V ručně malované roguelike Slasher’s Keep si dobře zašermujete
zdroj: tisková zpráva

V ručně malované roguelike Slasher’s Keep si dobře zašermujete

13. 2. 2018 12:03 | Novinky | autor: Václav Pecháček |

V dnešní době není nic jednoduchého oslnit zhýčkaného herního redaktora pěknou grafikou, ale roguelike Slasher’s Keep to zvládá s nebývalou grácií. Její ručně kreslené zbraně i příšery vypadají na obrázcích skvěle a v pohybu ještě lépe. Teď jen doufat, že se dostatečnému počtu lidí trefí do vkusu i herní mechaniky. Ty jsou založeny na celkem jednoduché premise – někdo vás zavřel do basy, vy musíte utéct skrz sérii náhodně generovaných úrovní a snažit se u toho neumřít.

Hra se výrazně soustředí na boj zblízka a už ve své rané fázi, kdy vyšla v předběžném přístupu na Steamu, obsahuje dost propracovaný soubojový systém. Máte na výběr různé údery, seky a bodání, ale zároveň musíte pozorně sledovat nepřátele. To, jak stojí nebo jak se napřahují vám prozradí, jakým způsobem máte blokovat. Nestačí zmáčknout pravé tlačítko myši a spoléhat se na to, že blok proběhne automaticky.

Velmi vhod vám přijde také inventář, a to hned ve dvou ohledech. Tím prvním je samozřejmě skutečnost, že v něm budete shromažďovat čím dál tím větší množství mocných magických mečů, dýk a brnění. Druhé využití je pak trochu přímočařejší. Když vidíte kostlivce stojícího nad propastí nebo skřeta pohybujícího se nebezpečně blízko nástěnným bodcům, popadněte svůj pytel s kořistí, flákněte monstrum a sledujte, jak prostředí udělá vaši práci za vás.

 

Úplně upozaděný není ani boj z dálky, který zde funguje pomocí magických hůlek. Nebude zřejmě tak propracovaný jako šermování a měl by sloužit spíš jako podkres soubojům muže proti muži než jako samostatná alternativa, ale aspoň že tady nějaké střílení je. A ano, pro ty z vás, které to zajímá: na své si přijdou i příznivci craftingu.

Slasher’s Keep by měla strávit v předběžném přístupu asi 5 až 7 měsíců, přestože už je v plně hratelném stavu, kdy je možné ji projít od začátku do konce. Jediný vývojář Damian Schloter má ambice hru rozšířit o další schopnosti, předměty, nepřátele i varianty místností, a také naslouchat přáním komunity. Chcete-li mu do vývoje taky trošku mluvit, můžete si hru pořídit na Steamu za 14 eur (do 16. února navíc s desetiprocentní slevou).

Nejnovější články