"Náš příští titul Cartel se zrodil z debaty nad tím, co bylo jádrem původního Syndicate, a jaké byly jeho kvality." Cartel ale bude mít spíše atmosféru megakorporací, jak je svět vnímal v 80. letech, např. Omnicorpu ve slavném Robocopovi. Hráč má plněním misí eliminovat soupeřící kartely: nejprve bude jako v klasické strategii ovládat tým elitních vojáků a specialistů, kteří jsou vysíláni na různé průzkumné, sabotážní či vražedné mise.
Při tom své agenty budete muset vybavit, přizpůsobit jejich zbraně situaci a poskytnout jim taktickou průpravu pro daný úkol. Ačkoliv hlavní mise budou naksriptované, v každém levelu vás mají čekat i dynamické skripty, např. váš cíl jednou pojede autem, podruhé zamíří metrem, potřetí třeba na letiště atd.
Kromě těchto dílčích misí budete muset uvažovat i v celkovém plánu: sledovat statistiky, rozhodovat se, zda operace svého kartelu zaměříte na Východní Evropu nebo třeba Jižní Afriku, provádět výzkum a výrobu či udržovat diplomatické vztahy s dalšími kartely a zeměmi. Tyto části hry budou ryze tahové, jako třeba ve starém X-Comu nebo právě Syndicate.
Cartel pro PC vyjde v horizontu 12-18 následujících měsíců.