Gran Turismo 5 dokonalejší, ale asi později
zdroj: Archiv

Gran Turismo 5 dokonalejší, ale asi později

4. 7. 2007 14:14 | Preview | autor: Redakce Games.cz |

Očekávaný automobilový simulátor cílený exkluzivně na PS3 se tváří být tak trochu v potížích.

Gran Turismo 5, kterýžto díl ve svých dílnách pochopitelně opět připravují Polyphony Digital pod vedením legendárního muže jménem Kazunori Yamauchi, by se na PS3 trh mohlo dostat na jaře 2008. Anebo také ne, pokud nebude v týmu s výslednou kvalitou spokojenost a Polyphony by tak, v duchu své tradice, zase o něco odložili start. K čemuž mají mít od Sony zcela volnou ruku. V téhle souvislosti padla slova o tom, že pro vymodelování vozu v původním, prvním dílu pro 32-bitovou PSX, bylo třeba jednoho člověka a jednoho dne. V případě trojky na PS2 to jednomu vývojáři mělo zabrat již 30 dní, u Gran Turismo 5 tahle práce zabere nějakých 180 dní!
K nabídce tradičně přebohatého vozového parku obsaženého ve hře se počítá s přídavkem dalších strojů nabídnutých posléze ke stažení, přičemž ke stažení by toho nakonec mohlo být o poznání více, než by se leckomu líbilo. Nyní už je řeč o dříve avizovaném modelu poškození, absentujícím v předchozích herních kapitolách, a naopak přislíbeném pro pátý díl. Ovšem řeči se vedou a voda teče, takže aktuálně se Yamauchi vyjádřil v tom smyslu, že poškození patrně nebude přítomno v základní verzi hry také z důvodu, že některé automobilky si to prostě stále nepřejí. Další příčinou jeho pravděpodobné absence má být nutný update fyzikálního enginu reflektujícího realistické kontury tohoto aspektu, protože jinak, než realisticky vyobrazené poškození mít ve své hře Yamauchi prostě nechce. A ne a ne.

Uvedené obnáší vynaložit dvakrát více úsilí při vývojářské práci (a tudíž více drahocenného času), Yamauchi hodlá každou dílčí část každého vozu vymodelovat separátně - před nárazem a po, s následnou deformací. Yamauchi je tedy perfekcionista, ovšem uvedené nedává jasnou odpověď na logickou otázku, co se zamítavým stanoviskem oněch automobilek? Namísto toho tu máme tvrzení, že Gran Turismo série nebyla nikdy cílena na masy. Například v případě prvního dílu došlo k dílčím změnám v konceptu díky úsilí muže jménem Taku Imasaki, který hru pro americký trh o 25% zrychlil a umenšil gravitaci. Čímž si mnoho příznivců v Polyphony nezískal. Mám za to, že pokud Yamauchi a spol. skutečně model poškození do pětky neimplementují, ani oni svou fan obec nerozšíří. Obzvláště poté, co je na trhu Forza 2 pro Xbox 360, jakkoliv třeba nesplňuje přísná Yamauchiho kritéria…

mart

Nejnovější články