Jedním z typů Scavengers jsou tzv. Collectors, nebo-li sběrači. Collectors se potulují po ostrově a prohledávají trosky lodí, letadel a dalších objektů. Užitečné věci sesbírají a přinesou zpátky do tábora. Pro sběrače jsou nejzajímavější například lékařské věci, jídlo, benzín a podobné potřebné úlovky. Scavengers nejsou domorodci, na ostrově se nenarodili. Jsou to lidé, kteří ztroskotali a buď dobrovolně, nebo nedoborvolně, se ke Scavengers přidali. Je tedy možné, že se na ostrově dříve či později objeví ještě původní domorodci, které Crystal Dynamics zatím úspěšně tají.
Všichni Scavengers ale nejsou vysloveně špatní. Většina z nich se chce z ostrova dostat, nechtějí tam žít do konce života, pod vládou svého vůdce. Mohla by se v průběhu hry Lara s některým z nich spřátelit a společně by pak vymysleli jak z ostrova ven, jak spekuluje ve svém krátkém preview Game Informer.
V Tomb Raiderovi budou samozřejmě i zvířecí nepřátelé, jak nám ukázal pěkný a řádně akční E3 trailer, kdy na Laru v jednu chvíli skočil vlk. Lidští nepřátelé, kteří budou ve skupinkách a budou mít své specifické úlohy budou rozhodně zajímavým zpestřením. Jen doufejme, že se z Tomb Raidera nestane příliš velká střílečka jako Uncharted. Laře vždycky slušelo míň akce a víc prozkoumávání, skákání, lezení a řešení puzzlů.