Assassin's Creed Unity bude blíž odkazu prvního dílu
zdroj: tisková zpráva

Assassin's Creed Unity bude blíž odkazu prvního dílu

11. 8. 2014 14:36 | Preview | autor: Aleš Smutný |

S velmi zajímavým videem k „revolučnímu“ Assassin's Creed Unity přišel Game Informer. Rozpovídalo se v něm trio tvůrců Alex Amancio, Alex Pedneault, Max Spielberg a ti nastínili, v čem budou tkvět zásadní designové změny. A světe div se, jde o užitečné informace, které konkretizují v čem by se Unity měla lišit od předchozích dílů a proč některé věci dřív nebyly možné.

V základu se předělání dočkaly tři hlavní pilíře Assassin's Creed – parkour, plížení a boj. Co se týče ikonického asasínského pohybu po zdech a vlastně všech překážkách, veteráni by se měli dočkat výraznějších změn. Díky mnohem plynulejšímu přechodu mezi jednotlivými módy pohybu postavy by měl zmizet jeden z největších zádrhelů série a to volba, kdy chcete šplhat a kdy ne. Asi všichni znáte ze hry případ, kdy potřebujete rychle vylézt nahoru a hra detekuje jen kontakt se zdí přibližně v devadesátistupňovém úhlu, kdy se přepne do patřičného módu a dovolí vám vyšplhat.

Podobně asi znáte i případ, kdy někoho naháníte skrze úzké uličky a najednou, místo toho, abyste ladně vybrali zatáčku vám asasín vyskočí na rohu na střechu, případně se chytí žebříků a váš cíl mizí v dáli. To by mělo v Assassin's Creed Unity zmizet, protože celý systém by měl být chytřejší. Kupříkladu šplhat půjde i při běhu podél zdi, Arno se prostě něčeho chytí a vyšvihne se plynule do parkouru. To, že ale nebudete šplhat i když nechcete zajistí prosté přidání nutnosti stisknout tlačítko navíc, abyste zahájili parkour. Hurá, konečně! Konečně se nový tým rozhodl zabránit přílišnému zlehčování pohybu tím, že jej soustředí na co nejméně tlačítek a prostě přidal nutnost k pravému triggeru ještě zmáčknout jeden čudlík, aby vše fungovalo, jak chcete.

Co se týče plížení, systém Assassin's Creed se prý vždy potýkal se střetem dvou principů – rychlého pohybu světem a přesného opatrného plížení. Jedno se systémově trochu vylučuje s druhým a zavedení plížícího módu, kdy se Arno přikrčí zjednodušeně znamená, že hra pozná, že nyní nechcete kolem poletovat jako na pérkách, ale jde vám o každý drobný krok a ne, nechcete zrovna šplhat na tuhle stěnu. Funkčnímu plížení nahrává zcela nový systém detekce, kdy si stráže pamatují vaši poslední známou pozici a klidně třeba obviní civilistu, který se zrovna na tomto místě nachází.

Celým rozhovorem se prolíná i vyslovený návrat ke kořenům stylu prvního Assassin's Creed. Primárně jde o to mít volnější pohyb v misích. Nový adaptivní systém misí zajistí, že mise nebudou přísně naskriptované, což bylo nejbolestnější v Assassin's Creed III, v níž jedna chyba při plížení apod znamenala restart mise. Nyní se budou pravidla měnit podle chování hráče a tak se ze sledování může stát kvůli vaší chybě honička, z prohrané honičky zpětná lokalizace cíle a tak podobně. Hlavní je, aby hra uměla reagovat na chování hráče, které tvůrci nepředpokládali a na to já mohu říct jen – hurá. Snad konečně zmizí mise, kdy jste museli přesně jít jednou cestičkou, a které se tak bily s duchem Assassin's Creed.

zdroj: Archiv

Stejně dobře zní i takzvaný blackbox systém, což jsou velké části mapy, které tvoří celek. Vy pak dostanete úkol „v této oblasti je cíl, zlikviduj ho.“ Jak už k tomu přistoupíte je jen na vás. Znamená to velký návrat k původnímu designu, kdy jste museli aktivně zjišťovat kdo je cíl, kde je, ovšem s moderními prvky, které nebudou po čase tak repetetivní jako v případě jedničky. Další změny se pak týkají boje. Z něj zmizí protiútoky, které nahradí parírování, které neznamená automatické zabití. Celkově se tvůrci zaklínají, že boje budou obtížnější, což se bude odvíjet i od faktu, že různé zbraně budou mít zcela odlišné vzorce chování. S tyčovou zbraní třeba někomu spíše podrazíte nohy, se sekerou dáte větší zranění, ale zase jste pomalejší apod.

Navíc sebou budete moci táhnout jen jednu zbraň na blízko a ta by tedy měla být zvolena podle vašeho herního stylu. Snad tedy zmizí onen pocit jistoty ze soubojů a nahradí jej pocit z prvního dílu, kdy přesila znamenala velké problémy a útěk byl jistější, než snaha vyskládat kolem sebe tucet mrtvol. Celkově ale náhle zní Assassin's Creed Unity jako poměrně výrazná změna v rámci série, minimálně po stránce hratelnosti. Ještě jednou tedy vašim zrakům doporučím původní video Game Informeru, které přikládá i nějaký ten důkazní materiál. Pokud tým naplní sliby, znamenalo by to, že se vyřeší problémy, na které se poukazuje už několik dílů a budou zastaveny některé nezdravé tendence jako je dříve zmíněné skriptování. Jak tahle snaha dopadla zjistíme 28. října, kdy Assassin's Creed Unity vychází na PC, PS4 a Xbox One.

Nejnovější články