MMORPG Hero’s Song nabídne bezpočet unikátních světů s vlastní historií
zdroj: Archiv

MMORPG Hero’s Song nabídne bezpočet unikátních světů s vlastní historií

20. 1. 2016 12:01 | Preview | autor: Honza Konfršt |

Jméno Johna Smedleyho by nemuselo být cizí hráčům žánru online her – tento tvůrce je bývalým prezidentem studia Sony Online Entertainment, jež stálo za zrodem kupříkladu původního EverQuestu. Minulý rok ovšem bylo studio prodáno a přejmenováno na Daybreak Game Company, načež firmu Smedley opustil. Nyní však o sobě dává vědět, a to formou kickstarterové kampaně na své nové online RPG – pixelartem okořeněné Hero’s Song. A právě kvůli jeho zkušenostem je třeba zpozornět.

Smedley již na svůj projekt získal 1 milion dolarů od soukromých investorů, komunitu pak žádá o dodatečných 800 tisíc dolarů. Nejedná se však o existenciální otázku – Smedley a jeho tým hru prý dokončí i bez splnění crowdfundingového cíle – jedná se spíše o pokus o vytvoření komunity a získání prostředků na tvorbu dodatečného obsahu.

PC verze by měla být hotová v říjnu letošního roku s tím, že hra vstoupí do alfy v červnu a do bety v srpnu. Plná verze by měla stát 20 dolarů, přičemž vývojáři se hodlají vyhnout free-to-play platebnímu modelu (s nímž však má Smedleyho bývalé studio bohaté zkušenosti). Za necelých 50 dolarů pak tým nabídne sběratelskou edici, jež bude obsahovat řadu dodatečných bonusů.

Unikátní světy

Základ hry stojí na unikátních serverech, respektive světech. Profil každého světa je tvořen bohy, kteří jej po tisíce let formovali a určili tak jeho aktuální podobu, v níž si založíte svou postavu. Samozřejmě, zde převezme roli bohů a evoluce skupina hráčů nebo vývojářů, která daný svět založí a bude moci nastavit jací bohové zde působí a jak. Může se tak stát, že v jednom světě byli vyhubeni trpaslíci, takže nepůjde vytvořit postava téhle rasy. V jiném světě zase třeba došlo k rozvoji nekromancie a tak budou mít možnost využívat její schopnosti různé typy povolání.

Po čase navíc budou tyto generované světy nadále procházet evolucí. Když se budou někteří hráči opravdu hodně snažit, mohou se z nich stát samotní bohové a stanou se prvkem, který formuje další a další světy a rozšíří tak panteon, jenž budou rozšiřovat i vývojáři. Navíc u hratelných postav najdete celé rodokmeny, které určií některé vlastnosti a statistiky. Myšlenkou Hero's Questu je historická návaznost a vývoj.

Že bude mít všechna tahle procedurálně generovaná mytologie smysl by měla zaručit účast populárního spisovatele fantasy Patricka Rothfusse, který stojí za i u nás populární ságou Kronika královraha. 

Pixelartové dobrodružství

Systémově je Hero’s Song akční 2D RPG, ve kterém se hráči ujímají role dobrodruhů v otevřeném fantasy světě. K dispozici bude široké spektrum ras, ale pamatujte, že ne všechny musí být k dispozici v každém světě. To platí i pro povolání, kterých je zatím představeno patnáct, ale další postupem času přibudou, jde jen o ochutnávku ze strany vývojářů. 

Jádro herní náplně bude tvořit průzkum, boj, sbírání kořisti, prostě klasické RPG kratochvíle. Osazenstvo jednotlivých světu si navíc bude moci do svých her zvát své kamarády – začínat lze u malé party, končit ale může až u stovek souběžně hrajících uživatelů.

Co se příslibu hardcore přístupu týče, vývojáři slibují, že si klidně můžete zapnout "friendly fire," tedy poškození spojenců vlastními kouzly. Tenhle prvek ale půjde vypnout, stejně jako můžete třeba kompletně zakázat PvP na serveru. Možnosti voleb definujících světy by měly být opravdu široké, včetně třeba permanentní smrti. Zavítejte tedy na Kickstarter hry a pokud se vám projekt zalíbil, klidně mu nějaký ten peníz přihoďte.

Nejnovější články