Provinciano na portu pro MS-DOS velmi pravděpodobně nevydělá téměř nic a pokud se rozhodne nakonec hru distribuovat i v krabicové verzi, spíše na tom ještě prodělá. Pro něj jde ale o projekt, o kterém snil přes pět let. V rozhovoru pro Gamasutru sám tvrdí, že po dokončení všech portů na ostatní platformy si vzal dovolenou, aby během ní nakonec udělal port pro MS-DOS.
Idea udělat port hry pro MS-DOS se přitom v reálných konturách zhmotnila ve chvíli, kdy Provinciano pracoval na portu Retro City Rampage pro Nintendo 3DS. V porovnání s konzolemi a PC je na tom handheld od Nintenda výkonově poněkud hůře, takže bylo třeba handheldovou verzi výrazně osekat a optimalizovat. To pravé ořezávání přebytečných funkcí začalo teprve ve chvíli, kdy se tvůrce naplno pustil do portu na MS-DOS. Nešlo přitom jen o požadavky na paměť, které stáhnul ze 128 MB nejdříve na 54 MB a následně na pouhé 4 MB.
zdroj:
tisková zpráva
Obrázek z MS-DOS verze hry.
Svoji roli hrála i velikost hry. Cílem bylo dostat celou hru na jedinou disketu, což znamená do 1,38 MB. Provinciano se prý dostal na 1,52 MB a tak začal sekat ještě víc a víc, až hru na disketu opravdu vecpal. Ze hry při takové kódové liposukci nezmizely jen přebytečné věci na pozadí, ale muselo se lehce sáhnout i do samotné hry. Z MS-DOS verze tak zmizely některé hratelné postavy (např. Meat Boy) a minihry. Jinak jde o netknutou a kompletní hru tak, jak ji znáte z konzolí, PC a handheldů.
Portování a optimalizace kódu zabrala prý zhruba měsíc a půl. Těžko říct, jestli si prodeji zrovna této verze vydělá na ten měsíc a půl práce. Provinciano ale v rozhovoru pro Gamasutru sám tvrdí že to bere spíše jako koníčka, zábavu a projekt, který je pro něj něco jako puzzle.
MS-DOS verzi Retro City Rampage si budete moct zahrát jak přes DOSBox, tak přes FreeDOS, který lze spustit třeba z flashky. Pokud jsou mezi vámi vývojáři, které zajímají technické detaily portování hry, můžete se podívat přímo na Gamasutru, kde jde Provinciano více do hloubky.