Civilization VI změní souboje i práci s městy a vyjde letos v říjnu
zdroj: Archiv

Civilization VI změní souboje i práci s městy a vyjde letos v říjnu

11. 5. 2016 21:11 | Preview | autor: Adam Homola |

I když se to nemusí zdát, uplynulo od vydání pátého dílu už necelých šest let. Po takové době bylo na čase, aby tvůrci z Firaxis přišli s novým dílem, který dnes představili. Civilization VI vyjde 21. října 2016 pro PC a v jádru půjde o starou dobrou Civilizaci, kterou nemine řada menších i větších změn. Upravuje mezi fanoušky nepopulární systém jedné jednotky na políčko a krom jiného umožní růst samotných měst na několik políček, potažmo do rozhodování hráče v řadě aspektů mnohem více zatáhne vzhled mapy.

Města

Město může pořád kontrolovat až 36 hexů, ale některé budovy je možné umisťovat na mapu ručně. Půjde konkrétně o podpůrné budovy a různá vylepšení. Stavět musíte tak, aby z toho město co nejvíc těžilo - ideálně s ohledem na okolní terén. Budovy lze seskupovat do čtvrtí či obvodů, kterých můžete mít až dvanáct. Všechny jsou tematicky zaměřené, a tak můžete vybudovat například vojenský obvod, kde najdete vojenskou akademii, a k ní přidružené budovy.

Tvůrci tím řeší problém pátého dílu, kdy se ze stavění města stala rutina - každý hráč časem věděl jaký je optimální postup, a jen průběžně naklikával požadované budovy. Tentokrát je nutné brát v potaz zmíněný terén a okolní prostředí. Musíte uvažovat za chodu a přizpůsobovat způsob hry každé nové mapě.

Nový systém stavění měst má vliv i na souboje. Pokud se zaútočíte na nepřátelské město, musíte zvážit, jak je postavené. Když se na to necítíte, nemusíte rovnou útočit na město, ale napadnete nejdřív některý z obvodů. Můžete tak poškodit například industriální zónu, nebo narušit nepříteli výzkum. Výsledné poškození může město natolik poškodit a oslabit, že už si na něj troufnete.

Při budování vlastního okolí města lze brát v potaz i estetickou stránku a vizuálně sázet budovy tak, aby to dávalo smysl nejen ekonomický, ale i vizuálně. Existují ovšem určité výjimky, které nepostavíte jen tak někde. Například Pyramidy musíte umístit na poušť a Stonehenge zase poblíž kamení. Vývojáři slibují intuitivní uživatelské rozhraní, které s novým systémem stavění poradí.

zdroj: Archiv

Výzkum

V rámci výzkumu by měl nastat konec automatickému klikání na vybraný strom dostupných technologií, které si následně poodemykáte. Celý systém by měly oživit bonusy. Pokud chcete například rychleji vynalézt kamenictví, musíte najít kámen a rozjet těžbu. Pak dostanete 50% bonus pro výzkum Masonry, které získáte za poloviční cenu, a tím pádem rychleji.

Tyto malé questy v rámci výzkumu ale plnit nemusíte, jen vás to bude stát čas a zdroje. Záleží totiž na tom, co je k dispozici v okolí každého města a vašeho území. Jestliže jste u vody a postavíte přístav s velkou flotilou, dostanete se díky tomu ke všem příslušným vylepšením mnohem rychleji. To se vás samozřejmě netýká, pokud máte všechna města ve vnitrozemí, a všude kolem vás jsou jen hory a skály.

Na druhou stranu ale můžete ze skal těžit vzácné suroviny a profitovat ze své lokace na mapě tímto způsobem.

Civilization VI zdroj: Archiv

AI

Každý vůdce má nově svou vlastní agendu, což je sada způsobů, jakými řeší situace. Některé budou neměnné a dané na základě historických vlastností každého leadera. Některé však budou náhodně vygenerované a odhalit další kroky konkurenta půjde jen pozorováním jeho chování v každé hře, potažmo skrze obchodování a diplomacii.

Tvůrci se právě diplomacii rozhodli změnit, ale detaily si prozatím nechávají pro sebe. Zdá se však, že diplomatické vztahy s jednotlivými lídry a jejich národy se budou měnit v průběhu hry na základě situace. Všechno začne formálně a postupně se vztahy změní s počtem a rozmístěním ambasád po celém světě. Jisté ale je, že válka půjde vyhlásit několika způsoby.

Civilization VI zdroj: Archiv

Souboje

V rámci souboj Civilization VI mění systém pětky. Konkrétně jde o možnost budovat kombinované ozbrojené svazy. Hra tím do jisté míry opouští systém "jedna jednotka na políčko" a umožňuje spojovat různé jednotky do jednoho celku, se kterým následně manipulujete vcelku

Spojené jednotky se v rámci svazu vzájemně podporují, když to z logiky věci dává smysl. Došlo například k reklasifikaci obléhacích věží či beranidel, které již nejsou samostatnými jednotkami, ale jednotkami podpůrnými. Těmi můžete dovybavit jiné jednotky a nahromadit tak více jednotek na jedno políčko. Výsledný spolek je silnější a nezabere hromadu políček, jak tomu bylo v pátém díle.

Civilization VI zdroj: Archiv

Multiplayer a zbytek

Kromě tradičních multiplayerových režimů můžete bojovat společně se svými přáteli i proti nim v několika nových módech a situacích. Jsou prý navržené taky, aby je bylo možné dokončit i během jedné herní relace. Civilizace je známá svými extrémně dlouhými hrami a vývojáři je zachovají - jen k nim nabídnou i rychlejší alternativu.

S tím souvisí i prý výrazně vylepšené tutoriály a otevřenější přístup k nováčkům, kteří se předchozích dílů báli především kvůli komplexnosti a hloubce systémů. Vítaný je také přívětivější přístup k tvůrcům modifikací, bez nichž by Civka nebyla tam, kde je.

Mnohem více se o Civilization VI dozvíme během letošní E3, kde se tvůrci pochlubí s detaily o turistice, obchodování, náboženství a dalších herních systémech.

Nejnovější články