Adventurní speciál #2: Detroit: Become Human
zdroj: tisková zpráva

Adventurní speciál #2: Detroit: Become Human

10. 10. 2016 12:40 | Preview | autor: Petr Linhart |

Jedinou pro fanoušky adventur zajímavou hrou z portfolia Sony Entertainment byla na Gamescomu Detroit: Become Human pro PS4 z dílny Davida Cage a jeho týmu Quantic Dream. Hru nám předváděl spoluzakladatel studia Guillaume de Fondaumière, a pokud jste sledovali souhrnné video ohledně adventur z Gamescomu, tak víte, že nás svou prezentací dokázal zaujmout.

Quantic Dream pokračuje v linii her Heavy Rain a Beyond: Two Souls. Opět staví na dech beroucí audiovizuální stránce a propracovaném příběhu, který se točí kolem zlomového bodu technologického výzkumu - singularity. Cage se nechal inspirovat knihou The Singularity is Near od významného futurologa Raye Kurzweila, která se zabývá důsledky Mooreova zákona - exponenciální růst výkonu počítačů se dostane do bodu, kdy jsou počítače chytřejší než lidé. A ta doba se nezadržitelně blíží… 

Detroit: Become Human se odehrává v blízké budoucnosti v americkém městě Detroit. Androidi už jsou běžnou součástí života a nahrazují lidské bytosti na různých pozicích. Stále jsou to roboti a fungují dle naprogramovaných algoritmů, ale v poslední době se začínají chovat jinak. Bezdůvodně napadají lidi a začínají projevovat emoce.

zdroj: Archiv

První hratelnou postavou je androidka Kara, kterou tvůrci představili už v roce 2012 prostřednictvím technologického dema. Druhou hratelnou postavou je policejní vyjednávač a rovněž android Connor, za kterého hrál Fondaumière i v Gamescom demu.

Connor se dostal do situace, kdy hlídací android unesl dítě a stojí na hraně střechy mrakodrapu. Connor má pod rukama hráče řadu možností, jak se situací naložit. Může zvolit agresivní styl vyjednávání nebo použít zbraň. Může však zvolit i diplomatičtější přístup, který je založený na získaných poznatcích. Důležitým faktorem úspěchu je v tomto případě prozkoumávání okolí, které pomáhá zvyšovat povědomí o případu. Co přesně a z jakého důvodu se zde stalo, pomůže odhalit i vizuální rekonstrukce některých událostí.

Tyto informace může hráč poskládat na myšlenkové mapě, která se podobá té ze hry Sherlock Holmes: The Devil’s Daughter od Frogwares. Výsledek pak může přes různě větvené dialogy a činy výrazně pomoci k úspěšnému dokončení akce. Ani v tomto světě není nic černobílé, cest k dokončení mise je několik a nejde jasně identifikovat, která je ta správná. Ne vždy musí postavy přežít, a stejně jako v Heavy Rain budou mít různá rozhodnutí vliv na dění v pozdějších kapitolách.

De Fondaumière ukázal v Gamescom demu dva extrémní průchody misí – jeden agresivní, přímočarý, bez zbytečného zkoumání, a druhý s důkladným průzkumem okolí, získáváním potřebných důkazů a znalostí i využití taktických schopností. Samotné hraní spočívá v časově omezených volbách odpovědí, v manipulování s předměty prostřednictvím páček na ovladači, a v procházení se po okolních prostorách.

Tohle všechno se odehrává ve zběsilém tempu, protože jde o čas, doslova o každou minutu. A taky o pravděpodobnost úspěchu - číselnou hodnotu, která se na obrazovce mění v závislosti na získaných poznatcích i provedených akcích. Hutnou atmosféru se daří držet po celou dobu policejního zásahu, který se nezadržitelně blíží k jednomu ze šesti možných konců…

zdroj: Archiv

Ukázka z této kapitoly potvrdila, že Detroit: Become Human má solidní potenciál. Nepůjde o revoluci, ale o dotažení prvků z předchozích her od Quantic Dream. Hra dokáže zaujmout futuristickým příběhem, atmosférou i vizuálním zpracováním.

Zbývá jen doufat, že se Cageovi a jeho spolupracovníkům podaří udržet stejnou úroveň kvality i ve zbytku hry. Prakticky všechny předchozí hry studia s tím totiž měly problém a v posledních fázích upadaly příběhově i herně do stereotypu. Majitelé Playstation 4 se každopádně Detroit: Become Human dočkají v průběhu příštího roku.

Nejnovější články