Guild Wars 2 oživí Adventures - rychlé mise na čas
zdroj: tisková zpráva

Guild Wars 2 oživí Adventures - rychlé mise na čas

17. 7. 2015 18:55 | Preview | autor: Adam Homola |

Těžko říct jestli zrovna Guild Wars 2 trápí problém nudících se, nebo rovnou odcházejících hráčů, nicméně každé MMORPG musí časem začít řešit oživení stávajících mechanismů i obsahu. A vývojáři z ArenaNET na to jdou lišácky, přes tzv. Adventures. Tahle "dobrodružství" mají být malými a rychlými výzvami, které budou náročné, ale zároveň rychlé a s odměnou na konci. A tak trochu proti duchu MMORPG budou singleplayerového rázu.

Základní koncept Adventures vznikl revizí stávajících herních systémů, které nejsou vlastně dobré tak, jak by mohly být. V kontextu Guild Wars 2 to znamená jednorázovost, nemožnost mechaniku či prvek využít vícekrát a absenci jakékoliv motivace pro socilizaci hráčů. Odpovědí na tyto nedostatky jsou právě Adventures vyžadující strategii, trénink a s možností opakovat je až do aleluja.

Díky Adventures byste si navíc měli pořádně vypilovat některé schopnosti. Tvůrci uvedli jeden příklad za všechny a to Shooting Gallery Adventure, která je ve Verdant Brink. Základ zní přitom až triviálně: musíte běhat po dané oblasti a střílet na cvičné terče. Jenže máte omezený počet nábojů a nové získáte jen hledáním, nebo je vyfasujete za odměnu od kolem stojících šlechticů, kteří zkouší trefit stejné cíle jako vy.

Guild Wars 2: Heart of Thorns zdroj: tisková zpráva

Vtip spočívá v terénu. Ten je v Shooting Gallery Adventure poměrně členitý a není jednoduché se po celé oblasti pohybovat tak, jak byste si představovali. Nejen že se tedy musíte naučit terén, schéma a načasování jednotlivých cvičných cílů - čím úspěšnější budete, tím rychleji se budou nové cíle aktivovat. Rychlá rozhodnutí kdy a na co střílet, kdy se pohybovat, kdy sbírat náboje jsou tak klíčová. V pozdějších fázích všechny cíle sestřelit nemůžete.

Pořád to nezní nijak komplikovaně, ale to ve výsledku ani být nemá. Jde o rychlost a přesnost, nikoliv o složitý a zdlouhavý obsah. Nemusíte se navíc bát, že by vám podobně rychlé výzvy v online světě překazil nějaký cizí hráč. Pokud bude Adventure obsahovat souboje, budou instancované. Pokud se má něco odehrávat v otevřeném světě, pojistí to vývojáři tak, aby vám do toho nemohl nikdo kecat.

Guild Wars 2: Heart of Thorns zdroj: tisková zpráva

Sociální prvek Adventures přichází ke slovu až na jejich konci, kdy uvidíte klasické online žebříčky. Každá Adventure má svůj vlastní žebříček a každá vás bohatě odmění, pokud se na něm umístíte na nějaké pěkné pozici. Všechno má být navíc bleskové, včetně možnosti kdykoliv probíhající výzvu restartovat, ukončit, nebo ji začít. Adventures do hry přibudou v rámci chystaného rozšíření Guild Wars 2: Heart of Thorns, jak napsali vývojáři na oficiálním webu hry.

Nejnovější články