DiRT Rally vychází na Steamu - kašle na mainstreamová klání a soustředí se na rallye závodění
zdroj: tisková zpráva

DiRT Rally vychází na Steamu - kašle na mainstreamová klání a soustředí se na rallye závodění

27. 4. 2015 17:10 | Preview | autor: Petr Poláček |

Ještě jsem ani nedojel kampaň v Dirt 3 poté, co tvůrci hru zbavili závislosti na GfWL a přesunuli ji na Steam, a zdá se, že už ji ani nedokončím. Codemasters totiž překvapili (troufnu si říci) celý herní svět a vydali na Steamu early access verzi DiRT Rally, dalšího dílu v sérii, kterou sice pravověrní fanoušci rallye her nemohou spíš cítit pro její arkádové smýšlení, ale jinak dělá hráčům už několik let docela radost. Codemasters však s vydáním DiRT Rally v early access nemění jenom tradiční vývojový a distribuční model. Zároveň se snaží posunout celou sérii směrem od čistě arkádového závodění pro široké obecenstvo blíže k vážně myšlenému závodění a částečně možná i k simulaci.

Co mě vede k myšlenkám, že se Codemasters snaží DiRT Rally směřovat více k simulaci než k arkádě? Hra (tedy zatím) neobsahuje žádné závody monster a jiných trucků, bugin nebo rallyecrossy. Nezaštiťuje se žádným známým brandem (X Games) nebo jménem (Ken Block) a nevyužívá efektní prezentace, aby se vetřela do přízně co nejširšímu okruhu hráčů, které zajímají adrenalinová klání, ale na čisté rallye byste je neutáhli. Když budu zkrátka nekorektní, tak se DiRT Rally nesnaží zaujmout mainstreamové Američany, ale cílí na fanoušky rallye bez ohledu na to, ze kterého kouta zeměkoule pochází.

zdroj: Archiv

Nový jízdní model

V prvé řadě se Codies chlubí novým jízdním modelem (a fyzikou), s jehož pomocí by měl člověk opravdu cítit rozdíl při jízdě na různých površích. Samozřejmě v závislosti na vozidle, se kterým třeba na ledovku nebo šotolinu vyjede, případně na nastavení vozidla. Tradičně můžete v závodech využít řady asistentů, nebo si sami sobě ukázat, že na to máte, a jezdit bez nich.

Týmový management a upgrady vozů

S výběrem a nastavováním vozidel souvisí týmový management. Do svého týmu můžete najmout až čtyři profíky, aby makali na opravách a ladění vozu mezi jednotlivými závody či erzetami. Má to však celé háček, protože své spolupracovníky musíte platit. Čím kvalitnější automechanik, tím větší mzda, ale na oplátku vám poskytne lepší upgrady. A když si budete automechanika držet delší dobu a prodlužovat mu smlouvu, dočkáte se od něj specifických perků pro konkrétní vozidla.

Upgrady pro jednotlivé vozy si odemknete postupně přes mechaniky, kteří se musí závod od závodu s autem sžít. Upgrady by měly z každého vozu krok po kroku vymáčknout maximální výkon, ale projeví se na chování vozu celkově od řízení až po chování na jednotlivých površích a v jednotlivých situacích.

Každá bouračka něco stojí

Jinak obecně platí, že si hráči mohou svůj vůz tunit dle libovůle podle počasí, povrchu nebo jízdních zvyklostí v každém závodě. Nebo by si hráči spíše měli dát s nastavením vozu záležet, protože je velká šance, že špatně vyladěný vůz skončí někde ve stromu nebo příkopu, což nemusí znamenat konec závodu, ale většinou to je hodně drahá sranda. Po vzoru Colin McRae Rally série lze vůz mezi erzetami opravovat, což stojí nejenom peníze, ale též čas. A ten je omezený. Hodně poškozené vozidlo zkrátka úplně do pořádku nedáte.

Tratě a vozidla

V aktuální verzi nabízí DiRT Rally celkem 36 tratí ve třech prostředích. Další prostředí i tratě přibydou, ale na začátek to stačí. Zvlášť, když můžete tratě jezdit za prakticky každého počasí (sníh, sluníčko, mokro, mlha, poprchávání, bouřka) ve dne i v noci. Prát se s vozidlem můžete na šotolinových a lesních tratích v Powysu (tiskovka tedy uvádí Hafren) ve Walesu, na úzkých alpských cestičkách v Monte Carlu v Monacu, případně na prašných silnicích v Argolisu v Řecku.

Na výběr je zatím celkem 14 (tiskovka ovšem uvádí 17) vozů v šesti klasických i aktuálních i závodních třídách, s nimiž můžete závodit proti AI v jednotlivých závodech s nastavitelnými podmínkami, soutěžit s ostatními hráči v rally sezónách, abyste se kvalifikovali do vyšší třídy, potažmo můžete vyzobávat denní, týdenní a měsíc trvající výzvy, které Codemasters zjevně hodlají neustále doplňovat. A krom jiného jsou v nabídce rally speciály BMW M3 Evo, Audi Quattro S1, Lancia Delta HF Integrale a Subaru Impreza, aby byla informace kompletní.

Můžete hrát hned a zapojit se do vývoje

DiRT Rally se co nejdříve podíváme pod kapotu, ale pokud nechcete čekat, může být early access verze vaše za 30 euro normálně, za 27 s dočasnou slevou. Na Steamu si můžete překontrolovat minimální a doporučené hardwarové vybavení pro hraní DiRT Rally, potažmo prostudovat i FAQ. Obsahuje totiž informace o podporovaných volantech a gamepadech, ale též návod, jak se zapojit do vývoje prostřednictvím vlastních připomínek nebo hlášením nalezených bugů.

A vy, konzoloví hráči, nemusíte být úplně smutní, že na vás Codemasters zatím nemyslí. Pravděpodobně se hry dočkáte ve chvíli, kdy bude PC verze hotová a odladěná. Možná, snad...

Nejnovější články