Bethesda upřesňuje specifika PC verze Elder Scrolls V: Skyrim
zdroj: tisková zpráva

Bethesda upřesňuje specifika PC verze Elder Scrolls V: Skyrim

6. 7. 2011 16:11 | Preview | autor: Petr Poláček |

Třiadvaceti otázkové fanouškovské interview s tvůrci The Elder Scrolls V: Skyrim přineslo krom jiného i konkrétní odpověď na otázku: „Jaká budou specifika PC verze?“

Šéf vývoje hry Todd Howard nejdříve trošku zklamal všechny, kteří doufali v samostatnou 64-bitovou verzi pro ty, co používají tuto verzi operačního systému. Neznamená to, že na 64-bitovém systému hra nepoběží, ale nativně podporovaná nebude, což s sebou může přinést určité problémy (snad ne).

PC verze bude určitě disponovat texturami ve vyšším rozlišení, bude schopna renderovat větší oblasti a obecně nabídne větší množství nastavení různých aspektů v závislosti na výkonu vaší mašiny.

Bethesda rovněž nezapomíná na moderskou scénu a Todd Howard specificky zmiňuje plánované vydání „Creation kitu“ – balíku nástrojů pro tvorbu modifikací. „Modování hry a možnost přizpůsobit ji vašim preferencím je důležité pro nás i naše fanoušky, takže se v tomto ohledu budeme snažit dělat, co bude v našich silách,“ podbízí se Howard sympaticky TES komunitě.

Uživatelské rozhraní PC verze Skyrimu (které se Lukášovi na E3 moc líbilo viz dojmy ze hry) bude v základu stejné ve všech verzích, PC verze však nabídne odlišné ovládání a mnohem více informací na obrazovce (a žádné obrovské fonty jako Oblivion). Jednoduše řečeno se tvůrci při návrhu ovládání PC verze nenechali omezit konzolovým ovladačem a umožní hráči ovládat řadu drobností přes klávesnici namísto toho, abyste třeba kvůli funkci Quick Save/Load museli lézt do menu.

Interview obsahuje přinejmenším několik dalších zajímavých informací. Howard vysvětluje, že některá kouzla a předměty se do Skyrimu nedostanou z těch samých důvodů, proč se navzdory původnímu záměry neobjevily v Oblivion nebo Morrowindu: v drtivé většině případů je to kvůli tomu, že by mohly narušit hratelnost – umožnily by hráči jednoduše řešit/přečůrat specifickou situaci, kterou měli tvůrci připravenou jinak (v případě Skyrim třeba kouzlo levitace).

V interview padla konkrétní otázka na přítomnost kopí ve hře, na kterou bohužel Howard odpovídá negativně. Kopí se ve hře neobjeví kvůli tomu, že by tato zbraň mohla nějak narušit tvůrčí záměry, ale čistě jen proto, že to vývojáři nestihli a raději se soustředili na to, aby byl zábavný boj s mečem, s mečem a štítem, lukem a dalšími kombinacemi již ohlášených zbraní.

Existuje ve spojitostí s PC verzí hry něco, o čem tvůrci zatím nehovořili a rádi byste na to znali odpověď?

Nejnovější články