Svět ve třetím Zaklínači nebude jen velký, ale bude vám šitý na míru. Tedy pokud jste si nechali uložené pozice z dvojky. Ty vám sice nezmění celou hru k nepoznání, ale ovlivní postavy, se kterými se setkáte a nesetkáte. Po tak velkém světě nebudete samozřejmě muset chodit jen pěšky. K dispozici bude známý systém rychlého cestování, díky kterému můžete navštívit všechny dříve prozkoumané lokace. Pokud byste chtěli ale hrát “realisticky” a všude se hezky uvěřitelně dopravit, poslouží vám k tomu jak lodě, tak kůň. Koně si můžete buď koupit, nebo si pomocí kouzla Axii divokého koně zkrotit a osedlat.
Když už se někam rozhodnete jít po svých, budete moct nově skákat a také lozit - jestli to půjde i po skalách, nebo ne, zatím není moc jasné. Cestou nebudete potkávat jen monstra, nepřátele a vesničany ale také živou zvěř, která vám nemusí jít nutně hned po krku. Zato vy jí po krku jít můžete - nebudete z toho mít sice žádné zkušenostní body (ty jsou vyhrazeny jen pro mise a maximální úroveň je 60), ale získáte kůže, drápy a jiné cenné materiály. Získaný materiál můžete prodávat a počítejte s realisticky se chovající ekonomikou - když stáhnete z kůže například desítky vlků, a pak půjdete kožky rozprodat do blízkého města, jejich cena tam klesne. Bude jich jednoduše příliš.
Kdybyste naopak nechtěli kožky prodávat, ale nakrást si je ve městě, tak si dejte pozor. Jakmile na vás vesničané přijdou, nebudou se s vámi mazlit a hned zavolají stráže. Příležitostí, jak vesničany okrádat, budete mít ale habaděj. Všichni si totiž mají žít vlastními životy, budou chodit do práce, do hospody, na pole... Takže jejich barák a truhla plná věcí vám bude plně k dispozici. Jen se u toho nenechat chytit....
Určitě vás potěší, že ve hře nemají být žádné quick time eventy. Stejně pozitivně a logicky zní speciální uživatelské rozhraní pro konzolové verze hry. Na PCčku budete mít trochu jiný interface, než váš kamarád na konzoli. Zajímavě zní taky systém počasí, který nemá být jen tak na parádu a dokreslení atmosféry, ale bude ovlivňovat dostupnost některých lokací a také výskyt monster.
A když jsme u těch monster, tak se připravte na to, že v otevřeném světě se vám nebude úroveň ani síla monster nijak přizpůsobovat. Některé lokace tak budou ze začátku přirozeně nedostupné, protože byste tam dostali hned na budku. Pár dalších detailů si můžete přečíst na fórech worldofplayers.de, kde si dali tu práci a vyzobali informace z různých německých preview.