Inovativní RPG Ealdorlight generuje v každé hře život všech postav, ale i zbraně a brnění
zdroj: tisková zpráva

Inovativní RPG Ealdorlight generuje v každé hře život všech postav, ale i zbraně a brnění

8. 6. 2017 9:45 | Preview | autor: Patrik Hajda |

Představte si, že hrajete v podstatě klasické fantasy RPG od začátku do konce. Odhalíte celý hlavní příběh, prozkoumáte většinu vedlejších questů a poznáte většinu obyvatel vymyšleného světa. Užili jste si to, máte na co vzpomínat, ale nemáte už moc důvod to prožít znovu. Tento problém řeší hra Ealdorlight (čtěte jako elderligh), která pro každý průchod hrou generuje kompletní historii království, všech obyvatel i výzbroje a výstroje, a momentálně bojuje o přízeň hráčů na Kickstarteru.

Ealdorlight si nejprve prožijete dětství adoptovaného sirotka, kde se na základě vašich mladistvých rozhodnutí zformuje vaše budoucí postava spolu s blízkým okolím (přátelství z dětství se přenese do dospělosti). Jako urostlý muž či žena se pak můžete pustit do zemědělství nebo kovářství, abyste vydělali nějaké ty koruny. Až se trochu vyzbrojíte, můžete se vydat do za hranice známého domova na průzkum království.

V každém průchodu hrou budete mít jeden pevně daný cíl – stát se novým majitelem královského trůnu. Takový bláznivý nápad nevychází z vaší hlavy, ale z prastaré bytosti Ealdorlight, která předvídá velice temné časy, které dokážete odvrátit pouze vy, z vladařské pozice. Kromě této dané části a struktury vesnic a měst je vše ostatní procedurálně vygenerované.

zdroj: Archiv

Ealdorlight nejprve vygeneruje posledních několik století království. Generuje se každá postava – koho potkala, kolik s ním měla dětí, jaké špatné časy ji potkaly, s jakou zbraní šla do bitvy, na jakém bitevním poli padla atd. Zkrátka každá postava ve hře má svůj vlastní rodokmen s historií k objevování. Kromě ostatních musíte poznat i sami sebe, a hlavně své rodiče, jejichž vzhled hra vytvoří na základě navoleného vzhledu vaší postavy.

Samotné odhalování pestrých historií není jen tak na oko. Cesta k trůnu je trnitá a může vést třeba skrz informace. Když na člověka vyhrabete něco z jeho minulosti a ve správnou chvíli na to zatlačíte, dozvíte se potřebné informace, získáte si jejich důvěru, obdržíte vlastní území a tituly, dostanete se do vyšších vrstev společnosti, a na konec svými hrdinnými skutky přesvědčíte šlechtu o právu na trůnu.

Stejně tak můžete na krále najít nějakou špínu z minulosti a shodit ho mezi poddanými, připravit smrtelné přepadení, které vypadá jako nehoda nebo se k trůnu prostě prosekáte. Co je možná ještě zajímavější, než různé průchody hrou a neopakující se minulost obyvatel, jsou zbraně a brnění. Mají totiž také vlastní minulost, kterou můžete odhalit. Když přijdete na to, jaký typ člověka zbraň vlastnil, a jak s ní zacházel, sami se jí naučíte lépe ovládat.

Se zbraněmi souvisí zajímavě pojatý soubojový systém. Při realtimovém průzkumu okolí se hra přepne do tahových soubojů na hexové mapě (stejně jako v Expeditions: Viking), ale počet zdraví nebo číslo udíleného zranění byste zde hledali marně. Souboj je totiž založený na lidské fyziologii, tedy co meč zasáhne, to adekvátně poškodí. Když seknete soupeře do ruky, bude velice nemotorný ve svých úderech. Když mu probodnete srdce, půjde okamžitě k zemi. Hra má navíc brát v potaz jak kostru, tak i orgány.

Ealdorlight zdroj: tisková zpráva

Ealdorlight je na počátku vývoje. Záběry z traileru se nedají považovat ani za alfa fázi hry, protože i do té má hra velice daleko. Autor Chris Parsons (Sol Trader) na Kickstarteru žádá hráče o 40 tisíc liber, které by z jedné třetiny zafinancovaly vývoj hry. Zbylé finance očekává z fondů, investorů a dalších zdrojů.

Nejnovější články