Letmé dojmy z Max Payne 2, kdy vyjde demo?
zdroj: tisková zpráva

Letmé dojmy z Max Payne 2, kdy vyjde demo?

16. 10. 2003 11:11 | Preview | autor: Redakce Games.cz |

Včerejšek se do herní historie vryl nesmazatelným písmem, neboť prakticky ve stejný okamžik se na pulty amerických obchodů dostaly dvě nejočekávanější pecky podzimu.

Řeč je samozřejmě o poměrně obtížné akční strategii Commandos 3: Destination Berlin od Pyro Studios/Eidosu a hlavně third-person akci Max Payne 2 od Rockstaru, která se po odkladu Half-Life 2 a DOOM III stala jakousi modlou, k níž bezmezně hledí snad všichni fanoušci tohoto žánru. I proto vás možná bude zajímat, jaké jsou naše letmé dojmy po vyzkoušení prvních pár levelů ze hry zdokumentovaných na více než třicítce vytípaných screenshotů (za půlku z nich díky M@sterovi, který má na svém webu další kousky).

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva
nové obrázkykompletní galerie

V podstatě se dá řict, že Max Payne 2 je přesně takový, jak jsme si ho v koutku duše představovali. Statické komiksové obrazovky vtahující do děje (dají se urychlit/přeskočit) stejně jako v jedničce, časté in-game cutscény, změny úhlů kamery, vtíravá hudební kulisa, rozmazané zpomalené sekvence například pří zásahu nepřítele či psychedelické stavy se záblesky paměti hlavního hrdiny - to vše navozuje tu správnou atmosféru, která vás nutí hrát stále dál a zapomenete přitom na své povinnosti. Nad výborným zpracováním obličejů postav se zde nemá cenu rozplývat, neboť je asi každý viděl na dřívějších obrázcích, ale pochvalu si zalouží i design levelů s důrazem na drobné detaily (funkční automat na plechovky, tekoucí sprcha, trhač papírů na záchodě atd.).

První mise odehrávající se v nemocnici s operačním sálem mi osobně dost připomíná úvod Splinter Cell, pouze je škoda, že se překvapivě nedá rozstřelit sklo v oknech. Na druhou stranu, hardwarové nároky Max Payne 2 jsou skutečně "lidové", neboť i na postarším Athlonu 1600 XP s GeForce4 Ti4200 běží v 1024x768/32bit s nejvyššími detaily a zapnutým antialasingem bez sebemenšího záseku. A to i s atraktivní lahůdkou v podobě fyzikálního Havok enginu, který ve hře potkáte doslova na každém kroku. Na mnoha místech třeba ve skladu jsou v cestě nastraženy bedny nebo barely jen proto, abyste je svým pohybem někam posunuli či shodili a pak si mohli vychutnat jejich realistický pád, podobně jako v případě zasažených protivníků (viz videa).

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva
nové obrázkykompletní galerie

Jedinou pihou na kráse Max Payne 2 tedy opět může být krátká herní doba, neboť podle ohlasů známých ze zahraničí hru stihli dohrát skoro do konce za jedinou noc. Záleží tedy na zájmu každého člověka, jestli dá přednost kratší, ale výborné zábavě, nebo zdali má naopak raději uměle natahovanou nudu. Tvůrci hry na tyto výtky reagovali obsažením speciálních módů jako Dead Man Walking (zpřístupní se po dokončení hry) a informacemi o editačních nástrojích či tutoriálech. Ty nakonec nejsou součástí dvoucédéčkové instalace, ale mají být ke stažení z internetu příští týden. Fanoušci s nimi pak budou moci začít tvořit své vlastní modifikace jako tomu bylo u prvního dílu například s Kung Fu modem.

Pokud tedy s pořízením Max Payne 2 z Tiscali GameShopu (999 Kč) váháte, počkejte si do příštího týdne na naší recenzi nebo zhruba do konce října na vydání hratelného dema. Šéf vývojářů Petri Jarvilehto z finských Remedy se totiž nechal na Shacknews slyšet, že jakmile dokončí konzolové verze hry, budou se soustředit na přípravu dema. Vaše dosavadní dojmy a postřehy z hraní Max Payne 2 uvítáme jako vždy v diskusním fóru pod tímto článkem. Mimochodem, Max vás od včerejška provází i při čtení Tiscali Games z nového loga (thx ACE).
zdroj: Shacknews, vlastní zpráva, ICQ

jd
Smarty.cz

Nejnovější články