Za tyto pocity může především barevná lowpoly grafika a podivně umístěná kamera, která sleduje všechno možné, jen ne záda jezdce. Většinu čas tak nevíte, jaké smrtelné překážky a hluboké propasti před vámi leží a o jejich fyzičnosti se dozvídáte až příliš pozdě. Alespoň tak to působí ze všech videí a trápí mě tedy otázka, zda se tím netvoří zbytečná frustrace.
Ale neměla by. Díky ragdoll postavičce se člověk dobře pobaví i ve chvíli nezdaru a trest za trefení stromu či kamene není tak zlý – jednoduše se objevíte u nejbližšího checkpointu a už si to zase vesele směřujete ze skalnatého kopce.
zdroj: Vlastní
Jak už název hry napovídá, různá pohoří máte jen pro sebe. Nenarazíte tu na žádná NPC ani na živé hráče. Jste tu jen vy a příroda. Můžete se kochat krajinou při poklidné jízdě po pěšince nebo to vzít kolmo k ní přes balvany a rokliny a pokusit se o co nejrychleji zajetý čas daného úseku.
Přestože se jedná o singleplayer, vaše výkony jsou zaznamenávány do online žebříčků, které se vyhodnocují na denní, týdenní a měsíční bázi. Nechybí samozřejmě i stálý žebříček s nejlepšími jezdci vůbec. Nikdo vás však do soutěžení netlačí… Jsou to vaše hory, dělejte si s nimi, co jen uznáte za vhodné.
A aby hra nepostrádala pomyslnou hloubku (protože tu skutečnou určitě nepostrádá), odemykáte si postupně nové skiny pro svá kola a dokonce se počítá i s různými typy bicyklů. Některá se hodí na rychlou jízdu po pěšině, jiná zase na tvrdý kamenitý povrch.
O Lonely Mountains: Downhill psal letos v květnu Vašek a zaráží mě, že se ve svém článku zmiňuje o plánovaném větru, dešti a sněhu. Tvůrci tuto možnost totiž nezmiňují ani na aktuální Steam stránce, ani v právě probíhající kampani na Kickstarteru. Že by snad od tak skvělého herního zpestření upustili? Rád bych si zaspekuloval, že se počasí dočkáme v jednom ze stretch goalů, ale kampaň bohužel neslibuje žádné.
Na druhou stranu se kromě základní oblasti Alp dočkáme i kanadských skalnatých hor, Grand Canyonu, skandinávských mlžných lesů, území indiánů a ještě jedné mapy, kterou tvůrci z Megagon Industries vytvoří spolu s komunitou. Hru můžete podpořit již od 15 eur, přičemž za 35 eur dostanete brzký přístup do Gamescom dema a za 50 eur si každých 14 dní vyzkoušíte nový vývojářský build.