Soldier of Fortune II - preview
zdroj: tisková zpráva

Soldier of Fortune II - preview

12. 1. 2002 0:00 | Preview | autor: Redakce Games.cz |

Pokračování akční střílečky Soldier of Fortune, která si vysloužila nálepku nejbrutálnější hry všech dob, se blíží mílovými kroky a tak nadešel vhodný čas na připomenutí si Double Helix v novém preview.

Autor: des
Publikováno: 12.ledna 2002


Obrázek zdroj: tisková zpráva Je to již přes 2 roky, co všechny herní časopisy a internetové magazíny zaplavila vlna velmi očekávané hry Soldier of Fortune. Recenzentům však přinesla nemalé zklamání. Z nafouknutých preview a zoomů najednou vznikaly ne moc pochvalné recenze - viz třeba ta naše. Mezi hráčskou populací SoF vyvolával smíšené pocity, jedni hru chválili a druzí pomlouvali. Hra běžící na Quake II enginu s (na tu dobu) poměrně pěknou grafikou, hezkými modely postav, zónami poranění a spoustou krve a létajících končetin, si svoji pověst pokazila nejvíce téměř neexistující inteligencí protivníků a občas trochu nudným dějem, kdy si většina hráčů začalo říkat „kdy už bude ten konec?“.

 Hrdina jako vystřižený z akčního filmu
Ale i přesto si své publikum získala a díky němu se autoři rozhodli pro druhý díl - Soldier of Fortune 2: Double Helix. No - popravdě řečeno... ono to nebylo tak jednoduché, jak to vypadá. Vedly se dlouhé debaty o tom, zda pokračování bude či nebude. Ale to už teď není třeba rozvádět :) I přes mnoho ohlasů a žádostí o zakázání této hry kvůli špatnému vlivu na vývoj dítěte se na pokračování nakonec začalo pracovat. Raven Software si totiž řekli, že jsou schopnými vývojáři her a že umí udělat více než „dobrou“ akční hru. A že to mysleli smrtelně vážně, potvrzuje i informace, že na druhém dílu pracuje jako vojenský konzultant opět živá předloha hlavního hrdiny Johna Mullinse - bývalý člen speciální jednotky.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

V koncepci děje se prakticky nic nemění, příběh plynule navazuje na předchozí díl. John Mullins je po krátké pauze znovu povolán do služeb protiteroristické jednotky a jeho úkol se točí kolem ruských vědců, kteří vyvíjejí biologické zbraně. Tentokrát by se ale nemělo jednat o klasickou doomovku s jednou cestou a jedním cílem. Struktura levelů je uspořádána tak, abyste si sami mohli vybrat, jestli splníte úkol plazením a skrýváním se nebo použijete těžkou výzbroj a kvůli splnění úkolu vyvraždíte a zničíte půlku města. Různé taktiky budete moci vyzkoušet v 70 levelech roztříděných do 10 misí.

 Počítačem řízení spolubojovníci
Úkoly jsou nejrůznějších povah od klasického najdi-znič, přes ochrany lidí, hlídání, sledování, doprovázení důležitých postav až po tiché likvidování vysoce postavených nepřátelských osob. Také budete zachraňovat, vysvobozovat rukojmí a.... Připadá vám to moc práce pro našeho hrdinu? Nemusíte se bát, protože vám pomohou počítačem, ale také Vámi řízení členové elitní jednotky. Zapomeňte však na nějaké mluvení do vysílaček. Jste profíci a ti se dorozumívají ukazováním prstů. Vysílačky by mohl někdo odposlouchávat a tím vám nečekaně zkrátit vaše hrdinské putování hrou.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva Oplakali jste situaci, kdy vám rozstříleli na cucky kamaráda Hawka? Já ani ne. Dokonce jsem se radoval. Ono se to o něm sice neví, ale byl to pěknej srab - odhalil jsem ho :) Pokaždé, když jsem bojoval až se mi počítač třásl, tak čekal v různých šachtách, sklepech, kanálech a dírách, dokud se situace neuklidnila a pak přišel a mazal mi med kolem huby, jak to kde bylo drsný, jak tak tak unikl své smrti apod :) Jeho informace se občas hodily, ale jinak byl k ničemu. Pokud však patříte mezi ty lidi, kterým chyběl, tak vás potěším. Dlouho se mluvilo pouze o jméně Taylor. Dnes se však už ví, že to je Madeline Taylor (česky Taylorová), kterou můžete znát z konce prvního dílu Soldier of Fortune.

 Plavky a rukavice s sebou
Stejně jako v prvním díle, i zde budeme dosti cestovat. Budeme prolézat horké a vlhké pralesy, skalnatá pohoří, navštívíme městská prostředí, opuštěné usedlosti, různá skladiště, honosná obydlí, vojenské základny atd. Navštívíme místa jako jsou Hong Kong, Kamčatka, Jordánsko, Kolumbie a stále více a více oblíbená, naše stověžatá, Praha. Aby vás další hraní SOF2 neomrzelo, obsahuje jeden prvek nazývající se generátor náhodných map známý hlavně z Diabla. Tudíž nebudete moci s jistotou říci, že když vyběhnete z budovy, dáte se vlevo, kde narazíte na dva pěšáky s kulometem a za dalším rohem bude chlápek s brokovnicí. Nebudete vědět, jestli tam ten či onen nepřítel je. Nebudete vědět ani to, zda tam bude ten roh, strom či kopec.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

Určitě všichni netrpělivě čekáte na výčet zbraní, které nás budou na každém kroku doprovázet. Setkáme se např. s M60, M203, M4 A1, M1911 A1, MK. 23 Soccom, OICW a mnoho dalšími zbraněmi. Celkem je pro nás připraveno 14 realistických zpraní a 10 typů min a granátů od výbušných, nášlapných, časovaných po slzné a oslepující.

Zajímavostí je, že se zbraně budou odvíjet od místa, ve kterém se zrovna nacházíme. To znamená, že v USA budeme střílet americkými zbraněmi a v Kolumbii to budou zase kolumbijské zbraně. Jednou z dalších věcí, na kterou se můžeme těšit, je používání nejrůznějších vozidel. V jedné misi dokonce usedneme do helikoptéry, ale bohužel to nebude na post pilota. Usedneme za těžký kulomet na palubě helikoptéry a za jeho pomocí budeme ochraňovat ostatní vrtulníky převážející členy elitních jednotek.

 Grafické karty nám pěkně zatopí
Zvětšit zdroj: tisková zpráva Quake II engine je v současné době pro vývoj nové AAA hry (až na budgetovky) téměř nepoužitelný, vždyť při tvorbě Soldier of Fortune z něj Raven Software vyždímali co se dalo :) A proto přichází jeho nástupce, král mezi enginy - Quake III Team Arena engine. Ale sám o sobě by nestačil požadavkům tvůrců Soldier of Fortune 2 a proto ho opět upravili, aby jim co nejvíce vyhovoval. Již zmíněný Q3A engine byl obohacen o GHOUL Rendering systém, který nám bude zprostředkovávat to nádherné ustřelování končetin a porcovat tak veškeré nepřítele :) Jak se na druhý díl hry sluší, nyní je implementována novější verze GHOUL2.

Zvýšil se počet zásahových míst na těle postav z 20 na 32 (tzn. 32 míst, na kterých se může ukázat díra po kulce, noži apod). Také jste určitě nepřehlédli animace smrtí, kdy se zasažený jednou svíjel, podruhé poskakoval, jindy se protočil na místě a zhroutil k zemi. Takových animací nyní bude neuvěřitelných 40. Můžeme se těšit i na vyděšené výrazy ve tváři, strach, šok atd. Dalším novým prvkem v enginu je TORR Terrain system, který nám zajistí mnohem členitější a realističtější prostředí. ROARM systém umožní realistické ježdění v automobilech, lodích, helikoptérách atd.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

 Mozkové závity
Ruku v ruce s enginem spolupracuje tzv. Dynamic Sound and Music Systém, který reaguje na hraní a dle situace do hry zavádí rychlejší/pomalejší hudbu a okolní zvuky. Dokonalý obraz pak zařídí fotorealistické textury a skiny. Zajímají vás polygony? Tak si držte klobouky. Jedna postava obsahuje až 3000 polygonů a zbraně jsou vytvořeny průměrně z 1500 polygonů. Těchto pár úprav enginu bude mít za následek krásné grafické zpracování, ale také o poznání vyšší hardwarové nároky. Toto je jedna z těch her, u které stojí se zamyslet nad koupí GeForce3 (pokud na ni máte :) anebo pouze snít o nádherné grafice.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva Jak již jsem výše podotknul, první díl hry tak trochu zklamal v oblasti inteligence nepřátel a z toho důvodu Raven Software zavedlo rázné opatření - totiž použili systém umělé inteligence ICARUS 2 (Scripting Systém), který můžete znát z jiné jejich hry Star Trek: Voyager - Elite Force. V praxi to bude znamenat shlukování nepřátel a vzájemnou komunikaci, například se mohou navzájem krýt a tvořit více skupinek. Jedna skupinka po vás bude střílet a další přivolá posily a další si vás třeba obejde zezadu. Tato technologie má také nemalý vliv na vaše pomocníky, kteří mají být opravdu hodně chytří a jejich pomoc bychom měli poznat na první pohled - jestli to tak bude doopravdy ve hře, si samozřejmě musíme počkat.

 Noční pařby po síti
Kapitolou samotnou pro sebe je multiplayer. Raven Software sice pořád tvrdili, že se jedná o čistě singleplayerovou hru a s multiplayerem se nepočítá. Ale jak šel čas, Raveni začalo pomalu, ale jistě měknout. Už multiplayer připouštěli, ale stále říkali, že by při velkém zájmu mohl vyjít jakýsi multiplayerový patch či datadisk. I to bylo hráčům málo. Mnoho informací se kolem multiplayeru v současné době nepohybuje, ale na oficiálních stránkách se v polovině listopadu objevila potěšující zpráva.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

Část vývojářského týmu neměla již co na práci, zatímco zbytek firmy dokončoval singleplayerovou část hry. A aby zbytečně nezaháleli, pustili se do multiplayeru. Konkrétně se jedná o dva módy. Je to Free For All (Deathmatch) a Team Deathmatch s podporou CTF. Přiloženo bude nejméně 6 multiplayerových map a více než 110 modelů postav (skinů). Ty navíc budou lehce modifikovatelné, jelikož údaje o každém modelu budou v textovém souboru. To znamená, že každý z vás si bude moci lehce a jednoduše vytvořit svoji vlastní postavu. Také by narozdíl třeba od Medal of Honor nebo Wolfensteina měli být přítomni boti - počítačem řízené protivníci.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva Double Helix je bezesporu velmi očekávaný kousek nejen z čisté zvědavosti, jak se Raven Software polepšili, ale i z důvodu, že Soldier of Fortune nebyla zas tak špatná hra a vytvořila si nemalé množství příznivců. Nezbývá než držet palce a s napětím sledovat, jak to všechno dopadne - do vydání hry v únoru zbývá už jen pár týdnů.

Související články: Soldier of Fortune 2 preview (květen 2001), Soldier of Fortune recenze

 
des
připravil: jd


 
 

Nejnovější články