zavřít

Nový LEVEL 253 propírá Zaklínače a zpovídá Lorda Britishe

iPad iPhone Android PlayStation 4 Windows PlayStation 3 3DS Xbox 360 VITA Wii U Xbox One

- Komerční sdělení / PR autor: Inzerce Komentáře: 0

„Něco končí, něco začíná.“ Tento nápis na obálce právě vydaného Levelu 253 odkazuje k povídce polského spisovatele Andrzeje Sapkowského, který se v ní před lety pokusil nastínit šťastný konec příběhů o Geraltovi z Rivie. Jenže člověk míní a okolnosti mění. Zaklínač 3 vypráví úplně jiný příběh a završuje Geraltovy osudy jinak, než jeho autor zamýšlel. V Levelu 253 se Zaklínači věnujeme z mnoha různých pohledů a toto je jeden z nich. Uvnitř čísla si ale přijdou na své i ti, kteří polské fantasy zrovna neholdují – rozhovor s legendárním Richardem Garriottem nebo témata o herních periferiích a nečekaných možnostech využití textů ve hrách by měly být dostatečným důvodem pro návštěvu trafiky nebo nákup elektronické verze.

Tady je Geraltovo

Zaklínač Geralt se na obálkách Levelu objevil už třikrát (v číslech 129, 158 a 204), ani napočtvrté jsme ale neměli s vymýšlením námětů pro články mnoho práce. Svět Andrzeje Sapkowského i celý osud zaklínačského fenoménu je možné uchopit z nepřeberného množství úhlů. Jednoho z nich využil Aleš Smutný, který vám ve svém článku vysvětlí, v čem se Zaklínač liší od klasických západních fantasy a upozorní vás na důležité souvislosti, které vám možná doteď unikaly.

01

Se svou troškou do mlýna přispěl i Martin Bach, který se věnoval stylu a formě, s níž na Sapkowského práci navázali lidé z CD Projektu. A konečně, třetího „zaklínačského“ tématu se ujal Michal Nemec. Ten se na věc podíval z druhé strany – jsou lepší RPG s předdefinovaným hrdinou, nebo RPG, ve kterých si můžete vytvořit vlastního hrdinu?

A pak je tu samozřejmě recenze třetího Zaklínače, kvůli které jsme museli o několik dnů posunout uzávěrku a přemluvit hodné lidi v tiskárně, aby se pokusili i přes toto zpoždění vyrobit časopis včas na plánované páteční vydání. Naštěstí to vyšlo a výše popsaných 17 stran o Zaklínači čeká jen na vás...

07

Lord British osobně

Na velké profilové rozhovory se snažíme každý měsíc sehnat co nejzajímavější osobnosti herního světa a tento měsíc se nám povedl obzvlášť vzácný úlovek. Pavel Dobrovský si popovídal s Richardem Garriottem, tvůrcem série Ultima a vůbec člověkem, bez kterého by dnešní hry vypadaly úplně jinak. Garriott je ale výjimečnou osobností i v jiných ohledech – byl jedním z prvních vesmírných turistů, potopil se k vraku Titanicu a navštívil Antarktidu. Rozhovor s ním opravdu stojí za přečtení!

04

Písmem k novým obzorům

Ve třetím Zaklínači hrají rozhovory poměrně velkou roli. Existují ale i hry, v nichž jsou dialogy a text obecně ještě mnohem důležitější. Ve svém článku se jim věnuje Ladislav Loukota a vsadíme se, že po jeho přečtení budete sami překvapení, kolik možností text ve hrách nabízí. Ne nadarmo se říká, že v jednoduchosti je síla. Textové hry se totiž vyvinuly do formy, která umožňuje vyprávět příběhy způsobem, jakým by to žádná hra s grafikou nedokázala.

08

Písmo hraje svou roli i v dalším tématu, tentokrát od Michala Rybky. Ten si posvítil na problematiku herního interface. Na první pohled to může znít nudně, ale nenechte se zmýlit. HUD zcela zásadně ovlivňuje zážitek z hraní a vývojáři se při jeho návrzích musí potýkat s obrovským množstvím problémů. Michal ve svém článku uvádí dobré i špatné příklady a upozorňuje na to, že s každou novou technologií přicházejí do her i nové výzvy.

05

Investice do hraní

Jste ochotní platit za povedené herní modifikace? Na tuhle otázku se nepřímo zeptaly firmy Valve a Bethesda a od hráčů přišla jasně odmítavá odpověď. V tématu Honzy Olejníka se ale dozvíte, že nápad zpoplatnit modifikace není nový - poprvé se objevil už skoro před 20 lety. Druhým dechem je ale třeba dodat, že důvodů, proč se doposud neprosadil, je celá řada, a ani zdaleka nesouvisejí jen s odporem hráčské komunity.

Peníze, které ušetříte (alespoň prozatím) za modifikace můžete utratit třeba za nové hry. Anebo za profesionální herní periferie, které z vás podle výrobců udělají lepší hráče. Na futuristicky vypadající a pekelně drahé klávesnice i myši se ve svém hardwarovém článku podíval Jirka Vašina a pokusil se zjistit, zda má nemalá investice do nich z hlediska normálního hráče vůbec smysl.

11

LEVEL vychází i v elektronické verzi!

LEVEL je vedle papírové podoby k dispozici i v elektronické verzi, ve které stojí pouhých 79 korun a je tedy o dvacku levnější než na stánku. Všechny podstatné informace o tom, jak elektronický Level získat, najdete v tomto článku. Prostřednictvím aplikací Publero a Floowie si také e-verzi Levelu můžete přečíst na webu nebo na zařízeních s iOS či Androidem. Stačí k tomu mít jen JEDEN účet, a tím pádem i JEDEN zakoupený časopis.

Podrobný obsah Levelu 253 si prostudujte na stránkách level.cz, kde zároveň najdete všechny potřebné informace o předplatném, o autorech a obecně redakci Levelu. Se svými postřehy na konto Levelu nás zastihnete na emailu redakce@level.cz nebo na Facebook stránce Levelu.

Tagy: časopisy Level

Zdroje: LEVEL

Poslední komentáře

celkem 0

Český herní web, který se soustředí na hry pro PC, PlayStation 4, Xbox One, Xbox 360, PlayStation 3, Nintendo Siwtch, 3DS, DS, PS Vita, Android a iOS. Pro všechny platformy nabízíme recenze, preview, videorecenze i pravidelné novinky. Na Games.cz najdete i pravidelné testy a novinky z oblasti hardwaru, podcasty, rozsáhlou databázi her a speciály k očekávaným hrám ze sérií jako Kingdom Come: Deliverance, Red Dead Redemption, Call of Duty, The Elder Scrolls, Assassin's Creed, Grand Theft Auto, Battlefield, nebo FIFA.