Druhý díl hry by měl vybočit ze zavedených konvencí žánru stříleček, a to především možností (znáte už z prvního dílu) držet v podstatě čtyři zbraně naráz - dvě střelné v rukou, které doplní ohromná síla démonických chapadel, jimiž budete moci řezat nebo brát věci a házet je po nepřátelích. A zapomínat se nesmí ani na speciální dovednosti, které Temnota Jackiemu propůjčí.
Zápletka Jackieho zastihne dva roky po událostech z první hry, kde ve finále použil Temnotu v sobě k pomstě na vrazích své milované Jenny, kterou stále oplakává. Stal se z něj v mezičase kápo rodiny Franchetti a snažil se Temnotu potlačit, to ale dost dobře nejde.
Temnota chce ven a dělat neplechu, což se jí podaří při nenadálém pokus o vraždu Jackieho, který rozpoutá malou mafiánskou válku. Jackie časem zjistí, že celý sled událostí byl dopředu připraven a postupně bude rozplétat nejenom tajemné pozadí toho všeho, ale i motiv samotné Temnoty, která vezme Jackieho na cestu do samotného pekla. (Zbylé informace po rozkliku.)
Vedle příběhu plného zvratů (a snad i překvapení) autoři avizují používání motivu temna a světla a ojedinělé grafické zpracování připomínající ruční kresbu. Nebude to však skutečný celshade, jako kupříkladu v Prince of Persia, ale kresbou šmrncnutá (viz černě obtažený okraj objektů) realistická grafika, jak vidíte na první obrázku.
Jak se už dlouho tradovalo v kuloárech, druhý díl hry opravdu nevyvíjí švédské studio Starbreeze, nýbrž kanadští Digital Extremes, proslulí svoji prací na sérii Unreal Tournament a méně proslulí svým průměrným titulem Dark Sector. Z poslední doby je třeba zmínit jejich podíl na PS3 verzi BioShock a multiplayeru v BioShock 2 a Homefront. The Darkness 2 vyjde na podzim 2011 pro PC, Xbox 360 a PlayStation 3.