Navzdory tomu, že tři ukázkové levely byly stvořeny pouze za účelem předváděčky a podle všeho se ve finální hře neobjeví, maximálně jako bonusy v DLC. Tyto úrovně se lišily podle obtížnosti a postupně vás vzaly napříč vším, co byste od Mega Mana čekali: je tu skákání, sprintování, šplhání, i střílení po nepřátelích.
Jako první si nicméně musíte vybrat jednoho z šesti Mega Manů: dáte přednost původnímu designu od Keiji Inafuneho, nebo se vám raději líbí modrý Mega Man, který jako by z oka vypadl filmu Tron? Důkladně musíte zvážit i to, kterých skillů si na své postavičce víc vážíte, protože Mega Manové se liší i co do svého zdraví, energie do zbraně, přesnosti mušky, výšky skoku atd.
Pro nové Mega Man Universe navíc bude klíčové čipování; do hlavy, rukou, nohou i těla své postavičky totiž budete moci vložit různé čipy a zlepšit tak hrdinovy schopnosti v tom či onom oboru. Co se jednotlivých úrovní týče, co do koncentrace žebříků, nástrah, nepřátel a skokánků rozhodně nezklamaly, byť herním novinářům se tu a tam podařilo uvíznout v nějakých místech, když se jim nepovedl skok do dálky.
Zmínku si zaslouží i podivná stylizace hry, která v sobě mísí ducha starých osmibitovek a pixelovaných postaviček s moderními herními technologiemi. Jestli by se něco mohlo zlepšit, dodává na závěr redaktor Gamespotu, pak je to úroveň detailů a animace hlavního hrdiny.
Mega Man Universe vzniká interně u Capcomu a vyjde příští rok pro Xbox 360 a PlayStation 3.