V komunitním rozhovoru o Fallout 3 odpovídal výkonný producent Bethesda Softworks, Todd Howard a dozvěděli jsme se od něj, že...
- Chladné zbraně a pěsti budou podobně účinné jako zbraně na dálku. Před silou jsou upřednostněny překvapivé útoky (jeden z těch méně nápadných problémů, které se vynořily souběžně s pro sérii novátorským 3D pohledem).
- Fallout 3 půjde odzoomovat prakticky do pohledu jeho předchůdců. Tato "útěcha" se ovšem naprosto netýká šarvátek, které se při zoomu až na půdu nejeví dvakrát ovladatelně.
- Alternativní systém soubojů VATS nabídne oproti reálnému času jen drobné výhody, jeho funkčnost vzhledem ke statistikám postavy je nyní horlivě přezkoumávána a testována.
- Rekrutovatelná NPC ve FO3 definitivně budou a budou pořádně svéhlavá. Howard dodává, že sázejí na kvalitu a unikátnost každé duše. Zatím je víceméně hotovo šest "duší".
- Vzpomínáte na peprné popiskové průvovídky, kterými vás Fallouty častovaly na každém rohu? Nechte si zajít chuť, vývojáři jsou toho názoru, že "pokud musíme spoléhat na text při popisu vzhledu nebo zvuku, pak jsme z pohledu hráče něco po....."
- Ačkoli se Bethesda nijak výrazně nebrání "mature" obsahu (jen pro dospělé), dosud do hry nezakomponovala žádné sexuální eskapády, což je vzhledem k vývoji grafiky za posledních deset let vcelku pochopitelné :) S návykovými látkami a spol. to vypadá mnohem lépe.
- Herní svět FO3 bude menší než ten v Oblivionu a bude v něm také méně questů. Vývojáři se podle Howarda chtějí zaměřit na kvalitu a rozmanitost konkrétních úkolů. Každý takový quest má být přístupný libovolné postvě (bodejť, když varianta dementní postavy ke všeobecnému bučení davů odpadla - pozn.autor) a obsahovat minimálně dvě různé cesty k řešení. Jen pár vyvolených questíků pak dá věci do pohybu natolik, že budou mít vliv na herní outro.
- Dialogy řešeny pomocí stromů a nebudou tak neosobní jako v Oblivionu (pokud chcete Bethesdě zobat z ruky úplně všechno, pak jsou oproti Falloutu 1 "větší a jdou více do hloubky"). V duchu původních her samozřejmě obsahují řečnické, vědecké a další výzvy, (ne)zobrazené v závislosti na některých vašich statistikách.
- O supermutantech už víme. Teď Howard potvrdil, že ve hře tiše tlít také staří dobří ghoulové.
- Cestování bude řešeno podobně jako v Oblivionu - pravděpodobně. Nezapomeňte na odtajněnou washingtonskou podzemku...



zdroj: MadBrahmin