Máte námět či připomínku? Napište nám
Fable: The Journey bude hlavně o cestování
zdroj: Archiv
Preview

Fable: The Journey bude hlavně o cestování

8. 6. 2011 17:58 | autor: Aleš Smutný |

Když se na prezentaci Microsoftu objevily záběry z Kinectem ovládaného Fable: The Journey, velké části hráčů se objevil na obličeji lehce překvapený až zklamaný výraz. Celý hra vypadala jako pouťová atrakce, kterou projíždíte a gesty rukou vysíláte kouzla na příchozí potvory, případně nataženýma rukama svíráte opratě vozu. Upřímně řečeno, aby takhle Fable, i přes rozpačitý třetí díl dopadlo, by nechtěl nikdo.

Nicméně zdá se, nebo to alespoň tvrdí Peter Molyneux, že hra je úplně jiná. Takže buď byla prezentace extrémně zavádějící a nebo...? Tak či tak je „svoboda“ asi klíčovým slovem, jímž Molyneux zahájil svou obhajobu. Prý bylo demo záměrně zvoleno takto, jinak máte úplnou svobodu vydat se kudy chcete, opustit cestu, jež je hlavním motivem celé hry, kdy chcete a rozbít tábor, kdy vás napadne. V táboře sesednete z koně a nebo z vozu a o koně se postaráte. Zda kromě krmení budete muset i hřebelcovat, to nevíme. A o cestování po cestě bude Fable: The Journey hlavně. A proto se nevyplatí opouštět okolí vozu či oře. Prý se pak budou dít opravdu nehezké věci.

Takže momentálně nemáme o celkové formě hry příliš jasno. Nicméně interakce s koněm bude důležitá a vycházet z Kinectu. Opratí se bát nemáme, budou nutné jen občas. Na koně budete moci mluvit a on zareaguje třeba vztyčením uší a hlavně, koně budete hnát jak budete chtít rychle. I o tom bude vztah s ním. Pokud jej takřka uštvete, projeví se to. Kůň se navíc bude učit rozeznávat váš hlas a jemné příkazy, tak, že je několikrát zopakujete. „Chceme, aby byl kůň opravdu, opravdu, realistický a stejně tak váš vztah k němu silný. Tohle jsme zkoušeli s vaším stvořením v Black and White“, říká Molyneux. Koně prý budeme moci „zrychlovat“ za pomocí biče a dohnat ho k fyzickému zhroucení, ale to prý není moc humánní.

To samozřejmě koketuje s klasickými morálními volbami ve Fable, které budou i zde. Měly by mít dopad na samotný proces hraní, ale teď není vůbec jasné jak. Co se týče magie, zajímavé je, že útočná kouzla ovládáte během celého procesu letu. Pohybem ruky vpřed je vyšlete, pohybem dolů shodíte na hlavy nepřátel, rychlým švihem hodíte kopí a nebo jiným gestem vyvoláte magický štít. Molyneux ale nechtěl ve hře mít šerm a boj na blízko, protože bez reálného kontaktu zbraní prý nemá smysl. „Bylo by prostě směšné, kdybyste seděli a u toho jakoby máchali mečem.“ I proto zde bude kůň a vůz, protože na obojím sedíte.

Takže hra bude jak o určité míře realismu, tak o pohodlí. Nemáme prý čekat nucení do nepřirozených a nepohodlných poloh. Vše by mělo vycházet z přirozených pohybů, jimiž budete neméně přirozeně ovládat dané prvky hry. Co se týče pohybu, budete se nahýbat, abyste pootočili kameru a pak se třeba vydáte gestem ruky vpřed nebo na dané místo na obrazovce. Takže se zdá, že na hru „na kolejích“ nedojde, nicméně jak tohle všechno bude fungovat v reálu... to je ve hvězdách.


Games.cz E3 2011 speciál vám přinášejí sponzoři Conquest Entertainment a Electronic Arts.

Nejnovější články