Miyazaki ostatně Bloodborne k Demon's Souls sám připodobňuje. "Během vývoje Bloodborne jako zcela nového projektu pro Playstation 4 jsme skutečně mohli přijít se spoustou nových prvků. Stále však z řady důvodu platí, že si hra uchovává náš specifický styl. Jak bylo naší filozofií už od tvorby Demon's Souls, děláme opravdové hry pro lidi, co milují hry," sdělil Miyazaki a dále už pokračoval konkrétně o hře samotné.
zdroj: Archiv
Dějištěm Bloodborne je starověké město Yharnam, v herním universu proslavené pro své efektivně kurýrující byliny. Yharnam se díky tomu během věků stal jakousi Mekkou zoufalců, kteří sem putovali v naději, že se zde konečně dočkají pomoci.
Jedním z nich je i náš libovolně upravitelný hlavní hrdina. Ten však namísto spásy po příchodu objevuje Yharnam sražený na kolena děsivou epidemií zombie démonů (nebo jak je nazvat). Ve snaze přijít jejímu zdroji či léčbě na kloub, bude v jeho botách hráč muset procestovat nejtemnější kouty už tak strašidelného města plného davů nepřátelských bestií...
Cílem tvůrců, pokud jde o hratelnost, je samozřejmě naservírovat hráčům pocit, že skutečně čelí skoro nezastavitelnému nebezpečí – ať už skrze souboj s davy nakažených, nebo při zápolení s bossy.
Důraz má být kladen na strategii i nutnost se dynamicky přizpůsobit situaci. Oproti Demon's Souls má být Bloodborne mnohem aktivnější, co do hráčových možností. Namísto "blok a útok" stylu soubojů v předešlých her dá Bloodborne prostor k rychlejšímu a mnohem ofenzivnějšímu hernímu stylu, v němž se budou míchat zbraně na blízko s primitivními puškami.
Není úplně jasné, jak přesně bude pohyb po městě probíhat. Petr včera zmiňoval absenci mapy, tiskovka se bohužel nijak nepozastavuje nad dalšími informacemi. Vývojáři se však bijí do prsou slovy o nádherně melancholické architektuře, detailním propracování města a díky výkonu PS4 i rozšířenému horizontu a efektivnějšímu svícení.
Exkluzivita pro PS4 (logicky, když hru vydává Sony) má samozřejmě stinnou stránku i pro majitele jiných platforem – ti si totiž Bloodborne po vydání v roce 2015 užijí leda tak v let’s play videích. Ale prý to je dnes populárnější než hraní her samotných...