Hororovka Outlast je plná klišé a krásně napodobuje Mirror's Edge
zdroj: tisková zpráva

Hororovka Outlast je plná klišé a krásně napodobuje Mirror's Edge

1. 11. 2012 10:28 | Preview | autor: Petr Poláček |

Zrovna v této chvíli si nejsem jistý, co je větší klišé. Jestli fakt, že se nové studio Red Barrels z Montrealu snaží o relevanci své existence přesvědčit hráče a novináře seznamem AAA blockbusterů, na nichž jeho členové dělali (Splinter Cell, Assassin’s Creed, Uncharted, Prince of Persia). Nebo jestli je to fakt, že jejich první (a samozřejmě i přelomovou) hrou je survival horor Outlast, odehrávající se v bývalém sanatoriu pro blázny, z něhož se nyní stala výzkumná stanice.

Zdá se, že si nakonec nevyberu, ale obě dvě klišé jsem zažil nebo slyšel a četl už milionkrát a věřte mi, většinou to výslednou hru nijak neovlivnilo. Outlast podle mého nebude výjimkou, v čemž mě utvrzuje první trailer s velkorysou čtyřminutovou stopáží, který na vás vybafne po rozkliku.

Tvůrci z Red Barrels se pro svou hru snaží vybudovat zápletku po vzoru Resident Evil a milionu dalších survival hororů, která užívá samé obehrané motivy – vládní organizace rozjede utajený výzkum z bývalými nacistickými vědci; o pár desítek let později se stane průšvih, výzkum je ukončen a budova uzavřena; před časem se ale výzkum pod zástěrkou něčeho legálního znovu rozjel; něco se však pokazilo, teď do toho přichází hráč (novinář Miles Upshur), aby čelil nepopsatelným hrůzám a odhalil pravdu, nebo bídně chcípnul a musel mnohokrát loadovat pozici.

Jak je zápletka klasická, až z toho bolí za krkem, záběry ze hry jsou překvapivě…taky zcela klasické. Ale pozor, pouze obsahem, jak se můžete sami podívat. Udýchaný novinář pomaloučku vchází do budovy, vidí první náznaky něčeho divného, zažije první adrenalinovou situaci a boj o život s osazenstvem sanatoria.

zdroj: Archiv

Co už ale klasické rozhodně není, a moc mě to potěšilo, je neklasické zpracování klasické náplně. Je příjemné vidět, jak tvůrci pracují s postavou v prostoru. Člověk vidí, že Miles používá ruce, dokonce má i nohy a vůbec je jeho pohyb dost fyzický, tedy na poměry panující ve hrách, kde ještě stále není pravidlem, že vaše postavička má nohy, natož aby třeba ve střílečkách nějak uvěřitelně používala ruce.

Asi nebudu sám, komu pohled na záběry připomene Mirror’s Edge, ne náplní, ale právě tím, jak se hra člověku skrze vyobrazení nohou a rukou, pohybovou energii a interakci s prostředím snaží vtlouci do hlavy, že ten avatár ve virtuálním prostoru je skutečně on – hráč. A když avatara štípne příšerka do zadnice, tak byste měli nadskočit leknutím i vy před monitorem. Čili závěr: navzdory trilionu klišé se moc těším, co z tohoto projektu vyleze. S vydáním Outlast na PC se počítá v příštím roce.

Nejnovější články