Grafiku ale stranou, HistWar se chlubí hlavně historickou akurátností a tím, že jde spíše o simulaci, než jen o nějakou akční historickou strategickou řežbu. Principy tady tedy tvůrci tíhnou více k typu realističnosti, kterou reprezentuje Mount and Blade, než k něčemu, co by bylo třeba jako Age of Empires, ale z realistického hlediska. Stejně jako Mount and Blade se nesnaží konkurovat Skyrimu a dělat ze sebe velké akční RPGčko, nebude HistWar: Napoleon konkurencí pro sérii Total War.
Podtitul hry dává jasně tušit, kolem čeho se bude hra točit a v jakém období se bude odehrávat. Ústřední postavou bude vojevůdce z napoleonské éry a vy se tak můžete těšit na všechny ikonické bitvy, kolem kterých se tehdy slavný vojevůdce motal. Některé obrázky a vlastně i kousek videa trošku napoví, proč je grafika taková, jaká je. Na obrazovce se má střetnout přes 200 tisíc jednotek - od kavalerie, přes pěchotu až po kanóny a artilerii. Samotná bojiště taky nebudou žádnou malou ohrádkou, ale mají to být obrovské plochy o velikosti 200 km čtverečních.
Vzhledem k velké rozloze a obřímu počtu jednotek nebudete pochopitelně ovládat všechny a na všechno nemůžete najednou ani dohlížet. Proto jde jednotkám nastavit základní chování a reakce, jak se mají zachovat v určitých situacích.
HistWar: Napoleon nabídne už při vydání dvacet nejznámějších historických bitev, ale díky editoru si pak můžete udělat svoje vlastní - historické i vymyšlené. Jednotky budou mít také morálku a svoji roli sehrají i efekty počasí či únava. Pokud tedy na grafiku moc nehledíte a zajímá vás historická akurátnost, tak nezapomeňte, už 2. prosince...