Půlhodina z Mount & Blade II: Bannerlord ukazuje vylepšení na všech frontách
zdroj: Archiv

Půlhodina z Mount & Blade II: Bannerlord ukazuje vylepšení na všech frontách

8. 3. 2016 14:47 | Preview | autor: Aleš Smutný |

TaleWorlds Entertainment začínali s Mount & Blade jako malé studio skládající se ze dvou lidí. Asi by málokomu uvěřili, jak moc se jejich studio rozroste a že pokračování Mount & Blade II: Bannerlord budou předvádět v Londýně na PC Gamer Weekenderu. Právě odtud pochází nové, více než půlhodinové video z hraní Bannerlordu a jako dlouholetý příznivec série musím s uspokojením konstatovat, že má hra našlápnuto správným směrem. Prakticky ve všech herních mechanikách je vidět nějaké vylepšení a nebo rovnou nové prvky.

V první řadě si samozřejmě všimnete grafického enginu. S původní hrou ani následovníky jako Warband už ani nemá smysl titul porovnávat. Nový vzhled se možná nevyrovná těm nejšpičkovějším AAA, ale i tak hra vypadá nádherně. Města jsou členitá, působí živoucím dojmem, cítíte, že jde o funkční centrum oblasti s aktivní ekonomikou a ne jen neživé kulisy. Ostatně, ve městě vás mohou přepadnout místní lapkové a pokud se je rozhodnete potírat, pomůžete tak místní ekonomice. Ta je plně simulovaná a projevují se na ní vaše obchodní i válečnické činy.

Na druhou stranu, pokud máte v družině společníka se zločineckým pozadím, můžete se naopak pustit na cestu zločinu. Sice se to nebude líbit vlastníkovi města, ale zase z toho plynou příjmy (a možné neshody se zákon milujícími členy družiny). Co se týče grafiky, asi nejslabší jsou obličeje, které občas vypadají dost nepřirozeně, ale nejrůznější detaily zbraní a zbrojí to bohatě vynahrazují. Původní hry obecně nevynikaly mnoha vizuálními detaily a Bannerlord zjevně tuto stránku nepodceňuje.

Co se týče zbraní a zbrojí, opět se předvádí možnost ukovat si zbraň do nejmenšího detailu jak z hlediska vizuálního, tak i „čísel.“ Působivě vypadá i fakt, že můžete měnit nejen délku zbraně, ale i jednotlivých komponent, jako je čepel, jílec či hruška, takže každý vykovaný kousek může být naprostým unikátem – stačí se podívat na desítky možných čepelí pro meče. Inventář a celkové úpravy uživatelského rozhraní ať už na strategické mapě, ve městě či bojišti vypadají sympaticky, ale zároveň ve všech těch změnách nemáte pocit, že by se ztrácel duch původní Mount & Blade.

To potvrzuje i bojiště. Je hezčí, vaše jednotky vypadají lépe, animace boje jsou o několik řádů jinde, ale pořád zde máme stejný systém několika úderů, kryt ze čtyř stran a na tom založený systém šermu, který je stejně intuitivní, jako komplexní – když to umíte. Co naopak nové je a vypadá skvěle, je systém udělování rozkazů jednotkám. V první řadě je sympatická změna UI, kde hned vidíte co můžete přikázat daným jednotkám ohledně formace, postupu, stylu útoku apod.

Mnohem důležitější je ale vlajka, jíž pomocí myši určujete, kam mají dané jednotky postoupit. Jde o logicky mnohem intuitivnější systém, než předešlé manévrování s pomocí několik příkazů "dopředu, dozadu, natočit, za mnou" a především díky tomu můžete mnohem rychleji reagovat na změnu situace. Byť ve videu ani vlajka nepomohla nebohým lučištníkům, kteří byli vydaní na pospas jízdě.

V rámci půlhodinového videa si můžete vyslechnout i mnoho dalších detailů o Mount & Blade II: Bannerlord. Kupříkladu zajímavě zní body vlivu, které budou novým typem „platidla.“ Získáváte je plněním úkolů, laskavostí apod a můžete je utrácet třeba na to, abyste jiného lorda přesvědčili, aby vás následoval.

Dobrá zpráva je, že bychom se hry mohli dočkat ještě letos. Tvůrci to neslibují, spíš je to jejich přání a je zjevné, že dokončení nechtějí nijak uspěchat. Pořád ale letošek, tedy spíše konec roku, vidí jako možný. Brzy prý také uvidíte nová videa, především pak obléhání, v němž se objeví taktéž nové prvky jako je využití různých obléhacích strojů, průlomy v hradbách apod.

Nejnovější články