RPG Nuclear Union si hraje s postapo tematikou v SSSR
zdroj: tisková zpráva

RPG Nuclear Union si hraje s postapo tematikou v SSSR

18. 6. 2012 14:11 | Preview | autor: Petr Poláček |

Když jsme s Alešem nedávno proháněli translatorem poznámky k čerstvě odhalenému postapokalyptickému RPG Novy Soyuz, tak jsme se modlili, aby hru nepotkal osud desítek dalších titulů ze států bývalého Sovětského svazu, které nikdy nevyjdou na Západě. Na vedení 1C naštěstí zablikal baterkou shůry Duch svatý a na tento popud se rozhodlo hru vyvézt do světa, což je v této chvíli, doku ještě netušíme, jak na tom bude hra s kvalitou, příjemná zpráva. Zápletku hry, která se doma v Rusku jmenuje Novy Soyuz a mimo Rusko Nuclear Union, jsme odhalili společně s trailerem už minule, dnes se podíváme, jaké konkrétní herní mechaniky tvůrci titulu nadělili do vínku.

V anglickém FAQu, který by se měl brzy objevit na anglické homepage (zatím nefunkční) se píše, že souboje budou probíhat v reálném čase a z pohledu třetí osoby. Není jasně řečeno, jestli budou čistě akční, ale tahové nebudou určitě. Každopádně budete mít možnost hru kdykoli zapauzovat kvůli přesnější střelbě nebo zadání příkazů až dvěma společníkům, co budou jinak jednat na vlastní pěst. Krom jasných příkazů v bojích bude možné jednání kumpánů ovlivňovat jenom nepřímo skrze blíže nespecifikovaný vliv na jejich chování. FAQ v tomto nechce jít do hloubky, což v této chvíli platí i o detailech soubojového systému.

Trošku sdílnější jsou tvůrci z Best Way ohledně struktury herního prostředí, které sice bude rozdělené na lokace, ale ty se spojují ve stále rostoucí herní plochu, v jejímž průzkumu bude mít hráč volnou ruku. Většinou se budete pohybovat v postapokalyptické Moskvě a jejím okolí, slíbena je však i zastávka v "Pobedogradu" (kdo ví, co to je za město, ať se ozve v diskusi) a dalších místech, opět zatím tajných.

S údajnou rozlehlostí herního světa souvisí i struktura úkolů, které na sebe dle tvůrců nemají navazovat v přísné posloupnosti. Existovat bude jeden hlavní cíl a způsob, jakým se k němu dopracuje, už je na hráči. Zrovna v tomto bych ale jakýkoli optimismus brzdil, protože je to proklamace velmi vágní a bez dalších informací ji nelze nijak rámcově hodnotit.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

Parta je omezená na tři postavy, takže na hlavního hrdinu a maximálně dva společníky, které ale hráč nabírat může a nemusí. Volit je každopádně nebude na začátku, takže se primárně nejedná o skupinové RPG, ale spíše sólo jízdu s možností občas přibrat nějakého „stopaře“.

Podobně omezená bude hra i v oblasti mytických „morálních voleb“. Žádné formování charakteru á la Mass Effect ve hře rozhodně nečekejte. Hlavní hrdina je sovětský voják v aktivní službě, takže od něj nelze čekat nějaké pochybnosti nebo něco ve smyslu prozření a spřáhnutí se ve výsledku s hlavním záporákem. Některé pevně nastavené volby v průběhu hry vás sice přinutí vybrat si možnost A, nebo B, což ovlivní další průběh hry. Budou to však volby předem nastavené a tedy ne vaše. Co byste taky v postapokalyptickém světě dělali s morálkou, že...

A propos, postapokalyptický svět na vás samozřejmě uvrhne zmutovaná zvířata i lidi, kteří se prostě nestihli v roce 1962 schovat před deštěm atomovek z USA a jejich následná evoluce neprobíhala přesně dle učebnic přírodovědy. Dá se čekat, že právě mutanti a různé anomálie budou tím hlavním, co se vám bude stavět do cesty za splněním daných úkolů.  Řešit pak tyto překážky budete s pomocí celé řady netradiční i experimentálních zbraní, které vznikaly v podzemních bunkrech a dílnách během 50 let, co pod zemí ukrytí Sověti nevěděli, jak to vypadá s povrchem. Není tedy vyloučeno, že nás čeká podobný arsenál, jako třeba v Metro 2033.

zdroj: Archiv

Vydání hry je sice naplánováno na příští rok, ale všichni víme, jak to u ruských her s dodržováním nahlášených termínů vydání bývá. Každopádně by pak hra měla být dostupná v krabicích a přes Steam. To je o Nuclear Union prozatím všechno, rozhodně se téhle východoevropské potvůrce ještě pokusíme podívat blížeji na chrup.

Nejnovější články