Tím je především zatím neupřesněný mód a několik nových map, které mu mají být šité na míru. Beta Overwatch obsahovala totiž jen dva módy: Point Capture a Payload a jakkoliv byla zábavná, obsahovou řídkost nešlo přehlédnout. Od toho je ale právě beta - hráči na fórech často upozorňovali na absenci více map a na málo módů.
Dříve interně testovali například místní variantu Capture the Flag (CTF), tedy boje o zabrání vlajky. Tradiční a dlouhé roky známý systém CTF se ale v místních podmínkách neosvědčil kvůli unikátním schopnostem jednotlivých hrdinů. Vývojáři museli najednou řešit co dělat například s postavami, které se umí teleportovat. Ty vezmou vlajku, pomocí teleportů se s ní rychle přesunou pryč a nepřátelskému týmu zůstanou jen oči pro pláč.
zdroj: Archiv
Jednou z možností prý bylo vypnout schopnosti hrdinů, ale tím už Overwatch ztrácel příliš mnoho ze své hratelnosti a svého stylu. CTF to tedy pravděpodobně nebude a o novém módu, stejně jako o dalších novotách druhé fáze bety, se máme dozvědět týden před opětovným spuštěním. To je v současné chvíli naplánováno na polovinu února a Kaplan tvrdí, že do března opravdu sklouznout neplánují.
Vedle nových map a módu přibude také očekávaný a žádoucí systém progrese, tedy levelování jednotlivých hrdinů a na to navázané odměny. Systém má fungovat ale jinak než je tomu například v Heroes of the Storm či podobných hrách. Zde opět posloužilo interní testování - to ukázalo, že systém progrese založený na velkých odměnách souvisejících s daným hrdinou, je kontraproduktivní.
zdroj: YouTube
Jádrem zápasů Overwatche je flebixilita. Kdykoliv během zápasu si můžete v základně změnit hrdinu, což je často žádoucí, vzhledem k měnící se situaci na mapě. Vývojáři tak při testování jedné verze systému progrese zjistili, že bohaté odměny vázané na hrdiny demotivují hráče ke změně hrdinů, čímž škodí celému týmu a vlastně i hře. Nový systém vás má prý odměňovat spíše za čas strávený hraním obecně, než nutně jen a pouze za levelování hrdiny, byť i to má být v menší míře přítomno.
Díky odkladu bety na únor mohou vývojáři systém progrese a odměn pořádně doladit, stejně jako chtějí ještě dodělat nový mód. Vydání plné verze je pak stále naplánováno nejpozději na 21. června 2016 na PC, PlayStation 4 a Xbox One. S Mac verzí se zatím z technických důvodů nepočítá, ale vývojáři na BlizzConu prozradili, že by se k ní časem rádi dostali.