Hratelnost bude pramenit z putování arizonskou oblastí (nabídne města, hory, lesy i pouště), objevování stovek zajímavých předem vytvořených lokací a především ze snahy přežít. Navrch bude možné jak sbírat nalezené předměty, tak i vytvořit nové suroviny kutáním nebo zahradničením. Vývojáři rovněž slibují dynamicky generovaný uživatelský příběh, který má hráče navádět k ostatním hráčům a blízkým lokacím. Jak něco takového bude fungovat, je však velkou neznámou.
Klíčovou cifrou při hraní však bude čas – podobně jako v Minecraftu jsou totiž potvory ve dne skoro neškodné, za to v noci začne nefalšovaná tower defense snaha ubránit svůj příbytek. Kromě systému připomínajícího kulinářské schopnost Pejska a Kočičky, však 7DTD nabídne i několik sympatických detailů. Zombíci tak prý budou cítit pachy i vibrace, takže je bude možné ošálit házením kamínků nebo navést na nesprávnou pachovou stopu. Rovněž fyzikální propriety, díky niž nebude možné stavět ve vzduchu (viz efektní ukázku ve videu) slibují cosi nového, jmenovitě realisticky se chovající zničitelnost prostředí. A náladu i dojmy zvedají také ukázky z hraní samotného, stejně jako otevřený potenciál virtuálního světa.
Jak je na tom vizuál a příběh? "Hra se odehrává v blízké budoucnosti. Třetí světová válka proměnila svět v spoušť... a neznámý virus proměnil přeživší v krvelačné zombíky." Tak tomu se říká pech! Jak se však zároveň sami můžete přesvědčit v přiloženém videu, navzdory minecraftovsky působícímu enginu titulu nepostrádá uhlazenější grafiku, současné pohyblivé obrázky navíc pocházejí teprve z pre-alpha verze.
Titul bude možné hrát o samotě, v kooperativním módu či klasickém multiplayeru. Ten navíc nabídne i delikátní možnost hrát za zombíka samotného. Sympatická vstřícnost pak pramení i z toho, že spolu s hrou bude vydán generátor map. V případě úspěchu tak nic nebrání zažít zombie apokalypsu klidně ve zvirtualizovaném rodišti.
Pomocnou ruku můžete 7DTD nabídnout skrze spolufinancování na Kickstarteru či podporu na Steam Greenlight. Vývojáři momentálně žádají o pouhých 200 tisíc dolarů na dokončení a zbývá jim 28 dnů, pro případ překročení cíle ovšem mají v záloze i slib dodat do hry dodat vozidla, NPC nebo zaoblit hrany grafiky.