V případě některých jedinců to zašlo až tak daleko, že ze všeho nejdříve kontrolují dění v aukci, a až poté se (možná) pustí do hry: „Je fajn si jít něco koupit a hned z toho mít radost, ale není to hlavní zážitek a už vůbec ne zábava. Před koncem hry, z různých důvodů, nám spousta hráčů nejdříve jde do aukce, a až poté do hry. To jsme (uvedením aukcí) nezamýšleli a chceme s tím něco dělat. Nový loot, crafting a enchanting by měly aukci „podrazit nohy“, aby hráči vlastně neměli do jisté míry důvod se do aukce dívat a nejzábavnější způsob hraní byl zároveň i tím nelepším.“
Aukce představují pro Blizzard zjevně velký problém. Jejich uvedením sice vyřešili kupčení s předměty na černém trhu, jak tomu bylo u Diablo II, ale zároveň si tím do své hry takříkajíc nasadili kukačku. Ona se jim tam teď panovačně roztahuje a utlačuje samotnou hru tím, že odvádí hráče z dungeonů ke statistikám v aukci.
V rámci chystaného Loot 2.0 se tedy hráči mohou těšit na tzv. „chytrý“ drop, kdy jim budou padat předměty, aby seděly k jejich postavám. Objeví se více legendárních předmětů a tvůrci plánují i extra efekty. Martens zmiňuje třeba hůl, která umí vyvolat hydry z mrtvých těl. Že s pomocí nového Mystica bude možné transmutovat předměty, už víme, ale zajímavě zní i Loot Run mód, ve kterém hra vygeneruje dungeon na 15 – 20 minut hraní, určený pro lov předmětů mimo tisíckrát viděné lokace ze hry.
Vyvážit poměr času, který hráči tráví v aukci a ve hře jistě nebude jednoduché, ale snaha vývojářů je vítaná. Zásah shůry je totiž nezbytný i pro ně samotné. Kdyby to takto pokračovalo dál, čím dál více hráčů by trávilo většinu času v aukcích a na hru by kašlali, tak už by se v Blizzardu nemuseli při vývoji Diablo 4 patlat s nějakými dungeony. Prostě by hru udělali jako aukci, přejmenovali na Diablo Manager a jen sledovali, jak se jim v tabulkách pohybují ceny komodit nahoru a dolů, nahoru a dolů, nahoru a dolů…