Autor: des Publikováno: 12.ledna 2002 |
![]() ![]() ![]() V koncepci děje se prakticky nic nemění, příběh plynule navazuje na předchozí díl. John Mullins je po krátké pauze znovu povolán do služeb protiteroristické jednotky a jeho úkol se točí kolem ruských vědců, kteří vyvíjejí biologické zbraně. Tentokrát by se ale nemělo jednat o klasickou doomovku s jednou cestou a jedním cílem. Struktura levelů je uspořádána tak, abyste si sami mohli vybrat, jestli splníte úkol plazením a skrýváním se nebo použijete těžkou výzbroj a kvůli splnění úkolu vyvraždíte a zničíte půlku města. Různé taktiky budete moci vyzkoušet v 70 levelech roztříděných do 10 misí. Počítačem řízení spolubojovníci Úkoly jsou nejrůznějších povah od klasického najdi-znič, přes ochrany lidí, hlídání, sledování, doprovázení důležitých postav až po tiché likvidování vysoce postavených nepřátelských osob. Také budete zachraňovat, vysvobozovat rukojmí a.... Připadá vám to moc práce pro našeho hrdinu? Nemusíte se bát, protože vám pomohou počítačem, ale také Vámi řízení členové elitní jednotky. Zapomeňte však na nějaké mluvení do vysílaček. Jste profíci a ti se dorozumívají ukazováním prstů. Vysílačky by mohl někdo odposlouchávat a tím vám nečekaně zkrátit vaše hrdinské putování hrou. ![]() Plavky a rukavice s sebou Stejně jako v prvním díle, i zde budeme dosti cestovat. Budeme prolézat horké a vlhké pralesy, skalnatá pohoří, navštívíme městská prostředí, opuštěné usedlosti, různá skladiště, honosná obydlí, vojenské základny atd. Navštívíme místa jako jsou Hong Kong, Kamčatka, Jordánsko, Kolumbie a stále více a více oblíbená, naše stověžatá, Praha. Aby vás další hraní SOF2 neomrzelo, obsahuje jeden prvek nazývající se generátor náhodných map známý hlavně z Diabla. Tudíž nebudete moci s jistotou říci, že když vyběhnete z budovy, dáte se vlevo, kde narazíte na dva pěšáky s kulometem a za dalším rohem bude chlápek s brokovnicí. Nebudete vědět, jestli tam ten či onen nepřítel je. Nebudete vědět ani to, zda tam bude ten roh, strom či kopec. ![]() ![]() ![]() Určitě všichni netrpělivě čekáte na výčet zbraní, které nás budou na každém kroku doprovázet. Setkáme se např. s M60, M203, M4 A1, M1911 A1, MK. 23 Soccom, OICW a mnoho dalšími zbraněmi. Celkem je pro nás připraveno 14 realistických zpraní a 10 typů min a granátů od výbušných, nášlapných, časovaných po slzné a oslepující. Zajímavostí je, že se zbraně budou odvíjet od místa, ve kterém se zrovna nacházíme. To znamená, že v USA budeme střílet americkými zbraněmi a v Kolumbii to budou zase kolumbijské zbraně. Jednou z dalších věcí, na kterou se můžeme těšit, je používání nejrůznějších vozidel. V jedné misi dokonce usedneme do helikoptéry, ale bohužel to nebude na post pilota. Usedneme za těžký kulomet na palubě helikoptéry a za jeho pomocí budeme ochraňovat ostatní vrtulníky převážející členy elitních jednotek. Grafické karty nám pěkně zatopí ![]() Zvýšil se počet zásahových míst na těle postav z 20 na 32 (tzn. 32 míst, na kterých se může ukázat díra po kulce, noži apod). Také jste určitě nepřehlédli animace smrtí, kdy se zasažený jednou svíjel, podruhé poskakoval, jindy se protočil na místě a zhroutil k zemi. Takových animací nyní bude neuvěřitelných 40. Můžeme se těšit i na vyděšené výrazy ve tváři, strach, šok atd. Dalším novým prvkem v enginu je TORR Terrain system, který nám zajistí mnohem členitější a realističtější prostředí. ROARM systém umožní realistické ježdění v automobilech, lodích, helikoptérách atd. ![]() ![]() ![]() Mozkové závity Ruku v ruce s enginem spolupracuje tzv. Dynamic Sound and Music Systém, který reaguje na hraní a dle situace do hry zavádí rychlejší/pomalejší hudbu a okolní zvuky. Dokonalý obraz pak zařídí fotorealistické textury a skiny. Zajímají vás polygony? Tak si držte klobouky. Jedna postava obsahuje až 3000 polygonů a zbraně jsou vytvořeny průměrně z 1500 polygonů. Těchto pár úprav enginu bude mít za následek krásné grafické zpracování, ale také o poznání vyšší hardwarové nároky. Toto je jedna z těch her, u které stojí se zamyslet nad koupí GeForce3 (pokud na ni máte :) anebo pouze snít o nádherné grafice. ![]() Noční pařby po síti Kapitolou samotnou pro sebe je multiplayer. Raven Software sice pořád tvrdili, že se jedná o čistě singleplayerovou hru a s multiplayerem se nepočítá. Ale jak šel čas, Raveni začalo pomalu, ale jistě měknout. Už multiplayer připouštěli, ale stále říkali, že by při velkém zájmu mohl vyjít jakýsi multiplayerový patch či datadisk. I to bylo hráčům málo. Mnoho informací se kolem multiplayeru v současné době nepohybuje, ale na oficiálních stránkách se v polovině listopadu objevila potěšující zpráva. ![]() ![]() ![]() Část vývojářského týmu neměla již co na práci, zatímco zbytek firmy dokončoval singleplayerovou část hry. A aby zbytečně nezaháleli, pustili se do multiplayeru. Konkrétně se jedná o dva módy. Je to Free For All (Deathmatch) a Team Deathmatch s podporou CTF. Přiloženo bude nejméně 6 multiplayerových map a více než 110 modelů postav (skinů). Ty navíc budou lehce modifikovatelné, jelikož údaje o každém modelu budou v textovém souboru. To znamená, že každý z vás si bude moci lehce a jednoduše vytvořit svoji vlastní postavu. Také by narozdíl třeba od Medal of Honor nebo Wolfensteina měli být přítomni boti - počítačem řízené protivníci. ![]() Související články: Soldier of Fortune 2 preview (květen 2001), Soldier of Fortune recenze |
des připravil: jd |