Ten se rámcově bude podobat Normandy z Mass Effect, nicméně je zmíněno, že tu bude víc prostoru a víc prostorů, kde se půjde věnovat nějakým činnostem. Najdeme zde hospodu, stáje, nádvoří, kuchyni nebo třeba i kobky, kam budete zavírat své nepřátele. Vaším hlavním zájem ale bude stůl, na němž plánujete celé své tažení respektive spravujete inkvizici. Objevují se zde mise, kam můžete posílat jak bezejmenné „agenty,“ tak i mise, které budou vyžadovat účast jednoho z vašich poradců – Cullena, Leilany a nebo Josephine. Jde vlastně o takové miniúkoly, které vám vydělají zlato, kořist, zdroje pro expanzi a nebo další agenty.
Zároveň by se ale jejich plnění mělo promítnou do celkového rozložení sil. V rámci některých úkolů – a není jasné zda všech, tedy i těchto malých, mapových a nebo jen těch, kam se vydáte osobně – půjde provádět volby, které se permanentně promítnou do podoby světa. Navíc se k těmto „rozsudkům“ budete vracet i zpětně, protože tvůrci chtějí prohloubit pocit z toho, že svět skutečně ovlivňujete, takže budete mít čas rozjímat o tom, co se stalo a ne se hnát za dalším úkolem. Mělo by jít o příběhové zdůraznění vaší volby.
zdroj: Archiv
Kupříkladu během mise můžete zabít syna náčelníka jednoho barbarského kmene. Náčelník pak přijde k vašim hradbám a rituálně u nich obětuje kozu jako symbol nepřátelství. Vy se pak můžete rozhodnout mezi třemi možnostmi, kde je třeba zajetí náčelníka a nebo vysídlení celé vesnice, aby nepřekážela vašim plánům. Zní to, jako kdyby BioWare chtěli podnítit zájem o to, jak se vaše činy promítají do světa a nespoléhat jen na vaši představivost.
Samotná inkvizice jako uskupení také bude získávat nové „schopnosti“ a to skrze nový zdroj – vliv. V jejím rámci pak budete moci posilovat různé zaměření, třeba na bojové síly, diplomacii nebo rozvědku. Postup v rámci jednotlivých stromů schopností pak i bude modifikovat Skyhold, kupříkladu při dostatku bodů v diplomacii se objeví u místního obchodníka vzácné předměty. Změny mají být samozřejmě i vizuální, hádám, že podle toho, čemu se věnujete bude na hradbách více vojáků a nebo se po nádvoří bude procházet více průzkumníků a špehů.
zdroj: Archiv
Když nějaké místo osvobodíte a nebo prostě zpacifikujete, můžete na jeho místě postavit vlastní výspu. Nikdo ale neříká, že se tam nemůže nic stát, co jsem pochopil, druhá sekvence z E3 dema se odehrávala právě na místě, kde jste postavili výspu a zjevně ji dali od rukou nevhodným lidem. Mimochodem, své komnaty nebo poradní sál si budete moci na Skyholdu vyzdobit dle svého. Jako člověk, který si na Normandy zařídil akvárium, aby mu v něm chcíply rybičky ale zrovna tohle nevidím jako něco přelomového.
Z dalších věcí je třeba zmíněné rudé ilyrium, které funguje jako opak modrého, tedy antimagická hmota. Pokud znáte otataral z Eriksonova Malazu, asi tušíte, odkud vítr vane. Co se týče akčního soubojového systému, půjde hodně modifikovat co, kdy a jak má postava používat. Můžete nastavit kolik z many může vypotřebovat, na jakém stupni poškození si má loknout magického lektvaru apod. Další drobnosti jsou shrnuté tady a tady včetně pár detailů o postavách, které možná nechcete znát s ohledem na objevování jejich osobnosti a stylu. Dragon Age: Inquisition vychází 21. listopadu na PC, PS4 a Xbox One.