Vyšel nový LEVEL 231 za 99 Kč - co vás v něm čeká a nemine
zdroj: tisková zpráva

Vyšel nový LEVEL 231 za 99 Kč - co vás v něm čeká a nemine

28. 6. 2013 20:00 | Komerční sdělení / PR | autor: Inzerce |

Menší pauza je u konce, na stáncích je opět k dostání nové číslo magazínu LEVEL. Nově stojí 99 Kč namísto dvou stovek, neobsahuje DVD přílohu, ale kvalitní plná hra samozřejmě nechybí. V souladu s dobou jsme se vám rozhodli hry přinášet v digitální podobě skrze klíče na Steam a jiné digitální distribuce. V tomto čísle na vás tak čeká klíč na Steam verzi skvělé plošinovky Giana Sisters: Twisted Dreams, která si v recenzi na Games odnesla krásné hodnocení 8/10.

Nový LEVEL však není jen o nižší ceně a povedené plné hře. Stávající i nové čtenáře chce zaujmout zejména kvalitními články od renomovaných autorů, které by měly vyniknout ve zbrusu novém designu od Honzy Diblíka, jenž vás při čtení nebude vyrušovat komiksovými barvami nebo bombardovat nadbytečnými informacemi v doprovodných boxících. Pojďme se tedy společně podívat, co konkrétně v Levelu 231 najdete ke čtení.

V rychlosti připomínáme, že LEVEL #231 je prvním číslem, které už nevydává Burda Praha, nýbrž trojice bývalých šéfredaktorů, co se nesmířili s plánovaným zrušením Levelu. Více se o tom, jak se Level ocitl v našich rukou, dozvíte v tomto článku, v tomto dílu podcastu Fight Club, ale vůbec nejlepší informace získáte z následující dvoustránky přímo z aktuálního čísla Levelu.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva Rozklikněte obrázek pro plnou verzi

Když si výše uvedenou dvoustranu rozkliknete, dozvíte se, čím vás chceme zaujmout, jak vybíráme plné hry, kam se podělo DVD, ale také jak hry hodnotíme. Z klasické desetibodové stupnice jsme přešli na pětibodovou, vysvětlení proč a jak opět najdete přímo v článku.

Výrazné logo DayZ na obálce, kterou má na svědomí dlouholetý grafik Levelu Petr Memory Dragoun, upozorňuje na hlavní téma čísla, které jsme přetavili do informacemi natřískaného rozhovoru s Deanem Hallem od Pavla Dobrovského a DayZ článku od Honzy Smejkala. Z Deana se velmi rychle stala v rámci herní branže hvězda první velikosti s dosti nabitým programem. Na nás si však několik hodin vyhradil a náležitě jsme toho využili.

S postapokalyptickou tematikou jsme se v tomto čísle dále prali v podobě recenze výborné XBLA hry State of Decay od Aleše Smutného, který se navíc pokusil zmapovat různou podobu postapokalyptických světů ve čtyřstránkovém článku sahajícím od literatury, přes filmy až po komiksy. Věděli jste, že postapo téma nakousnul v jedné ze svých básní už Lord Byron v roce 1816? V článku vás čeká celá řada podobně zajímavých informací.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva Rozklikněte obrázek pro plnou verzi

Než se ale začtete do větších tematických celků, čekají vás tradiční komentáře z pera Michala Rybky či Dana Vávry, k nimž se přidal Lukáš Macura ze Cinemaxu, a se svou troškou do mlýna přispěl i dlouholetý šéfredaktor Levelu a nyní vývojář v Disney Honza Herodes. Jeho nynější kolega Radek Friedrich, jehož články jste v Levelu dlouhá léta četli, se rovněž zařadil mezi autory nového Levelu, a ve svém sloupku Utrpení mladého vývojáře vám popíše slasti a strasti člověka, který se z novináře stal přes noc vývojářem her.

V rámci tematické sekce, která je rovnoměrně rozprostřená po celém čísle, dostala nemalý prostor nedávná herní výstava E3 2013. Namísto sledu preview jsme se však o těch nejzajímavějších titulech z E3 rozhodli psát v blocích. Pavel Dobrovský s Martinem Bachem se tedy pozastavili nad hrami s otevřeným světem, přítomnosti nezávislých vývojářů na E3 nebo stále častějším využití hybridního multiplayeru.

Kdyby vás všechny ty nové myšlenkové a vývojářské trendy z E3 unavily, nalistujte strany 108 a 109, kde vám Apačka (ano ta od Fullmoonu) a Lukáš Grygar ve svých esejích zdůvodní, proč se nacházíme ve zlaté éře her. Ne přímo herní, ale s hrami spjaté je i téma o let’s playích a známých let’s playerech od Ládi Loukoty a pobavit se můžete na poslední straně Levelu s Pavlačí Jirky Pavlovského nebo redakčním Kulturním dotazníkem.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva Rozklikněte obrázek pro plnou verzi

Zpět k vážným věcem se nechte zatáhnout v reportáží Vaška Rybáře o tom, jak se skrze Gran Turismo Academy stát profesionálním závodníkem, a v profilu finského vývojářského týmu Instant Kingdoms, který tvoří manželská dvojice a na triku má nedávno vydané RPG Driftmoon. Anebo ještě lépe v článku o Petru Kubovi, majiteli podlahářské firmy z Příbrami, který půl měsíce dělá řemeslo, aby si vydělal peníze a zbylého půl měsíce mohl pracovat na hrách. Nadějně vypadající projekt Genetická Zahrada 2 se zatím dotáhnout nepodařilo, ale věříme stejně v dobrý konec. Alespoň však uvidíte, co všechno je člověk ochoten podstoupit, aby si mohl aktivně plnit svůj sen - vyvíjet hry.

Lukáš Codr alias Čočík toho musel rovněž hodně vydržet, aby se vypracoval na pozici producenta mobilních her v 2K China. Díky tomu vás ale může informovat o tom, co se na velmi zajímavém čínském trhu s hrami děje. Informace z jeho tematického článku vás určitě v pozitivním slova smyslu překvapí a pobaví.

Ve speciálním Retro koutku, který má dokonce uvnitř nového Levelu i svou obálku, se od Pavla Dobrovského dozvíte leccos o Breakoutu, Michal Rybka vám povypráví o počítačích MSX, a kdo nezná hru Jeffa Mintera Attack of the Mutant Camels, tak ji pozná. A zároveň nutně nazná, že velbloudi jsou prostě fajn.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva Rozklikněte obrázek pro plnou verzi

V technologické sekci vám Vašek Vlček popíše bizarní asijskou módu v podobě čím dál větších mobilních telefonů, Honza Olejník vám ve čtyřstránkovém článku srozumitelně nastíní budoucnost herních enginů a Michal Rybka zase srovná pro a proti nově oznámených konzolí Xbox One a PS4. Navíc vás musíme upozornit, že právě u Michalova článku je ilustrace Michala Suchánka, kterou dělal jenom pro Level, a myslíme si, že je skvělá. S jeho ilustracemi byste se v dalších číslech Levelu měli ostatně setkávat častěji.

Zbývá ještě zmínit, že v Levelu (překvapivě) nechybí ani recenze, které nerozdělujeme ani podle platforem a už vůbec ne podle rozpočtu na vývoj. Gunpoint či Monaco, jako prototypy nezávislých her s vysokým hodnocením, dostaly podobný prostor jako recenze tradičnějších a dražších her včetně Company of Heroes 2, The Last of Us, Remember MeMetro: Last Light.

Až si Level 231 celý pročtete či prolistujete, napište nám svůj názor na email redakce@level.cz nebo na naši stránku na Facebooku. Máme sice jasno v tom, čím chceme Level měsíc co měsíc plnit, a jak to má vypadat, ale děláme magazín pro vás, ne pro sebe. Vaše názory a postřehy jsou pro nás extrémně cenné a důležité. Pokud se nám mailů a konstruktivních reakcí sejde dost, obnovíme i dopisovou rubriku. V prvním čísle jsme ji holt neměli čím zaplnit.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva Rozklikněte obrázek pro plnou verzi

Podrobný obsah Levelu 231 najdete na stránkách level.cz, kde zároveň najdete všechny potřebné informace o předplatném, informace o autorech a redakci Levelu, ale rovněž si zde můžete aktivovat plnou hru, jak se dozvíte na straně 9.

Snad se vám LEVEL #231 bude líbit, těšíme se na vaše reakce a připomínky.

Nejnovější články