Přijde vám XCOM málo hardcore? Ve Phoenix Point vás čeká reálná balistika
zdroj: Archiv

Přijde vám XCOM málo hardcore? Ve Phoenix Point vás čeká reálná balistika

5. 9. 2017 10:35 | Preview | autor: Patrik Hajda |

V červnu letošního roku se Julianovi Gollopovi, tvůrci původní série X-COM, podařilo zafinancovat nový projekt Phoenix Point na Figu. K požadovanému půlmilionu dolarů se nakonec přidalo ještě 265 tisíc, takže hra na způsob XCOMu s mnohem temnější atmosférou a hlubšími mechanismy jistojistě spatří světlo světa (někdy na konci příštího roku). Gollop se konkrétněji rozepsal o realisticky pojatém souboji a průzkumu planety.

Nejprve je dobré uvědomit si, jak funguje vlastní střelba v aktuální sérii XCOM od Firaxis. V tomto případě má útočník určitou procentuální šanci na zásah nepřítele vypočítanou na základě úhlu a vzdálenosti, od čehož se odečítá krytí nepřítele. Náhoda určí výsledek, který je znázorněn graficky stylem zásah/minutí. Takovou míru náhody ve Phoenix Point rozhodně nečekejte.

Zde se totiž svištící kulky řídí fyzikálními zákony. Nepomohou vám proto poletující číslíčka nad hlavami nepřátel, trefit se můžete jen do toho, co opravdu vidíte. Pokud je soupeř opravdu v plném krytu, že z něj nevidíte ani vlásek, netrefíte ho. Tedy, pokud neprostřelíte jeho kryt... Nejsnazší to má samozřejmě snajpr, kterého netrápí vzdálenost a s trochou šikovnosti trefí hlavu vykukující nepříteli zpoza betonového bloku.

zdroj: Vlastní

Voják s rotačním kulometem sice vypálí 12 střel během mrknutí oka, ale jejich přesnost je na opačné straně křivky, co odstřelovací puška. To však neznamená, že se netrefí, jen se třeba trefí do někoho nebo něčeho úplně jiného. V případě třeba dřevěného plotu však může prostřelit skrz a trefit za ním se krčícího emzáka. Se zvětšující se vzdáleností samozřejmě klesá efektivita a přesnost v závislosti na typu použité zbraně.

Balistika střel není jediným prvkem, která situaci na bojišti dělá složitější. Abyste totiž měli větší jistotu, že se člen vaší jednotky trefí do částečně odhaleného těla, můžete se přepnout do pohledu z první osoby a myší namířit na požadovanou ruku, nohu apod. Zároveň v tomto pohledu uvidíte kruh rozptylu střely a tedy i pravděpodobnost zásahu. V plánu je i možnost pouhého kliknutí na kýženou část těla po vzoru V.A.T.S. z Falloutu.

Ruku v ruce s realisticky pojatým soubojem jde i několik problémů. Hráč totiž nemá žádnou jistotu, zda je před nepřítelem zcela skrytý a bude tak docházet k frustrujícímu umírání vlivem nepřehlednosti izometrické kamery. Střelba z prvního pohledu zase výrazně zpomalí celou hru a zatím se neví, jak vyřešit přesnost střelby na pohybující se cíle. Vývojáři i řeší, jak zpracovat klasickou funkci overwatch. Při ní totiž voják zcela vystoupí z krytu a při tomto pojetí je zcela odkrytý. Uvažuje se tedy o zavedení speciální pozice při vykouknutí.

Gallop se rozpovídal i o průzkumu Země zamořené mimozemskými mutanty (více jsme o zápletce psali tady). Ze začátku hry máte jen jednu stanici a jednu loď, kterou vysíláte na blízká místa zájmu. Při cestování musíte brát v potaz palivo lodi – špatně rozeznatelný malý oranžový kruh na obrázku níže představuje oblast, ze které se loď dokáže vrátit, zatímco velký kruh je jednosměrná jízdenka vyžadující nález „čerpací stanice“. Místa zájmu mohou být útočiště frakcí, neaktivní základny, trosky se zásobami, mimozemské stavby atd.

Phoenix Point zdroj: Archiv

Rozmístění bodů zájmů je vygenerováno na začátku hry, což se má zasloužit o znovuhratelnost hry. Phoenix Point začíná vypadat mnohem komplexněji než slavný konkurent a snad se tak během dalšího roku vývoje tvůrcům podaří vše zapracovat. Hra by měla vyjít v druhé polovině příštího roku na PC.

Nejnovější články