FIFA 14 přinese reálnější a uvěřitelnější pohyb díky simulaci každého kroku
zdroj: tisková zpráva

FIFA 14 přinese reálnější a uvěřitelnější pohyb díky simulaci každého kroku

6. 6. 2013 12:20 | Preview | autor: Aleš Smutný |

Nemá moc smysl okecávat trailer, který najdete uvnitř článku. Prostě si prohlédnete klasické momentky, jaké vídáme každý rok, oceníme, že ve FIFA 14 jsou zase hráči vizuálně blíže svým reálným předobrazům, ale na to, jak se budou hýbat po hřišti, si musíme počkat.

Tedy pokud nevezmete zavděk solidní porcí informací ohledně nového systému pohybu hráčů a zpracování míče. Prvek, který by měl letos tohle všechno symbolizovat je zván Precision Movement a podle těch, kteří měli v ruce momentální build hry, je prý změna poznat od první minuty na hřišti.

Kupříkladu si prý hned všimnete pohybu hráčů ve vztahu k trávníku. Nemáte už pocit, že kloužou po vodě, jako by bylo cítit jak se noha zaboří do trávníku. Hra pak prý působí reálněji a každý sprint budí dojem, že hráčovy nohy zabírají proti zemi a nekloužou. Akcelerace pomůže s rychlým hráčem prchnout obránci, ale zároveň se při zastavování více projeví. Déle si udržujete rychlost, musíte „brzdit“ opatrněji a samozřejmě je snazší ztratit míč.

...

Příčinou je, že nový systém propočítávání enginu pracuje s každým fotbalistovým krokem. Nejde o dřívější pohyb celého hráče s doplňujícími animacemi, ale vyhodnocování každého kroku ve vztahu k dynamice pohybu a míči. Výsledkem nutně nemusí být nějaký skok v ovládání hráče (i když minimálně část o změně akcelerace tak zní), ale hlavně lepší a reálnější pocit z celé hry.

Kde je noha, tam je míč (a když není, je to špatně). Druhým prvkem je Pure Shot, což je systém, který bude napomáhat střelám ze střední a delší vzdálenosti. I když napomáhat... Prý se díky němu netrefíte častěji. Bude ale působit tak, že míč dokáže zaplavat, bude se umět stočit a prostě střely z dálky budou vypadat uvěřitelněji, ať už skončí v síti nebo ne.

Některé změny nebudou ani revoluční a možná ani výjimečně revoluční. Spíše prospějí k celkově lepšímu prožitku. Krytí míče tak prý pořád zůstane podobné modelu z dřívějška (protože se tvůrci bojí zneužívání v online hraní). Kolektivní presink zní dobře. Když budete s obráncem presovat hráče s míčem, vaši spoluhráči se pohnou a přidají se k nátlaku v rámci pozice na hřišti bez nutnosti mačkat čudlík.

Zatím samozřejmě nevíme vše. Jak bylo řečeno, šlo pouze o jeden z buildů, kdy je hotových cca 60 procent hry a na mnoha prvcích se ještě pracuje. Ale změny opravdu nezní špatně... Dodejme jen, že FIFA 14 vychází 27. září na X360, PS3 a PC.

Nejnovější články