Divinity: Original Sin II láká milovníky nekromancie na efektně explodující mrtvoly nepřátel
zdroj: Archiv

Divinity: Original Sin II láká milovníky nekromancie na efektně explodující mrtvoly nepřátel

3. 8. 2017 14:32 | Preview | autor: Václav Pecháček |

Které herní studio vytváří nejzábavnější, nejupřímnější a nejnadšenější vývojářské deníčky? Můj hlas patří vývojářům z Larianu a jejich šéfovi, Swenu Vinckemu. V nejnovějším videu k Divinity: Original Sin II se tihle dobří lidé rozpovídali o další várce novinek, na něž se můžete těšit po zářijovém vydání. Splitscreenové hraní na jednom počítači i vytváření ničivých kouzel tím, že smícháte dohromady různé skillbooky, zní dost lákavě… Ale možná nejdůležitější je nové, krásné umírání.

Animace smrti byly obohaceny o vcelku realistickou fyziku. Když prostřelíte srdce šípem někomu, kdo zrovna stojí na schodech, tak se skutálí dolů. Když usmažíte bleskem chlápka u fontány, nejdřív sebou pořádně zaškube a pak se pěkně majzne o kamenný okraj. Vývojáři navíc dali sbohem hromádkám popela reprezentujícím mrtvoly – místo toho na zemi zůstanou ležet těla, navíc patřičně ohořelá či zakrvácená podle toho, jakým způsobem jste je poslali přes řeku Styx.

To je podstatné nejen z morbidně estetického hlediska, ale i kvůli hratelnosti. Po vzoru diablovského nekromanta totiž můžete mrtvá těla vyhazovat do vzduchu schopností Corpse Explosion, a to se snad nikdy nikomu nemůže omrzet. Tohle kouzlo, stejně jako spoustu jiných, si ovšem budete muset nejdřív vyrobit. Pro detonaci nebožtíků bude například potřeba smíchat knížku nekromancie s knížkou ohně. Nic vám nebrání experimentovat a nacházet další zajímavé kombinace – jen pamatujte, že k sobě pasuje vždy jeden elementální skill s jedním neelementálním.

Vaše síla může dosáhnout poněkud komických rozměrů, pokud při vytváření kouzel využijete speciální, mocnější skillbooky prostoupené magickou energií zvanou Source. Ty budou velice vzácné, ale když se vám některý dostane pod ruku, z exploze jediné mrtvoly se vyklube ohnivé inferno způsobené výbuchem všech těl v dohledu, až by ukápla slza i panu Kopfrkinglovi. Takové schopnosti můžou samy o sobě snadno změnit výsledek bitvy.

zdroj: Archiv

Source se hodí i k jiným legráckám. Například jeho pomocí uvidíte duše zemřelých a můžete si s nimi dokonce promluvit. Nevím tedy, co vám řeknou, pokud jste právě velmi nepietně vyhodili do povětří jejich zesnulou schránku. Ale i kdybyste z nich snad nedostali žádné důležité informace, stejně vám můžou být platné – to pokud se oddáte vampirismu. Ten v tomhle kontextu neznamená pití krve, nýbrž duševní esence. Zničíte duši a odešlete ji do věčného zapomnění, což je ošklivé a nedělá se to, ale za odměnu dostanete bodíky do svého sourcového potenciálu.

Je pro vás důležitější neposkvrněné svědomí, nebo likvidace všech, kdo se na vás křivě podívají? Každý dobrodruh to nejspíš bude mít jinak, a vy budete moci volby svého spoluhráče intimně sledovat pomocí splitscreenového módu. Není problém vzít gamepady, sednout si před jeden monitor a vyrazit za dobrodružstvím – nebo dokonce propojit dva počítače a rozšířit svou družinu na ideální počet čtyř hráčů. Akorát tady asi bude mnohem větší problém utajit své skryté cíle a plány na podražení svých „spojenců“.

Ještě jsem zapomněl na vytváření run, jimiž si upravíte zbraně, ale to je takový standard fantasy craftingu, že to za zmínku možná ani nestojí, zvlášť když se bavíme o Divinity: Original Sin II a jejím bohatství fascinujících prvků. Kompetitivní kooperace, platforma pro Dračí doupě, teď navíc laboratoř pro míchání divných kouzel… 14. září začíná vypadat jako předčasné Vánoce pro všechny fanoušky RPG.

Nejnovější články