Frontlines: Fuel of War - mega-preview
zdroj: tisková zpráva

Frontlines: Fuel of War - mega-preview

18. 12. 2007 0:00 | Preview | autor: Redakce Games.cz |

Zapomeňte na Battlefield! Ten je již pomalu za zenitem, nyní nastal čas pro novou éru multiplayerových akcí s Frontlines, které by vážně měli nejen přední bojové linie, ale i žánr posunout zase o kus dál, nejen svým singlem.

Autor: Moolker
Publikováno: 18.prosince 2007


Obrázek zdroj: tisková zpráva Nic proti své vlastní rase, mám nás moc rád, ale někdy to prostě zvoráme. Tak třeba... Píše se rok 2024 a matička země je vycucaná více než ňadra Marie Terezie po jejích šestnácti potomcích. Schyluje se tudíž k olbřímí globální krizi a milí homo sapiens sapiens z celé planety ne aby dali mozky dohromady a konečně vymysleli nějaký alternativní zdroj energie. Ne aby se nově vzniklé seskupení států, Západní koalice (USA a EU, takže NATO) a Aliance rudé hvězdy (Čína a Sovětský svaz), sjednotili z mírumilovných a všem prospěšným důvodů. Oni prostě naházeli (obrazně řečeno) všechny palivové zbytky na jednu velkou hromadu, okolo hromady nahnali veškerou svou bojovou techniku, tu naplnili náhle již hromádkou malou a jali se řezat hlava nehlava o hromádky, po jejichž požití by všichni sotva dorazili domů...

Díky bohu je výše vyřčené zatím jen na papíře a objeví se pouze na monitorech PC a TV obrazovkách, k nimž jsou připojeny konzole Xbox 360 nebo PlayStation 3. Nicméně příklad lidské hlouposti bychom u tohohle projektu našli i jiný. Dokonce skutečný, naštěstí však ne již tak katastrofální. Ba spíše naopak. Byla jednou jedna nadaná skupinka vývojářů-modařů říkající si Trauma Studios. I stvořili populární modifikaci Desert Combat pro Battlefield 1942. Digital Illusions za Battlefield zodpovědný si modu všimli, nadchl je a milé Traumatiky odkoupili. Ti následně nemalou mírou přispěli k Battlefieldu 2, jenže když DICE pohltilo velrybí Electronic Arts, Trauma Studios to odneslo nejhůře, jak to jen šlo – rozpadlo se. EA je totiž chtěli z New Yorku přesunout do Stockholmu. Rozpadlo, avšak pod názvem Kaos Studios se znova zformovalo, přesedlalo ke konkurenčnímu THQ a rozhodlo se, že to svému ničiteli vrátí a nakope mu i s jeho Battlefieldem 2142 zadek. Tím, co jim jde nejlíp – kooperativní střílečkou.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

 Nejen online
Kooperativní střílečkou multiplayerovou, ale také singleplayerovou. Na hru pro jednoho hráče bude vůbec kladen až překvapivě velký důraz – tvůrci plánují deset různorodých misí, které by vás měly připravit o minimálně deset hodin života a vaše kroky zavedou do Sýrie či Tádžikistánu a vše zakončí v Moskvě. Žádné slepené MP mapy s boty, ale opravdu intenzivní zážitek, navíc s propracovaným příběhem, videosekvencemi a vším, co k pořádné singleplayerové hře patří. Dějovou zápletku jsem popsal výše, tudíž už jen zmíním to, že se stanete součástí pěšácké 125. divize Stray Dogs, neboli Tuláckých psů, a budete operovat v pětičlenném týmu.

Nechme ale už mluvit producenta Joea Halpera, který základní pilíře hry parádně vystihl v rozhovoru pro server GamesRadar: „Není to žádný boj s boty, ale na silném, filmově vyprávěném příběhu založená kampaň. Jakožto hráči jsme se chtěli distancovat od zaběhnutých lineárních elementů hratelnosti a dát hráči více možností. ‚Chci být sniper? Kulometčík? Chci jezdit v tanku? A jakým způsobem bych rád zabral tohle město?‘ Takže to je otevřený herní svět, ale založen na našem principu frontových linií, které se neustále posunují a vy v závislosti na tom získáváte nové úkoly.“ Joe následně co do intenzity Frontlines přirovnal ke Call of Duty, ale takovému Call of Duty, které se bude odehrávat na rozsáhlých bojištích se svobodou volby. Tak nějak měl dopadnout i Medal of Honor: Airborne...

 Posouvání přední bojové linie
Ony zmiňované linie jsou prakticky alfou a omegou hratelnosti (a názvu hry). Jejím jádrem bude posouvání předních linií kupředu, až nepřátelskou armádu převálcujete. Doslova. To budete dělat na první pohled prostým zabíráním kontrolních bodů, čímž bude vaše území bobtnat směrem k území nepřátelskému a postupně se budou objevovat checkpointy další.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

Základní vize je tedy jasná, ihned pochopitelná, ale zdaleka ne tak chudá, jak to nyní může vyznívat. Ke každému checkpointu se totiž bude vázat nějaký specifický úkol, který musíte splnit, abyste ho zabrali. Celé by se to tedy dalo vlastně říci i tak, že vaším postupem se nebudou odkrývat další kontrolní body, ale de facto mise.

Ty se budou odehrávat v těsném okolí checkpointu a jednou ho sice třeba zaberete jen tak, že všechny okolo vystřílíte a budete u něj budete chvíli stát ve stylu Battlefieldu, ale jindy to už bude chtít provést úplně jinak. Příkladem budiž zabarikádovaná vrata, kterýžto cíl musíte odpálit výbušninou a tím i zároveň získat přístup do dalších částí mapy. Vše se to tváří o dost komplexněji než v případě takového Battlefieldu, tudíž není divu, že tvůrci vytváří pouze osmero map.

zdroj: Archiv


Frontlines gameplay mechanics trailer - stažitelná verze (89 MB, HD)

Přivlastnění si kontrolního bodu nebude znamenat jen obarvení další části mapy vaší barvičkou, ale taktéž vytvoření menší polní nemocnice a zbrojnice. Postupem času, jak budete získávat vliv nad dalšími stanovisky, se bude zpřístupňovat pokročilejší vybavení. Ruční kvéry, vehikly i dálkově ovládaní mechaničtí sabotéři (tzv. drones, o nich za chvíli). Prostředků, které za vás vyřeší jakoukoliv bojovou situaci lépe než vaše holé ruce, najdete ve Frontlines suma sumárum asi šest desítek. Pojďme si je proto, aspoň částečně, představit.

 Technika roku 2024
Všechna technika by měla vycházet ze současných zbraní, případě již fungujících prototypů, takže nečekejte žádné futuristické bláznoviny, které vás díky přídavné mechanické paži podrbou i mezi půlkami. Obě strany proto budou disponovat vesměs konvenčními útočnými puškami, brokovnicemi, sniperkami, raketomety anebo kulomety.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

Nějaké excesy se nekonají ani v oblasti vehiklů. Tanky, transportéry, helikoptéry, džípy, stíhačky... I když taková vozidla s protileteckým aparátem ve hrách moc často viděna nejsou, stejně tak jako rakety naváděné pohybem myši. Fajnově se poslouchá také to, že každý dopravní prostředek by měl mít nějakou Achillovu patu (třeba podvozek u tanku), jejíž zásah celý vehikl promptně složí. Nebo spíše vyhodí. Do vzduchu.

 Dálkově ovládaní roboti i vrtulníčci
Co je ale opravdu zajímavé, jsou zmiňovaní drones. Na první pohled drobná výpomocná technika, na ten druhý již super taktický prvek. Jedná se o malé, dálkově ovládané vrtulníčky, tančíky anebo buginy ve stylu Rollcage. V závislosti na vaší úrovni se, stejně jako další věci (viz. dále), rozdělují do tří kategorií. Na té první plní funkci pouhého průzkumníka, ale hned na té druhé bude mít k dispozici kulomet (v případě buginek zase C4 pro odpalování vehiklů). A třetí úroveň? To už bude menší bombová nebo raketová pohroma, navíc s možností střílet na velkou vzdálenost.

zdroj: Archiv


Frontlines drones trailer - stažitelná verze (66 MB, HD)

Tyhle potvory mají celou řadu výhod, ale jedna z nich bohatě převyšuje všechny ostatní. Jsou malé a nenápadné. Představte si situaci, kdy sedíte před kulometným hnízdem a není cesty dál. Vypustíte proto drona, kterým neviděni neslyšeni prokličkujete až pod zadek nepřátel a tam odpálíte nálož. Jak jsem psal, droni budou ovladatelní na dálku, ale pochopitelně s nimi nebudete moci brázdit celé bitevní pole. To by to pak mohlo dopadnout spíše jako válka dronů a z toho důvodu mají jednoduše vysílačky omezený dosah.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

 Mapy po celém světě
Frontlines zachycují globální konflikt, z čehož logicky vyplývá i fakt, že boje budou probíhat po celém světě. Z většiny se však jejich dějištěm stanou různé industriální oblasti, ropné rafinérie, teritoria těžby, zdemolovaná města, přístavy apod. Tedy místa, o která v celé hře vlastně běží a bylo by přeci jen trochu na hlavu postavené, kdybyste se mydlili na rozkvetlé louce nebo v lese, když důvodem vašeho mydlení se je boj o nerostné suroviny, ne o pampelišky a hříbky.

Jednou z do ropných oblastí zasazených misí bude i ta u Kaspického moře, kterou si měli možnost vyzkoušet zahraniční kolegové. Patří mezi ty singleplayerové a v barvách Západní koalice byla jejich helikoptéra sestřelena nad nepřátelským územím a oni doplachtili vedle polorozpadlé rafinérie. Dříve, než se mohli vydat na útok a splnit tak úkol, však museli vybudovat tzv. beach-head (oblast v nepřátelském teritoriu, jež je okupována a musí být držena pro posily a zásoby) a odrazit dotírající rusko-čínské vojáky.

Po úspěšném odražení nátlaku bylo možné postupovat dál. Cílů následného útoku bylo hned několik a nechybělo mezi nimi stahování dat z počítačů, zabezpečení náměstíčka, tichá likvidace stráží nebo obsazení nepřátelské, ve švech praskající zbrojnice. Po splnění všech úkolů se tým musel dostat ještě k evakuační zóně, ze které jej vyzvedl vrtulník. Hratelnost byla prý opravdu dost intenzivní, rychlá a autoři tvrdí, že v  singleplayerové misi odpravíte klidně až několik set nepřátel.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

 A samozřejmě taky super AI...
Stejně tak však tvrdí, že to nebude žádná střelnice ve stylu Serious Sama. Nejenže se po kontaktu ukryjí a nepoženou se tupě přímo za vámi jako naši spoluobčané na Český sen. AI, na níž dělají i autoři Company of Heroes či F.E.A.R., by měla fungovat po celé mapě, pod čímž si představte to, že jednotky na druhé straně barikády se budou koncentrovat na místech, kde to opravdu vře, namísto toho, aby dle skriptů seděli za oknem v nějakém baráku u nějakého checkpointu, kde častěji než kulky létají ptačí bobky.

Měli by se (v rámci možností) chovat stejně jako vy, tedy snažit se postupovat, zaujímat nepřátelské kontrolní body a již zabrané v případě útoku bránit. Budou předvídat váš postup a o ze strategického hlediska vysloveně důležitá místa budou dbát více než o ty vedlejší. Oponenti i spolubojovníci by měli obecně zaujímat dvě základní postavení – ofenzivní a defenzivní. Jak se to projeví na hratelnosti je myslím jasné, zajímavější je spíše to, že vojáci by tyto postoje měli měnit naprosto plynule a dynamicky na základě právě probíhající situace.

zdroj: Archiv


Frontlines air vehicles trailer

Pokud začnete expandovat a bojovat o nějaký checkpoint, nepřátelé automaticky zaujmou obranné pozice, ale jakmile svůj nátlak nějakým způsobem zmírníte, např. při potřebě odskočit si na základnu, nepřátelstvo vyleze z úkrytů, váš dočasný ústup využije pro svůj prospěch a až se vrátíte (pokud se vůbec vrátíte), bude veškerý váš předchozí postup ten tam. A kdo ví, možná že celé vaše konání bude mít následky naprosto opačné, protože nepřátelé při této protiakci zasáhli až do vašeho teritoria, budete mít co dělat na vlastním písečku a na nějakou expanzi budete moci s klidem zapomenout.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

Jak jsem říkal, chytrá AI bude i na vaší straně, takže můžete očekávat krycí palbu, výstražnou palbu nebo hledání krytů (a k před chvílí nastíněné situaci třeba ani nedojde, protože vás pohlídá AI). Co mě osobně zaujalo je to, že když souputník, kterého máte na doslech, uvidí např. nepřátelskou palbu, zařve a ukáže jejím směrem, aby zalarmoval všechny kolegy včetně vás. Avšak žádné „Pane, blíží se raketa.“, nicméně opravdu syrové „Kurva! Raketa!“. Intenzita bojů by pak měla být umocněna ještě odebráním ukazatele zdraví ala Call of Duty 2.

Multiplayerových klání se zúčastní 64 hráčů v případě, že jde o PC hráče. Majitelé konzolí X360 a PS3 si zahrají maximálně ve 32. Obsah všech verzí Frontlines bude logicky stejný, ale forma bude trochu jiná – kromě zmiňovaného počtu hráčů mám na mysli ovládání. Aby se eliminovali handicap „gamepadovců“, dostanou do vínku automatické zaměřování.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

POVOLÁNÍ JEDNOTEK
Jak je akcích podobného ražení zvykem, pěšáci budou rozděleni do několika tříd s odlišnými funkcemi. Nejinak tomu bude zde a stejně tak nepočítejte s nějakými inovačními povoláními. Ta budou navíc na obou stranách víceméně totožná:

Assault bude klasický voják s útočnou puškou, granátometem, pistolí a granáty příručními, Heavy Assault zase těžkooděnec s kulometem a Sniper odstřelovač se sniperkou a minami. Očekávejte i třídu Anti-Vehicle, jejíž vyznavači budou vehikly raketomety a minami jak ničit, tak pomocí svářecí lampy i opravovat. Dále je plánován Close Combataneb voják s brokovnicí pro potyčky z očí do očí a nakonec Special Ops, speciální jednotky operující s kouřovými granáty a zbraněmi obohacené o tlumiče.

Svojí postavu si též budete moci co do vzhledu různými způsoby upravovat a to i takové drobnosti jako šátek nebo tetování. Chybět nebudou ani menší RPG prvky, pod čímž si jednoduše představte získávání zkušeností za fragy, splněné úkoly, následné levelování a poté přístup k lepšímu vybavení.

A teď konečně k těm rolím
Nakousl jsem je při popisování dronů. Budou čtyři a definují vlastně vaší roli na bitevním poli, jelikož jsou různého zaměření a každá je pochopitelně dobrá k něčemu jinému. Každá role má tři stupně, které odemykáte získáváním zkušeností a následným levelováním vaší postavy. Konkrétně se jedná o následující:

Pokud se vydáte cestou Ground Support, získáte schopnosti opravovat vehikly, oživovat lidi (adrenalinem, ale pokud ho dáte někomu živému, dostane infarkt) a instalovat automatické defenzivní obranné systémy. Countermeasures vám dá možnost vybudovat EMP štíty a zbraně, které dočasně vyřadí všechnu nepřátelskou techniku z provozu. Drone Technician se blýsknou v oblasti používání dronů. No a stoupenci Air Support budou, jak již název napovídá, přivolávat letecké útoky.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

Celkově to všechno slibuje mnohem variabilnější postavičky na bitevním poli, protože např. klasický voják (Assault), který si vybere Ground Support Role, bude výsledně „fungovat“ jinak než ten, který zvolí Drone Technician. Když jsem byl u těch Air Support, hodí se zmínit, že (nejen) v tomto případě budou Frontlines vypadat trošku jako RTS. Kdykoliv se totiž budete moci přepnout do pohledu shora, tedy mrknout na mapu, hezky si naplánovat akci a i třeba určit cíle bombardování.

zdroj: Archiv


Frontlines infantry tactics trailer - stažitelná verze (48 MB, HD)

Tak se na to podívejme
Doslova. Nemá cenu se nad grafickou stránkou nějak moc rozplývat, vždyť to vidíte na vlastní oči a i kdyby jste nic neviděli, stačí říct, že Frontlines běží na třetí generaci Unreal Enginu a je vymalováno. Co ale už možná nevidíte, je značně pokročilý fyzikální engine, zaručující propracovanou zničitelnost okolí. Rozstřílet bude možné různé menší sošky, zídky nebo okna a někdy vás to opravdu překvapí.

Třeba v jednom videu bylo cílem vyčistit obsazenou věž, což šlo udělat i tak, že jste našli naváděč pro bombardování a přilítnuvší stíhačka srovnala celou budovu se zemí. Jindy se zase hráč schovával za jednou takovou zídkou, ale jaké bylo mé překvapení, když se pod náporem stacionárního kulometu začala postupně bortit a při tom víření prachu měl člověk pocit, že mu úkryt doslova sublimuje před očima.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva další obrázky z této hry najdete v naší galerii

Zídka se zbortí pod náporem kulometu, Battlefield se zase zbortí pod náporem Frontlines: Fuel of War. Minimálně do příchodu Bad Company. „Mno, my vlastně jsme součástí Battlefieldu. Ale dalším důvodem, proč nás s ním všichni tolik srovnávají, je prostě to, že máme ovladatelné vehikly. Ale my jsme jinak všechno změnili. Je to vlastně to nejlepší z žánru FPS, pospojované do jednoho celku plus RPG prvky, odemykatelné role, trocha RTS a další drobné vychtávky. Udělali jsme takový žánrový mišmaš,“ odpovídá na otázku, zda ve skutečnosti nedělají pouze remake Battlefieldu, Frank Delise, přední designér hry.
Zvětšit zdroj: tisková zpráva

Co dodat, našlápnuto mají rozhodně dobře a díky řadě inovačních prvků to vážně vypadá na Battlefield, resp. Quake Wars killera. Bitva bude dobojována v únoru příštího roku.

DROBKY NA ROZLOUČENOU
- Z nějakého záhadného důvodu se stále neví, jestli se ve Frontlines vlastně objeví i nějaké jiné módy, než jen ten „frontlinový“.

- Skutečné ozvučení jdoucí až tak daleko, že zvuk bomby explodující několik set metrů od vás se k vašim uším donese až s menším zpožděním.

- Permanentní skákání vás nezrychlí, alebrž zpomalí a unaví.

- Spolu s hrou bude vypuštěn i soundtrack a editor.

- Hra bude využívat anti-cheater, co je zabudovaný v Unreal Enginu.

Zdroje: GameSpot, IGN, GameSpy, GamesRadar, Hexus.Gaming, Shacknews, FrontlinesWar, homepage a další

Stáhněte si: Trailery, Videa...

Související články: Novinky...



Moolker
autorovi je 17 let a momentálně dlouhodobě studuje za velkou louží; přispívá i do SCORE, PlayUPu a HotGames; nejdéle vydrží u kvalitní strategie, akce a fantasy her s dobrým dějem; život by si nedokázal představit bez závodního lyžování a horského kola

 
 
Moolker
Smarty.cz

Nejnovější články