Mirage: Arcane Warfare kombinuje brutalitu Chivalry s arabskou a perskou mystikou
zdroj: Archiv

Mirage: Arcane Warfare kombinuje brutalitu Chivalry s arabskou a perskou mystikou

10. 3. 2016 10:52 | Preview | autor: Aleš Smutný |

Historikové by sice z tohoto pojetí blízkovýchodní mytologie jen zoufale protočili panenky, ale je třeba říci, že Torn Banner Studios se svou novinkou Mirage: Arcane Warfare hezky vystihli zromatizovanou kýčovitou atmosféru Aladina a Perského prince. Tedy, pokud si k nim připočtete občas až bizarní brutalitu, cákance krve a všudypřítomnou krutou smrt. Není překvapivé, že první věcí, jíž se dozvíte o šestici povolání jsou zvuky jejich smrti, které  si na oficiálních stránkách můžete pustit. Pozor, nevhodné do zaměstnání i do školy.

Pokud jste si ještě nespojili dva názvy dohromady, vězte, že za hrou stojí tvůrci multiplayerové šermířské rubačky Chivalry: Medieval Warfare. V Mirage: Arcane Warfare se vydali fantaskní cestou a ve velmi vágní (ale funkční) stylizaci arabské a perské mytologie vytvořili střet dvou stran – Bašrahnijského emirátu a Azarského spolku. Ti první představují vrchol tehdejší civilizace, protože jejich krásné město Bašrahn vystavěli džinové, jejich války vyhrávají džinové... prostě magii industrializovali.

Aharský spolek představuje vyhnance, které vládnoucí vrstvy kvůli napojení na džiny a nadměrnému užívání magie odsunuly do pouště. S džiny mají mnohem duchovnější svazek, který ale také vytváří mnohem větší závislost na magii, která podle Bašrahnijů korumpuje duše lidí. Nu a podobné filosofické disputace jde vyřešit jen pomocí občanské války, tím spíše, když pak vedou ke kontrole nad zdroji magie. Ne, že byste potřebovali k uspokojivému masakrování protivníků důvod, ale pokud chcete, základní zápletka tu je.

zdroj: Archiv

Ale teď k tomu praktičtějšímu – k šestici povolání. Pokud už jste se nabažili jejich smrtelného chroptění, máte už rámcovou představu kdo jak vypadá. Teď ještě co umí. Vypress je rychlá, úskočná, plíživá vražednice, která využívá primárně rychlosti a útoků na blízko, aby ze soupeřů nadělala šašlik. Alcemancer, mocný mág, se naopak opírá výhradně o magii a její smrtící efektivitu. Taurant je mohutný bojovník, který exceluje na blízko, kdy využívá sílu a velké kladivo k potírání křehčí opozice.

Tinker se specializuje na obranné pasti a pečlivé plánování. V přímém boji toho asi moc nevydrží, ale jak vlezete na území pod její kontrolou, čekejte, že vás čeká nějaké to překvapení. Viglist je obránce a její role spočívá v podpoře spolubojovníků zřejmě skrze crowd control schopnosti. A Entropist je nezbytný chlapík, který létá na koberci a mává přitom holí. Z hlediska specializuje nabízí rovnováho mezi útokem a podporou spolubojovníků.

Hra běží na Unreal Engine 4, Torn Banner Studios na ní pracují už dva roky a rádi by ji vydali ještě letos. V létě spustí betu, do níž se už nyní můžete na oficiálních stránkách hlásit. Hra dle slov tvůrců rozhodně nebude free-to-play a počítají s cenou kolem 30 dolarů. Pokud jste hráli Chivalry, budete se zde cítit jako doma, byť podle vývojářů se s přidáním magie hodně změnil přístup ke střetům. Mnohem víc hráčů bude mít efektivní útoky na dálku a ty půjdou i odrážet.

Časem prý máme čekat i práci na Chivalry 2, ale tým prý chtěl pracovat na něčem novém. Zatím vypadá Arcane: Arcane Warfare jako solidní změna v zaběhnutém systému a všechno to magické řádění může být i zábava. Počkejme ale na další informace, času do vydání je ještě dost.

zdroj: Archiv

Nejnovější články