První dojem z hraní tak zhruba odpovídá tomu, co by člověk čekal od někdejších autorů modu Desert Combat pro Battlefield 1942 a později již plnohodnotného titulu Frontlines: bitvy pro dvaatřicet hráčů, rozsáhlé mapy, spousta vozidel, rozdělení postav na různé typy tříd a také několik možností na výběr.
Pokud si zahrajete třeba mód Ground Control, budete muset se svým týmem obsadit několik stěžejních bodů na mapě, a pak je udržet co nejdéle pro zisk potřebných bodů (tj. model Battlefield). THQ zatím předvedla dvě mapy: na Cul-de-sac (francouzsky to znamená Dno pytle - ano Hobit, ed.) se pobíhá hlavně kolem rozbořených domů a bojuje na blízko, naopak otevřenější mapa Farm je určená spíš pro řádění s vozidly.
Asi nejzajímavější na tom je, že za každé zabití, zabrané stanoviště apod. získáváte tzv. bodové body, které lze proměnit za další skilly, zbraně nebo dokonce i vozidla. Teprve tou správnou poctivou dřinou na bojišti se tak dostanete k vymoženostem, jako je raketomet nebo na dálku ovládaná bezpilotní letadélka přesně jako z Frontlines. A jen veteráni s nejlepším skóre pak dosáhnou na Humvee, tanky nebo helikoptéry Apache.
Tenhle systém má v důsledku vliv také na to, že zpočátku jako by se každá hra pozvolně rozjížděla a teprve po pár minutách vstoupí do hry pomalu těžká technika. Každá sebemenší variace na již tolikrát ohraný model je v tomto případě vítaná.
Homefront vyjde pro PC, PS3 a X360 v březnu 2011.