Základ hry ovšem netkví v hraní „co by bylo, kdyby...,“ ale v klasické tahové hratelnosti, kde se snažíte přechytračit umělou inteligenci nebo živého protivníka (hra nabídne multiplayer pro čtyři hráče skrze hot-seat a PBEM++ včetně kooperativních scénářů). Celkem vás čeká na pět set jednotek, přičemž s postupem kampaně se budou odemykat nové technologie, takže se ke konci války dočkáte experimentálních prototypů jako je proudová stíhačka P-80 Shooting Star, těžký tank Type 100 I/O nebo bitevní lodi třídy Yamato.
Order of Battle: Pacific zahrne v rámci specializace jednotek a armády i určitou míru osobní personalizace a výzkumu. Podle toho, na jaký styl se zaměříte, tak můžete třeba u japonské pěchoty používat zteč Banzai, těžit z výhod kodexu Bušidó či podporovat své jednotky za pomocí Tokijského expresu. Za Američany se pak dostanete třeba k přípravě Projektu Manhattan a následně bombardérů B-29 nesoucích atomové pumy.
Třetím zlepšovákem, který by měl přispět k výjimečnosti Order of Battle: Pacific, jsou velitelé. Dělí se na tři typy – generálové, piloti a kapitáni. Odemykají se v průběhu kampaně a ovlivňují vlastnosti jednotek, které jsou v jejich velitelském dosahu. Neznamená to ale, že generál vyhraje bitvu. Jde spíše o chytré využití jeho bonusů v rámci komplexnější strategie, kterou potřebovat i proto, že hra počítá se zásobováním a jeho kontrolou.
Nejsympatičtější je, že na Order of Battle: Pacific nebudeme čekat dlouho - Slitherine titul vydá (i skrze Steam) 30. dubna. Pokud máte rádi druhou světovou válku a její, pohříchu ne tolik využívané, pacifické bojiště, Order of Battle: Pacific by vás mohla chytnout za srdce. A pokud ne, vyčkejte, protože Slitherine a vývojářský tým Artistocrats plánují Order of Battle jako sérii, která bude střídat nejen bojiště, ale také hodlá postupovat v čase až k moderním konfliktům. Takže vám třeba do noty sedne jejich příští projekt.
zdroj: Archiv