Civilizace Online se představí v netradiční podobě MMORPG
zdroj: tisková zpráva

Civilizace Online se představí v netradiční podobě MMORPG

9. 8. 2013 10:45 | Preview | autor: Ladislav Loukota |

Update 9. 8. 2013: Včera jsme tu měli oznámení zajímavě vypadají MMO verze klasické Civilizace, Civilization Online. Dnes si bohužel musíme nechat zajít chuť, alespoň prozatím. PC Gamer totiž od PR manažera 2K Games zjistil, že hra bude dostupná pouze pro Jižní Koreu: “Civilization Online se vyvíjí v Jižní Koreji ve studiu XL Games a v partnerství s 2K, a nejdřív bude dostupná v Koreji. Datum vydání zatím stanoveno nebylo. V tuto chvíli také nejsou žádná plány pro vydání hry v Americe.” Zatím tedy musíme zůstat u páté Civlizace, ale třeba se sem časem Civilization Online přeci jen dostane.

Původní zpráva: Blíží se nová Civilizace, nejvěrnější milovníci tahových strategií viděných z ptačího pohledu z ní však zřejmě v extázi nebudou. Vlastní jí totiž budou online prvky a hratelnost podobající se RPG žánru. Za titul je ostatně odpovědná korejská společnost XLGAMES, která vytvořila sandboxové MMORPG ArcheAge a mobilní casual titul ArcheVille. MMORPG, která informaci o Civilization Online přinesla, potvrdila spolupráci Jakea Songa, návrháře Lineage, spolu se Sidem Meirem z Firaxis.

Nejprve fanoušky staré Civky potěšíme dobrými zprávami. Hra bude obsahovat procedurálně generovaný volný svět a využije CryEngine 3. Tolik k dobrým informacím. Zbytek popisu CivOnline totiž u zřejmě vyvolá spíše nasupené otázky "Co?!". Hráči převezmou roli postavy občana, která může vyrábět předměty nebo bojovat jako voják. Rovněž půjde stavět vlastní budovy. V zásadě tedy jako v každé jiné tradiční, otevřenější MMORPG. Titul se samozřejmě odehrává v reálném čase.

Co tedy pojí Civilization Online se sérii z rukou Sida Meiera? Zaprvé, nejschopnější hráči se mohou dostat do role vůdců národů (není jasné, jestli půjde čistě o hráčské organizace či budou-li pojímat i NPC). Zadruhé, na stavbě budov bude možné kooperovat, přičemž nejvyšší metou bude stavba Divů světa, jež prý vyžaduje spolupráci stovek hráčů při plnění "epického raidu v craftění". Není ani jasné, budou-li divy předdesignované, či si je hráči budou moct navrhnout sami jako třebas v Minecraftu – tolik falických megalitů by však Civilization zřejmě nepojmula.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

A konečně za třetí, celá hra bude rozbita do série "etap" (sessions), které odpovídají érám z původní Civky (Ancient, Classical, Medieval, Renaissance, Industrial, Modern). Z každé etapy (session) povstane pouze jeden vítěz, i ti prohravší si však svůj pokrok přenášejí do dalšího bloku, kdy se mohou pokusit svrhnout předešlého vítěze. Aby to bylo ještě zajímavější, jednotlivá vítězství určitých věků mají být v ranku možných vítězství z Civilization, tedy vědecké/vesmírné, vojenské, a tak dál.

Herní systém prý ještě není úplně dodělaný, titul ostatně CGI trailer nepředstavuje jen tak z plezíru. Obrázky ani kombinace sandboxového MMORPG s postupujícím vývojem civilizace rozhodně nezní špatně. Civilization je však hrou s podobně fanatickou komunitou jako XCOM – je tedy otázkou, co na koncept řekne stará garda, a nebude-li čelit podobným atakům jako XCOM střílečka. Na druhou stranu, série Civilization se v poslední době už dostala do pasti vlastní geniality. Její nejnovější díl se i přes snahu přijít s něčím originálním potýká s řadou designových problémů, které přiznal i jeho samotný návrhář. Možná je tak Civilization Online cestou ven a upřímnou snahou o posun historicko-herního prožitku do nových sfér. Původní rozhovor s Jakem Songem ostatně působí jako cokoliv, jenom ne tupá snaha ždímat značku Civilization.

Datum vydání momentálně není určeno, Song však zmínil, že na hře jeho tým pracuje už od roku 2010.

...

Nejnovější články