V Bohemian Killing se v roli vraha hájíte před soudem
zdroj: tisková zpráva

V Bohemian Killing se v roli vraha hájíte před soudem

25. 11. 2014 14:36 | Novinky | autor: Aleš Smutný |

Polský vývojář Marcin Makaj se rozhodl ve svém projektu Bohemian Killing vytvořit soudní drama s hráčem v roli obžalovaného z vraždy. A nemyslete si, že je cílem očistit vlastní jméno před soudem. Jste totiž vinní a dokonce vraždu spácháte v tutoriálu. Problém je, že nevíte, proč jste ženu zabili a právě skrze silně nelineární vyprávění u soudu záhadu rozkryjete.

Bohemian Killing se odehrává v Paříži konce 19. století. Vizuálně je hra trochu říznutá steampunkem, kterým se Makaj inspiroval v dobových plakátech, znázorňujících možnou podobu světa koncem 20. století. Hlavní je dvojí styl hraní Bohemian Killing. V prvním sedíte jako obžalovaný před soudem, ve druhém prožíváte probírané situace ve flashbacích.

Právě systém střídání výpovědi a vzpomínek má být hlavním trumfem hry. Kupříkladu u soudu je jako svědek soused, který vás viděl v deset večer, jak se vracíte domů se zakrvácenou košilí. Hra se následně přepne do flashbacku, co znázorňuje obsah výpovědi, a máte svobodu pohybu po lokaci. V tuhle chvíli nastupuje na řadu nelineární styl hraní Bohemian Killing, který zní skoro až geniálně.

Skrze aktivní prožívání flashbacku totiž minulost vlastně formujete. Soused něco vypověděl a vy se rozhodnete, jak se k svědectví postavíte. Můžete jej potvrdit a skutečně se s krvavou košilí producírovat pod jeho okny. Nebo se vydáte do hospody, kde se přimotáte do rvačky, schytáte zranění a u soudu poukážete na to, že krev je vaše. Nebo se říznete při holení, zakrvácíte si košili a máte další alibi. Je jen na vás, jak se rozhodnete situaci řešit. Zároveň ale musíte počítat s tím, že některé odpovědi mohou vést k dalším otázkám, které vaši výpověď vyvrátí.

Navíc během vzpomínkových pasáží poběží neustále reálně čas. Pokud vás soused viděl v deset, a vy chcete, aby se jeho svědectví naplnilo, ať už máte vysvětlení pro krev nebo ne, musíte to k domu v deset stihnout. Navíc, nikdo neříká, že se musíte snažit očistit, třeba chcete být odsouzeni za vraždu, kterou jste určitě spáchali. To už je jen na vás.

zdroj: Vlastní

K dispozici jsou navíc i dva mód hraní. V prvním se hájíte sami, ve druhém vám radí právník, abyste měli co největší šanci na zproštění viny. Bohemian Killing má několik různých konců, takže prostor na opakované hraní by měl být pořádně košatý, tím spíše, že můžete experimentovat při různých situacích s různými výpověďmi. Relevanci samotnému procesu by měl zaručit fakt, že Marcin Makaj je právník se specializací na kriminální právo. Hra by se tak měla vyhnout filmovým scénám a být spíš blíž realitě.

Koncept hry zní skvěle, ale k jeho realizaci chybí především naplnění IndieGoGo částky, kterou Makaj na této stránce žádá. Naštěstí jde jen o 13 tisíc dolarů, takže existuje šance, že svého cíle dosáhne. Makaj chystá hru primárně pro PC a v Unity enginu, ale rád by, pokud se vybere dost peněz, přidal třeba podporu Oculus Rift nebo verzi pro iOS. Pokud vás netradiční koncept právnické detektivky zaujal, přispějte na IndieGoGo.

Nejnovější články