Na legendu se nezapomíná Je více než pravděpodobné, že i mezi vámi se najdou dávní pamětníci, kteří se s panem Blazkowiczem důvěrně poznali před mnoha lety. Spolu s ním jste prožívali útěk z nacistického vězení a možná, že jste mu asistovali i v závěrečném boji proti ztělesněnému zlu v podobě malíře pokojů Hitlera.
zdroj:
tisková zpráva
Pokud jste dokázali zlikvidovat velkého Vůdce a zničit tak hrozbu nacismu, určitě jste zažili silný pocit uspokojení. A nebylo to jen úžasnou grafikou, množstvím nepřátel a jejich zpracováním, ani neuvěřitelným zvukovým doprovodem. Ne, za vaší spokojeností stál hlavně dobrý nápad a atmosféra netradičního pojetí klasického sporu dobra a zla. Tak to bylo před deseti lety. Dnes už se hráči, kteří naše zážitky nesdíleli, nad obrázky z Wolfa potupně smějí. Tupí grafické ztvárnění, nelíbí se jim, co slyší a nechápou, jak je možné, že někdo takovou vykopávku pokládá za nejlepší hru všech dob. Blázni!
Jistě, v době grafických akcelerátorů, které disponují výkonem vyšším než superpočítače v době letu na Měsíc, se od her čeká jiný vizuální zážitek. I uši už si zvykly na bohatší hostinu zvuků a pazvuků. Ale která "moderní hra" vydrží člověku tak dlouho? Která z nich způsobila takovou revoluci jako Wolf? Která hra má mezi hráči tak dobré jméno? A na kterou hru se nejvíce vzpomíná? Nenamáhejte se, žádná taková není. A Wolf má i další primát. Pominu-li třetího Dooma, na pokračování žádné jiné hry není zvědavo tolik lidí.
Důmyslná marketingová strategie To, že se připravuje pokračování Wolfensteina, není žádná novinka, ale přestože se jedná o velice očekávaný projekt, není o něm příliš známo. Určitě je to dobrý marketingový tah. Pokud má na trh přijít nová hra, většinou je podpořena masivní reklamou, tvůrci se předhánějí v poskytování screenshotů, videí a rozhovorů o hře, jen aby pro ni získali co nejvíce hráčů. Jak takové hry často dopadají víte nejlépe sami. Jenže pokračování legendy prostě nic takového nepotřebuje. I tak jsou všichni napjatí. A proto stačí málo, jeden dva obrázky (no dobře, za tu dobu příprav už jsou jich venku desítky), nějaké to video, ale žádná reklama, i když to je možná dočasná záležitost. Nicméně s tím, jak se blíží dokončení hry, uzamykají se její tvůrci za neproniknutelnou zeď mlčení. Žádné rozhovory o Wolfovi momentálně neposkytujeme, vzkázali nám Activision nekompromisně. Ale i tak jsme pro vás shromáždili informace, která vám snad zkrátí čekání:
zdroj:
tisková zpráva
Tvorby pokračování nazvaného Návrat do hradu Wolfenstein se pod patronátem firmy Activision ujali chlapci z Gray Matter Interactive. V podstatě stejné obsazení měla i firma Xatrix, která má na triku Kingpin, Redneck Rampage či přídavné mise pro Quake II. Byli najati pro jediný úkol - vytvořit nejlepší 3D střílečku od dob Wolfa. Jen tak lze vzdát hold legendě.
A jaký by měl být příběh? To je důležitá otázka, protože původní Wolf stavěl na atmosféře, a ta se bez zajímavé story sama neobjeví. Děj by měl navazovat na původní hru. Věrohodnost příběhu podpoří historická kostra (příběhu, ne führerova). O posedlosti Vůdce mystikou se obecně ví. Existuje dost publikací, ze kterých mohl scénárista hry čerpat, aby vytvořil prostředí připomínající Akta X přenesená do WWII. Mystický horor z třetí říše? Proč ne.
Dva různí nepřátelé Teď už konkrétněji. Po útěku z pevnosti si Blazkowitz moc neodpočal. Pod mírným nátlakem byl naverbován do supertajné služby, která si zakládá na utajení tak, že se vám nikdo nenamáhá nic vysvětlit. A že by se vám nějaké to vysvětlující slůvko hodilo. Co si má normální špión myslet o zombiích a mutantech v nacistických uniformách? Jenže na to, co se děje, budete muset přijít sami.
Pokud se budete opravdu snažit a jíst syrovou mrkev, zjistíte, že proti sobě máte hned dva nepřátele. Na jedné straně bláznivého vědce, který si hraje s geny a implantáty a na příkaz Himmlera vyvíjí desetinohé monstrum pro vojenské nasazení. V podstatě nic, s čím by si moderní vojenská technika nevěděla rady. Horší je to s těmi druhými. Tajné organizace jsou vždycky problém. Ale skupina, která se zabývá temnou magií, to není problém, to už zavání průserem. A kalašnikov vám bude platný jak Schwarzenegerovi knížka.
zdroj:
tisková zpráva
Přes mystický námět a tajemnou atmosféru však Return to Castle Wolfenstein zůstává hlavně střílečkou. K té patří hlavně hordy nepřátel. Jejich identita je v případě Wolfa jasná, elita i póvl SS Waffen, Gestapa a Bundeswehru bude k vašim službám. Pokud si pamatujete na chování strážných v původní hře, asi budete překvapeni, jakým výcvikem ti troubové prošli. Obyčejného kanónfutru se bát nemusíte, ale čím blíže budete cíli, tím lépe vycvičené protivníky budete potkávat. A až vám nějaký obersturmbanführer vrátí hozený granát, budete se divit, až se z toho rozletíte na kusy.
Je na co se těšit? Důsledný výcvik a tužení morálky protivníků však není jedinou změnou za těch deset let. Hra se pyšní ještě další novinkou. Milý špión se totiž bude unavovat. Plná polní něco váží sama o sobě, a pokud má voják na zádech navíc artilerii jak pro celý regiment, určitě nebude běhat jako srna brna. Vydrží maximálně lehký klus a to ještě ne moc dlouho. To bude bolet, co?
Mezi další dostupné informace patří už jen to, že Wolf bude využívat možností lehce upraveného engine Quake III a to, že prostředí bude maximálně interaktivní. Snad bychom se konečně mohli probourávat zablokovanými dveřmi a dokonce slabšími zdmi. Lahůdkou by pak mělo být i využívání barelů s olejem či benzínem. Místo prostého výbuchu můžete sud navrtat a znepříjemnit náckům pohyb po kluzké podlaze. A jestli vás to zajímá, v Německu hru zase asi zakážou. Kromě realistických uniforem a zbraní bude ve hře vlát přibližně jeden tisíc dvě stě padesát tři praporů s hákovými kříži.
zdroj:
tisková zpráva
Zatím dostupné informace svádí člověka k těšení se. Možná, že se to opravdu povede a Return to Castle Wolfenstein bude opravdu důstojný nástupce legendy. Ale ani hromada svastik a nacistů nezaručuje, že hra bude mít to, co původní Wolf. Komixový vzhled, báječnou atmosféru a nepřekonatelnou přitažlivost novosti. Return to Wolfenstein nejspíš nebude propadák, ale na to, že ovlivní herní scénu tak jako předchůdce, bych nevsadil ani fenik.
|
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
|