Ve Scorn nevíte kdo jste, vlastně ani co jste. Svět, který se kolem vás rozvíjí v odstínech tkáňové červené a žluté, respektive kostlivé bílé, šedé a cizácky působící černé, budete objevovat po cestě, kterou si samo zvolíte. Průchod nebude lineární, byť některé cesty budou zavřené puzzly, které musíte vyřešit. Tvůrcům ale jde o to, abyste se do podivné reality co nejvíce ponořili a poznali na vlastní kůži (i když, tu asi nemáte) její specifika a tajemství.
Z toho důvodu bude uživatelské rozhraní minimalistické, neuvidíte žádný HUD a zbývající náboje musíte kontrolovat vizuálně. Naopak v interakci s prostředím by mělo ponoření se do světa podpořit zpracování, kdy při jakékoliv manipulaci s něčím uvidíte své ruce. Nenajdete zde filmečky, vše se odehraje z pohledu vašich očí. Často se budete muset rozhodnout mezi akčním přístupem a nebo raději opatrným, kdy se vyplatí schovat a počkat, až nebezpečí nepřejde.
Je jasné, že hlavní síla hry spočívá v jejím audiovizuálním zpracování. Je snadné poznat inspiraci dílem umělce H.R.Gigera, respektive filmaře Davida Cronenberga a jeho snímků jako eXistenz a Nahý oběd. Když na videu vaše postava vyměňuje části pistole, hned vás napadne, zda nebude střílet zuby. Scorn se po neúspěšné kampani na Kickstarteru uchází o vaši přízeň na Steam Greenlight. Hra vyjde rozdělená na dvě části, přičemž se tvůrci zapřísahají, že jen dvě a už žádné další, nebo snad nějaká DLC, nebudou. První díl by měl vyjít někdy v příštím roce.
zdroj: Archiv