Sid Meier's Starships připomíná klasickou Civilizaci s vesmírnými loděmi
zdroj: tisková zpráva

Sid Meier's Starships připomíná klasickou Civilizaci s vesmírnými loděmi

20. 1. 2015 12:05 | Preview | autor: Aleš Smutný |

Včera oznámená strategie Sid Meier's Starships některé z nás překvapila, ale hlavně i navnadila. Sid Meier se nyní v rozhovoru pro německý Eurogamer rozpovídal ohledně obsahu hry a vypadá to, že Starships bude kombinovat prvky z klasické Civilizace s novými herními mechanikami, které budou specifické pro vesmírem vandrující flotilu.

Právě flotila bude středobodem veškerého dění. Bude vaším novým „státem“ a její složení se projeví ve všech ohledech hry. Bude jen na vás, zda vytvoříte stealth lodě nebo vesmírné letadlové lodě, kterým určitě sílu štítů, výzbroj a schopnosti. Důležité je také celková struktura flotily Můžete mít spoustu menších a rychlejších lodí, nebo několik gigantických bitevních křižníků. Důležité také je, jak se vypořádáte s jednotlivými úkoly, které před vás hra postaví.

Právě úkoly jsou tím, co Sid Meier's Starships odliší od klasické hratelnosti Civilizace. „Se svou flotilou zamíříte do galaxie a v každém hvězdném systému bude nějaká mise, problém k vyřešení a nějaká cesta, jak pomoci lidem, kteří zde žijí. Časem narazíte na jiné civilizace, které dělají to samé, a poznáte i nějaké vůdce z Civilization: Beyond Earth,“ vysvětluje Meier.

Samotná hra nebude lineární ve stylu úkolů, protože se sami rozhodneme, kam flotilu na hvězdné mapě pošleme. Někde pak mezi misemi najdeme eskortovací, jinde ryze bojové, jindy zase kombinaci taktického boje a strategické správy flotily.

Klasickou "civilizační" hratelnost připomíná vyjednávání s vůdci civilizací, které potkáte. Podobné budou i podmínky vítězství, kdy můžete dosáhnout diplomatického vítězství tím, že se k vaší federaci přidá polovina galaxie. Vědecké vítězství bude spočívat v technologické pokročilosti, dominance znamená vyhlazení vašich protivníků a stejně tak zde bude i vítězství skrze divy světa ...tedy vlastně vesmíru.

Jsem zvědavý, jak se tohle všechno podaří zkombinovat s dynamickým pohybem flotily. Je celkem jasné, že flotila bude takový váš stát, ale jak se na ní budou projevovat třeba ztráty jednotlivých lodí? V tomto bude zřejmě Sid Meier's Starships velmi odlišná od Civilizace, protože dle Meierova ujišťování mají prim hrát úkoly a ne volný rozvoj státu jako v Civilizaci. Počkejme ovšem na výsledek, ostatně čekat nebudeme dlouho. Na jaře by měla Sid Meier's Starships vyjít pro PC, Mac a iPad.

zdroj: Archiv

Nejnovější články