Všechny verze vylepšené edice nabídnou lokální kooperativní režim na jedné obrazovce, nově nadabované dialogy a dojde také na nový obsah - nové úkoly, nové bojové styly, nové lokace, změny craftovacího systému a přepracovaný příběh. Některé stávající questy předělají tvůrci úplně, jiné jen trochu upraví. Největší péči však věnují vývojáři zakončení hry, které má být prý předělané kompletně a hra má díky němu působit uceleným a kompletním dojmem.
Samozřejmostí je pak výrazně vylepšená grafika, zvukové efekty, podpora gamepadů i pro PC a vůbec spousta menších či větších úprav technického charakteru pod kapotou. Jak sami vidíte, nepůjde jen o velký patch, ale opravdu téměř o remake. Z tohoto důvodu se s Divinity: Original Sin - Enhanced Edition pojí jedna velká novinka. Všechny výše zmíněné libůstky se vám do původní hry nedopatchují. Vylepšená edice se bude prodávat zvlášť a nebude s původní hrou nijak provázaná.
Bohužel to znamená i vzájemnou nekompatibilitu uložených pozic, které si z původní hry do Enhanced Edition prostě nepřetáhnete. To ale dává v případě přepisování příběhu a kompletně předělaného konce hry smysl. Navázat starou uloženou pozici z poloviny hry na nový příběh s jinými questy by asi moc nešlo. Příjemné ale pro změnu je, že pokud Divinity: Original Sin vlastníte, dostanete Enhanced Edition automaticky zadarmo. Jednoduše se vám jednoho dne objeví ve vaší Steam knihovně nová hra.
Larian Divinity: Original Sin - Enhanced Edition od počátku navrhují tak, aby byla hra plně optimalizovaná pro DirectX 11. Bez grafických karet s hardwarovou podporou DX11 a 64 bitových operačních systémů si tedy vylepšenou edici nezahrajete. Smutnit ale nemusíte, původní hra ze Steamu rozhodně nemizí, takže si ji klidně můžete koupit a vesele ji hrát i na starším hardwaru. Datum vydání zatím neznají ani Lariani, ale mají se objevit na letošní E3 s tím, že další informace se dozvíme v nadcházejících měsících. Dříve jak na podzim nebo ke konci roku bych tedy s Enhanced Edition spíše nepočítal.
O vydání Divinity: Original Sin - Enhanced Edition na PlayStation 4 a Xbox One se postará francouzský vydavatel Focus Home. Šéf Larianu Swen Vincke na svém osobním blogu dopodrobna vysvětlil, proč se tvůrci rozhodli pro vydavatele, když mají hru zafinancovanou od hráčů a z prodejů původní hry. Inu, je to prosté - krabice. Podle Vinckeho zdrojů se na prodeji konzolových her podílí krabicový trh pořád nějakými 60 - 70 procenty. A i když tohle numero pořád padá, bude třeba i za rok krabicový trh stále velmi důležitý. Jenže vydat si hru v krabici není žádná sranda po organizační, ani po finanční stránce.
zdroj: Archiv
Vincke prozradil, že náklady na uvedení hry do obchodů mohou dosáhnout až 8 eur na jeden kus. Kdyby tak chtěli Lariani poslat na pulty třeba milion kusů vylepšené verze hry, museli by do distribuce vrazit cca 8 milionů eur, které nemají. A to Vincke nemluví o marketingu, který je nezbytný, a o týmu lidí, kteří se budou o celou krabicovou distribuci starat. A tady vstupuje do hry Focus, který se Larianům přesně o tyhle věci postará a vylepšenou verzi hry na konzolích vydá.
S Focusem se Lariani znají už roky, vydavatel jim ostatně poslal v minulosti na trh i některé jejich hry. I když prý měl Vincke nějaké nabídky od velkých vydavatelů, sáhnul po osvědčených lidech z Focusu. Ti jsou prý navíc sami fanoušky Divinity: Original Sin a nemuseli by tedy k vydání hry přistupovat jen jako k další položce v excelové tabulce. A protože se Vinckemu jen těžko nevěří, budeme mu věřit i tentokrát. Stejně jako v případě tvrzení, že nápad na vylepšenou edici vzešel vlastně z komunity a nestál za ním byznysový důvod.
Tvůrci prý po vydání pročítali fóra jako diví, a i když se hra drtivé většině hráčů líbila a všude si odnášela maximální nebo skoro maximální hodnocení, bez problémů nebyla. Menších chyb, nedostatků a nedodělků je v Divinity: Original Sin docela dost a vývojáři si jich po vydání začali všímat. Podnětů a připomínek ale přicházelo od hráčů tolik, že se všechno dopatchovat nedalo. Proto padlo rozhodnut udělat Enhanced Edition.
zdroj: Archiv
Všechno, co se Lariani při vývoji Divinity: Original Sin - Enhanced Edition naučí, chtějí rovněž zúročit při práci na budoucích projektech. Podpora pro Linux, pro gamepady, zkušenosti s vývojem na PlayStation 4 a Xbox One, různá vylepšení enginu... Pokud by příští hra Larianu měla vyjít vedle PC i na konzolích a měla by mít kooperativní režim a podporu pro gamepady, už to nebudou muset vývojáři řešit. Všechno budou mít připravené právě díky vývoji vylepšené edice Original Sin.
Swen Vincke také potvrdil, že Divinity: Original Sin - Enhanced Edition není jedním ze dvou připravovaných projektů, o kterých už dříve hovořil. Jde o třetí projekt studia. Vedle tohoto "remaku" totiž Lariani pořád pracují na dvou velkých RPG hrách. Dokud ale nevyjde vylepšená verze Original Sin, nejspíš o nich asi nic neuslyšíme.