Gunsmith mi svou hratelností připomíná hru z úplně opačného tematického spektra – Big Pharma, ve které vyrábíte léčiva. Obě hry totiž staví na pásové výrobě a přeměně materiálů ve zpeněžitelný produkt (z tohoto důvodu se vyhýbám srovnání s perfektním Factoriem). V Gunsmith každopádně začínáte mírumilovně výrobou těžkých bot, maskáčových kalhot a průstřelných vest. Ne, to není překlep, vláda vám totiž nedovolí víc, dokud si neuděláte důvěryhodné jméno.
Jakmile získáte stálé zákazníky, dostanete se k výrobě zbraní, munice i výbušnin. Bude jen na vás, zda zůstanete v mezích zákona. Vidina blyštivých diamantů jako odměny za nelegální zboží je velmi lákavá, ale problémy spojené s přepravou takového zboží možná nestojí za to riziko. Ale jak chcete vy.
Předběžný přístup hry již nabízí spoustu základních kamenů hratelnosti. Samozřejmě si vyzkoušíte vlastní výrobu, rozjedete výzkum, nakoupíte suroviny na světovém trhu za tu nejlepší cenu a pokusíte se udržet spotřebu elektřiny, vody a plynu v únosných mezích. Naštěstí vás tím vším provede tutoriál.
Plná hra pak snad nejpozději za rok nabídne mnohem víc obsahu po stránce výrobní linky a příběhu. Pokud chcete indie vývojáře podpořit a zároveň si vyzkoušet ranou verzi hry, zamiřte na Steam a obětujte jim svých 17,50 eur. Cena se v den plného vydání změní, ale ještě není jisté, jestli půjde nahoru, nebo dolů. Prý záleží na vás, hráčích.