Retro sandbox Retro City Rampage se vrací domu a vyjde v MS-DOS verzi
zdroj: tisková zpráva

Retro sandbox Retro City Rampage se vrací domu a vyjde v MS-DOS verzi

11. 7. 2015 13:27 | Preview | autor: Adam Homola |

Retro verze Grand Theft Auto s názvem Retro City Rampage vyšla nejprve pro PC a PS3, aby se následně dostala na několik dalších platforem. K nim za nedlouho přibude ještě jedna, kterou mladší z vás už možná ani neznají, zatímco ti starší se nad touto volbou budou podivovat: MS-DOS. Je jasné, že nejde o převratný obchodní záměr, ale o čistě fanouškovský zápal a nadšení, které pro starý operační systém vývojář Brian Provinciano má.

Provinciano na portu pro MS-DOS velmi pravděpodobně nevydělá téměř nic a pokud se rozhodne nakonec hru distribuovat i v krabicové verzi, spíše na tom ještě prodělá. Pro něj jde ale o projekt, o kterém snil přes pět let. V rozhovoru pro Gamasutru sám tvrdí, že po dokončení všech portů na ostatní platformy si vzal dovolenou, aby během ní nakonec udělal port pro MS-DOS.

Idea udělat port hry pro MS-DOS se přitom v reálných konturách zhmotnila ve chvíli, kdy Provinciano pracoval na portu Retro City Rampage pro Nintendo 3DS. V porovnání s konzolemi a PC je na tom handheld od Nintenda výkonově poněkud hůře, takže bylo třeba handheldovou verzi výrazně osekat a optimalizovat. To pravé ořezávání přebytečných funkcí začalo teprve ve chvíli, kdy se tvůrce naplno pustil do portu na MS-DOS. Nešlo přitom jen o požadavky na paměť, které stáhnul ze 128 MB nejdříve na 54 MB a následně na pouhé 4 MB.

retro rampage dos zdroj: tisková zpráva Obrázek z MS-DOS verze hry.

Svoji roli hrála i velikost hry. Cílem bylo dostat celou hru na jedinou disketu, což znamená do 1,38 MB. Provinciano se prý dostal na 1,52 MB a tak začal sekat ještě víc a víc, až hru na disketu opravdu vecpal. Ze hry při takové kódové liposukci nezmizely jen přebytečné věci na pozadí, ale muselo se lehce sáhnout i do samotné hry. Z MS-DOS verze tak zmizely některé hratelné postavy (např. Meat Boy) a minihry. Jinak jde o netknutou a kompletní hru tak, jak ji znáte z konzolí, PC a handheldů.

Portování a optimalizace kódu zabrala prý zhruba měsíc a půl. Těžko říct, jestli si prodeji zrovna této verze vydělá na ten měsíc a půl práce. Provinciano ale v rozhovoru pro Gamasutru sám tvrdí že to bere spíše jako koníčka, zábavu a projekt, který je pro něj něco jako puzzle.

MS-DOS verzi Retro City Rampage si budete moct zahrát jak přes DOSBox, tak přes FreeDOS, který lze spustit třeba z flashky. Pokud jsou mezi vámi vývojáři, které zajímají technické detaily portování hry, můžete se podívat přímo na Gamasutru, kde jde Provinciano více do hloubky.

Smarty.cz

Nejnovější články