Pražské studio Nepos chystá krásné starověké budování Nebuchadnezzar
zdroj: tisková zpráva

Pražské studio Nepos chystá krásné starověké budování Nebuchadnezzar

6. 11. 2019 16:30 | Preview | autor: Jan Slavík |

Postesknete-li si občas, že je škoda, že antické stavění už není v herní módě, můžete zpozornět. Nebuchadnezzar od dvoumužné české party vás nechá budovat slavnou říši mezi Eufratem a Tigridem, tyčit monumenty věků ku slávě vládce i bohů a radovat se, když se ve skladech vrší poklady.

Nepos Games je zhruba půl roku staré české studio, které tvoří Luděk Hroch s Josefem Hájíčkem. Jedná se o zkušené autory, co mají v portfoliu práci na hrách jako Broken Sword 5 nebo Euro Truck Simulator 2. Po deseti letech v oboru se rozhodli vydat nezávislou cestou a vytvořit něco opravdu svého. 

Inspiraci nalezenou v Pharaoh mohou tvůrci popřít jen s největšími obtížemi, je totiž očividná. Ale vzhledem k tomu, že budování Egypta dodnes mnozí (mě nevyjímaje) považují za jednu z nejlepších žánrovek, neřkuli tu úplně nejlepší, nelze se na vývojáře zlobit. Když už se od něčeho odrazit, těžko si vybrat vhodnější vzor.

Nebuchadnezzar vypadá na první dobrou parádně. Hratelnost bude nejspíš tradiční, ale to je jenom dobře, protože se zdá, že hra bude zaškrtávat všechny potřebné kolonky, aby stavění mohla být správně návyková zábava. Výrobní řetězce. Komplexní management. Vizuální odměna hráči v podobě zlepšujících se staveb, mravenčího ruchu poddaných a plnících se skladů.

zdroj: Archiv

Orgány a tepny města rozvrhnete sami, jeho krví se stejně jako v Pharaoh stanou „chodiči“. Tedy zaměstnanci, co korzují ulicemi a buďto něco někam nesou, nebo poskytují služby, kudy projdou.

Tvůrci mi potvrdili, že na rozdíl od vzoru zde bude možné chodičům ručně definovat trasy bod po bodu. Což je výborná zpráva, protože se tím eliminuje nejspíš největší bolehlav z Pharaoh. Vzpomínáte, jaké to bylo, když chrám hrozil vzplanutím asi tak do pěti vteřin a hasič se zrovna na křižovatce rozhodl, že to střihne na druhou stranu?

S tím se také pojí existence třetího typu chodičů. V Nebuchadnezzar si totiž produkční a spotřební místa průmyslu předají zboží sama jen do určité vzdálenosti. Pokud budete chtít vybudovat rozevlátější síť infrastruktury, budete muset využít transportní karavany, kterým je opět potřeba nastavit trasy ručně. Což zní jako fajn nová rovina managementu, schopná ještě zlepšit hráčskou radost, když se povede všechno postavit a nastavit tak, aby to pěkně fungovalo.

Nebuchadnezzar zdroj: tisková zpráva

Závěrem ještě jedna informace – obrázky, co jsou zatím k dispozici, jsou prý ze zhruba prvních pěti misí kampaně, což znamená, že v hotové hře bude k mání více materiálů, surovin, budov a tak podobně. A to je vždycky fajn věc. Kdyby to ani tak nestačilo, plánuje se i podpora modů, takže si eventuálně budete moci stáhnout přídavky od komunity, případně sami přispět.

Nebuchadnezzar se prozatím plánuje na třetí čtvrtletí roku 2020 a já klidně přiznám, že se docela těším už teď. Starověkého budování není nikdy dost a hra vypadá zkrátka překrásně. Dejte mi mou Mezopotámii!

Nejnovější články