Pro řešení puzzlů používáte unikátní způsob manipulace s gravitací, který vám dovolí měnit zdi na podlahy. V Manifold Garden můžete chodit po každém povrchu, ale ne každý je koncipovaný jako podlaha - naštěstí můžete měnit perspektivu. Design celého světa si bere inspiraci z tvorby zmíněného nizozemského umělce M. C. Eschera, známého především díky kresbám, ve kterých zobrazuje paradoxy perspektivního kreslení.
zdroj: Archiv
Zcela novou perspektivou se tak musíte začít dívat i na herní svět, jinak s puzzly nehnete. Na hře pracuje William Chyr už od roku 2012, kdy se ještě jmenovala Relativity. Pirncipem je představit puzzle, který na první ohled nedává smysl nebo působí neřešitelně a přimět hráče ke změněn vnímání prostoru.
Manifold Garden by měla vyjít ještě letos a to na PC, Mac, Linux a PlayStation 4. Jakkoliv originálně Manifold Garden působí, nejde ani zdaleka o první herní projekt inspirující se v Escherově tvorbě. Jmenovat můžeme například známou mobilní pecku Monument Valley, logickou hru Antichamber z PC, nebo Echochrome a The Bridge známé z PlayStation 4.
Prvky tohoto principu ale najdeme také v různých pasážích z Devil May Cry 3, The Matrix: Path of Neo, Quest for Glory, nebo z první Uncharted. Nemluvě o spoustě referencích na Escherovu práci ve filmech, seriálech, knihách či komiksech. A Manifold Garden jistě nebude ani poslední hra, která se o dílo tohoto umělce opírá.