45 minut záběrů z GRID 2 zaujme více než info o příběhu
zdroj: tisková zpráva

45 minut záběrů z GRID 2 zaujme více než info o příběhu

15. 2. 2013 18:17 | Preview | autor: Adam Homola |

První GRID žádný příběh neměl a jaká to byla špičková závodní hra. Závodní arkády/simulace patří mezi typy her, které příběh opravdu nepotřebují. Něco jiného jsou akční hry, adventury, RPG a další, ale nepotřebuju koukat na špatné herecké výkony ve stokrát viděném příběhu jen proto, abych si pak mohl zajezdit na okruhu. Občas je to například v sérii Need for Speed alespoň úsměvné, ale stejně zbytečné. Codemasters ale do GRID 2 nestačí jen vylepšit grafiku, fyziku, umělou inteligenci a všechno ostatní. Museli přijít i s příběhem, který vás protáhne singleplayerovou kampaní.

Nepřekvapivě nepřišli s ničím super originálním ale po sto padesáté se dočkáme klasické ohrané písničky - mladý a bezvýznamný závodník začne v nějaké špinavé garáži a postupem času se vypracuje v závodní celebritu, kterou budou znát po celém světě. Zííív. Codies k tomuhle vyčpělému koktejlu přidali ještě další lacinou ingredienci - důvodem, proč vůbec budete závodit, je Patrick Callahan. Fiktivní miliardář, který je blázen do aut a chce si rozjet vlastní šampionát World Series of Racing (WSR).

Ve WSR se mají utkat ti nejlepší řidiči z celého světa, což znamená primárně ze tří teritorií - Amerika, Evropa, Japonsko. Tomu odpovídají i dobře známé třídy aut. Callahanův problém spočívá v tom, že velké závodní týmy a stáje se nechtějí WSR účastnit, protože to nikdo nezná a nikdo tam nejezdí. A tady na scénu nastupujete vy, černý kůň šíleného miliardáře - musíte procestovat svět křížem krážem, vyhrávat závody a postupně budovat dobré jméno nejen pro sebe, ale pro WSR. Pak se ho budou ostatní týmy účastnit a všichni se mohou utkat o to, kdo bude ten nejlepší. Zííív podruhé.

Samozřejmě že čím známější budete, tím víc fanoušků se přijde na závod podívat, vzduchem budou létat ohňostroje a vůbec z těch pozdějších závodů půjdou cítit ty Callahanovy prachy. Pro americké hráče bude asi taky zajímavá spolupráce Codies se sportovní televizí ESPN. V určitých fázích kampaně uvidíte klipy ze Sportcentra ESPN, kde bude skutečný živý moderátor Kevin Connors a analytik Toby Moody a svými rozumy budou komentovat růst WSR. Vaše jméno se pak na těchto videích objeví, takže si můžete připadat hrozně slavní.

GRID 2 na 45 minutách i s komentářem vývojářů.

Vývojáři tady tak trochu objevují Ameriku, protože byť je nějaký “příběh” skoro v každé závodní hře, důraz na něj kladlo taky pár kousků. Těžko ale říct, jestli se to někdy opravdu povedlo a bylo to skutečně ku prospěchu věci, nebo to bylo jen taková fajn pauza mezi jednotlivými závody. O výraznější příběh se pokoušela například i R: Racing Evolution z roku 2003 na GameCube, Xbox a PlayStation 2. A byť to byla povedená závodní hra, tak s tím příběhem to moc nedopadlo.

Pochopitelně, pokud bude samotné ježdění provedeno parádně a hra bude zábavná, můžeme tuctovou a teoreticky nudnou příběhovou kampaň hře s klidným svědomím odpustit. Jen je možná trochu škoda, že vývojáři do příběhu investují čas a peníze, které by mohli investovat do jiných částí hry. Ale v případě Codemasters nemusíme o kvalitách hry pochybovat. Málokdo umí závody tak suprově jako tihle pánové z Anglie. Jednička byla skvělá a na GRID 2 se nejde netěšit. Sem s ním!

Nejnovější články