Jakou roli hrála v tomto případě například letošní katastrofa v Japonsku si lze jen domýšlet. Stejně dobře mohlo jít o rozhodnutí, které učinili vývojáři z UbiSoft Shanghai, když hru vloni přebírali po studiu Darkworks. I Am Alive se každopádně přesunula do fiktivního amerického městečka Haventona, které je "metaforou typického, moderního západního města", dodávají autoři a ukazují zničené město na novém videu.
Volbou smyšleného města se prý vyhnou tomu, aby museli demolovat známé či ikonické části známých měst, a navíc mohou popustit uzdu fantazie. Celá hra má pokrývat události jednoho dne, během něhož nebudete muset spát, je ale nutné zajistit své postavě přísun potravin a především pití. Bez nich bude vaší postavě klesat zdraví a stamina.
Vývojáři ale ujišťují, že žádný komplexní inventář či složité RPG prvky do hry implentovat nehodlají. Počítá se s dvěma obtížnostními úrovněmi, které určí, kolik vám hra nabídne právě jídla a pití a hlavně kolikrát budete moci zemřít. Po smrti se vrátíte na poslední checkpoint, nicméně dojdou-li vám pokusy, budete muset celý level začít od začátku. Více checkpointových resetů získáte, budete-li zachraňovat obětí přírodní katastrofy nebo nacházet kamery, s nimiž lze zaznamenávat okolní dění.